Bu
araştırmanın amacı, kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim düzeyinde
öğrencilerin akademik başarısına etkisi ve öğrencilerin derse, okula ve öğrenmeye
ilişkin düşüncelerinde ve kendilerini algılamalarında meydana gelen değişmeleri
belirlemektir. Bu bir deneysel çalışmadır. Bu araştırmada, 2003-2004 öğretim
yılında Gaziantep merkez ilçelerine bağlı olan
11 okuldan gönüllü katılan öğrencilere 5 hafta sonu toplam 15 saatlik
kuantum öğrenme semineri yapıldı. Araştırmada deney grubu öğrencileri 233
kontrol grubu öğrencile-ri ise 2420’dir. Sonuçlara göre, deney ve kontrol
grupları arasındaki fark istatistiksel ve eğitimsel olarak anlamlıdır. Seminere
katılan öğrencilerin okula, derse ve öğrenmeye ilişkin düşüncelerinde olumlu
değişme olmuştur. Bununla birlikte seminer öğrencilerin kendilerini olumlu
algılamalarını ve olaylara yaratıcı ve fark-lı bir bakış açısıyla bakmalarını
sağlamıştır. Ayrıca öğrencilerin kuantum öğrenme seminerinde yapılan akti-vitelere
katılma oranları yüksektir. Öğrenciler bu aktiviteleri derslerinde ve
yaşamlarının diğer alanlarında kullanacak değerde bulmaktadırlar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 5 Issue: 2 |