Research Article
BibTex RIS Cite

KUANTUM ÖĞRENME MODELİNİN ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Year 2007, Volume: 5 Issue: 2, 1 - 9, 30.03.2007

Abstract




Bu
araştırmanın amacı, kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim düzeyinde
öğrencilerin akademik başarısına etkisi ve öğrencilerin derse, okula ve öğrenmeye
ilişkin düşüncelerinde ve kendilerini algılamalarında meydana gelen değişmeleri
belirlemektir. Bu bir deneysel çalışmadır. Bu araştırmada, 2003-2004 öğretim
yılında Gaziantep merkez ilçelerine bağlı olan 
11 okuldan gönüllü katılan öğrencilere 5 hafta sonu toplam 15 saatlik
kuantum öğrenme semineri yapıldı. Araştırmada deney grubu öğrencileri 233
kontrol grubu öğrencile-ri ise 2420’dir. Sonuçlara göre, deney ve kontrol
grupları arasındaki fark istatistiksel ve eğitimsel olarak anlamlıdır. Seminere
katılan öğrencilerin okula, derse ve öğrenmeye ilişkin düşüncelerinde olumlu
değişme olmuştur. Bununla birlikte seminer öğrencilerin kendilerini olumlu
algılamalarını ve olaylara yaratıcı ve fark-lı bir bakış açısıyla bakmalarını
sağlamıştır. Ayrıca öğrencilerin kuantum öğrenme seminerinde yapılan akti-vitelere
katılma oranları yüksektir. Öğrenciler bu aktiviteleri derslerinde ve
yaşamlarının diğer alanlarında kullanacak değerde bulmaktadırlar.




References

  • 1. Avery, R. ve ark. (1997). İngilizce-Türkçe Red-house Sözlüğü. SEV Matbaacılık ve Yayıncılık, İstanbul, s 791
  • 2. Baran, Z. (2003). Hafıza Gücünüzü Keşfedin. Bilgivizyon Yayınları, İzmir,
  • 3. Barlas, L. ve ark.(2002). How Quantum Lear-ning Teaching Strategies Affect Learners. www.qln.com(02.01.2006)
  • 4. Benn, W. ve ark.(2003). Evaluation study of quantum learning’s impact on achievement in multiple settings. www.qln.com. (02.01.2006)
  • 5. Demirel, Ö. ve ark.(2004). Kuantum Öğrenme-nin Öğrenme-Öğretme Sürecine Etkisi. 13. Ulu-sal Eğitim Bilimleri Kurultayı,
  • 6. DePorter, B., vd(1992). Quantum Learning: Unleashing the Genius in You. Dell Publishing Group, ss 14,
  • 7. DePorter, B., vd.(1999). Teaching Orchestra-ting Student Success. A Viacom Company. ss 5
  • 8. Fashola, O., ve Slavin, R. E.(1998). “Schoolwi-de reform models: What works?”. Phi Delta Kappan, 79(5), http://www.pdkintl.org/kappan/ ksla9801.htm( 15.03.2005).
  • 9. Gedikoğlu, T. (2005). Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim sistemi: Sorunlar ve Çözüm Öneri-leri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Der-gisi, Cilt 1, Sayı 1 s. 67
  • 10. Kuantum Mekaniği. (2005). www.thekeyboard. org.uk.(04.03.2005).
  • 11. Kuantum Öğrenme Ağı. (2005). http://www. iqln.com/education (12.03.2006)
  • 12. Lane, D. (1993). Alternative Approaches to In-terpreting Effect sizeCohen’s d. http://davidmla ne.com/hyperstat/B153659.html(12.03.2006)
  • 13. LeTellier, P., J. ve DePorter, B. (2002). Quan-tum Learning For Teacher. Learning Forum Publication, Oceanside, California, I.5
  • 14. Nourie, S., S.(1998). Improving Student Perfor-mance, Student Engagement and Teacher Effec-tiveness with Quantum Learning for Teachers. Yüksek Lisans Tezi, Saint Xavier Uni., http:// www.iqln.com/Downloads/QLN_SchoolPrograms_Thornton_High_School.doc(10.12.2005).
  • 15. Refik, İ. (2001). Başarı Üzerine Söz Cevherleri. Albatros Yayıncılık, İstanbul, s174
  • 16. Taşkan, M. (2005). Kuantum Fiziği. http://fizik evreni.sitemynet.com(12.11.2005)
  • 17. UNESCO, Learning: The Treasure Within. www.unesco.org(10.01.2005)
Year 2007, Volume: 5 Issue: 2, 1 - 9, 30.03.2007

Abstract

References

  • 1. Avery, R. ve ark. (1997). İngilizce-Türkçe Red-house Sözlüğü. SEV Matbaacılık ve Yayıncılık, İstanbul, s 791
  • 2. Baran, Z. (2003). Hafıza Gücünüzü Keşfedin. Bilgivizyon Yayınları, İzmir,
  • 3. Barlas, L. ve ark.(2002). How Quantum Lear-ning Teaching Strategies Affect Learners. www.qln.com(02.01.2006)
  • 4. Benn, W. ve ark.(2003). Evaluation study of quantum learning’s impact on achievement in multiple settings. www.qln.com. (02.01.2006)
  • 5. Demirel, Ö. ve ark.(2004). Kuantum Öğrenme-nin Öğrenme-Öğretme Sürecine Etkisi. 13. Ulu-sal Eğitim Bilimleri Kurultayı,
  • 6. DePorter, B., vd(1992). Quantum Learning: Unleashing the Genius in You. Dell Publishing Group, ss 14,
  • 7. DePorter, B., vd.(1999). Teaching Orchestra-ting Student Success. A Viacom Company. ss 5
  • 8. Fashola, O., ve Slavin, R. E.(1998). “Schoolwi-de reform models: What works?”. Phi Delta Kappan, 79(5), http://www.pdkintl.org/kappan/ ksla9801.htm( 15.03.2005).
  • 9. Gedikoğlu, T. (2005). Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim sistemi: Sorunlar ve Çözüm Öneri-leri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Der-gisi, Cilt 1, Sayı 1 s. 67
  • 10. Kuantum Mekaniği. (2005). www.thekeyboard. org.uk.(04.03.2005).
  • 11. Kuantum Öğrenme Ağı. (2005). http://www. iqln.com/education (12.03.2006)
  • 12. Lane, D. (1993). Alternative Approaches to In-terpreting Effect sizeCohen’s d. http://davidmla ne.com/hyperstat/B153659.html(12.03.2006)
  • 13. LeTellier, P., J. ve DePorter, B. (2002). Quan-tum Learning For Teacher. Learning Forum Publication, Oceanside, California, I.5
  • 14. Nourie, S., S.(1998). Improving Student Perfor-mance, Student Engagement and Teacher Effec-tiveness with Quantum Learning for Teachers. Yüksek Lisans Tezi, Saint Xavier Uni., http:// www.iqln.com/Downloads/QLN_SchoolPrograms_Thornton_High_School.doc(10.12.2005).
  • 15. Refik, İ. (2001). Başarı Üzerine Söz Cevherleri. Albatros Yayıncılık, İstanbul, s174
  • 16. Taşkan, M. (2005). Kuantum Fiziği. http://fizik evreni.sitemynet.com(12.11.2005)
  • 17. UNESCO, Learning: The Treasure Within. www.unesco.org(10.01.2005)
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Servet Demir This is me

Tokay Gedikoğlu This is me

Publication Date March 30, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Demir, S., & Gedikoğlu, T. (2007). KUANTUM ÖĞRENME MODELİNİN ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1-9.
AMA Demir S, Gedikoğlu T. KUANTUM ÖĞRENME MODELİNİN ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. (DAD). March 2007;5(2):1-9.
Chicago Demir, Servet, and Tokay Gedikoğlu. “KUANTUM ÖĞRENME MODELİNİN ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5, no. 2 (March 2007): 1-9.
EndNote Demir S, Gedikoğlu T (March 1, 2007) KUANTUM ÖĞRENME MODELİNİN ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5 2 1–9.
IEEE S. Demir and T. Gedikoğlu, “KUANTUM ÖĞRENME MODELİNİN ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”, (DAD), vol. 5, no. 2, pp. 1–9, 2007.
ISNAD Demir, Servet - Gedikoğlu, Tokay. “KUANTUM ÖĞRENME MODELİNİN ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5/2 (March 2007), 1-9.
JAMA Demir S, Gedikoğlu T. KUANTUM ÖĞRENME MODELİNİN ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. (DAD). 2007;5:1–9.
MLA Demir, Servet and Tokay Gedikoğlu. “KUANTUM ÖĞRENME MODELİNİN ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 2, 2007, pp. 1-9.
Vancouver Demir S, Gedikoğlu T. KUANTUM ÖĞRENME MODELİNİN ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. (DAD). 2007;5(2):1-9.