Research Article
BibTex RIS Cite

SÜREÇ ODAKLI MESLEKİ YARDIM VE REHBERLİK

Year 2007, Volume: 5 Issue: 2, 157 - 162, 30.03.2007

Abstract




Bu
çalışmada, ilköğretimde görev yapan öğretmenler için yeni bir mesleki yardım ve
rehberlik modeli önerisi geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Konu ile ilgili yapılan
araştırmaların bulguları ve ilgili alanyazın taraması ışığında yeni bir mesleki
yardım ve rehberlik modeli önerilmektedir. Geliştirilmeye çalışan model, “süreç
odaklı mesleki yardım ve rehberlik modeli”dir. Bu modelde amaç, eğitim-öğretim
sürecinin iyileştirilmesi ve geliştirilmesidir.




References

  • 1. Bakioğlu, Ayşen ve Özge Hacıfazlıoğlu. “Eğitim Denetmenleri ve Mentörlük”, Marmara Üniver-sitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Yıl 2000, Sayı 12, ss.39-52, İstanbul: 2000.
  • 2. Dağlı, Abidin.“İlköğretim Öğretmenlerinin Algı-larına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Ders Denetimine İlişkin Davranışları”, Eğitim ve Bi-lim Dergisi, Cilt:25, Sayı:118, ss.43-48, Ankara: 2000
  • 3. Kapusuzoğlu, Şaduman. AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:3, ss.35-50, Haziran:2002
  • 4. Kartal, Sadık. “İlköğretim II.Kademe Branş Öğ-retmenlerinin Teftiş-Rehberlik Etkinlikleri Hak-kındaki Görüşleri”, Gazi Üniversitesi Eğitim Bi-limleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara:1997.
  • 5. Milli Eğitim Bakanlığı 15.Milli Eğitim Şurası, “2000’li Yıllarda Türk Milli Eğitim Sistemi”, M.E.B. Basımevi, İstanbul:1996.
  • 6. Öz, Fevzi. (1977): Türk Eğitim Sisteminde İlköğretim Müfettişlerinin Rolü. Hacettepe Üni., Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Dok-tora Tezi, Ankara.
  • 7. Özbek, Oğuz. “İlköğretim Okullarında Öğret-menlerin Ders Teftişi Etkinliklerinde Müfettiş-lerden Beklentileri ve Bu Beklentilerin Gerçek-leşme Düzeyleri(Niğde İli Örneği)”, Eğitim Araştırmaları Dergisi, Mart 2001, sayı:3-4, ss.87-93, Ankara:2001.
  • 8. Sabancı, Ali ve Günbayı İlhan. (2004): İlköğ-retim Denetmenlerinin Görev Alanlarının ve Yüklerinin Yeterlik Alanları Açısından Değer-lendirilmesi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakül-tesi Dergisi, Sayı:1, ss.114-121, Antalya.
  • 9. Sağlamer, Emin. Eğitimde Teftiş Teknikleri. Milli Eğitim Basımevi, Ankara:1975.
  • 10. Sarı, Kerim. “Çorum ili İlkokul Öğretmenlerinin İlköğretim Müfettişlerinden Rehberlik Konusun-daki Beklentileri” Gazi Üniversitesi Sosyal Bi-limler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara:1987.
  • 11. Sınkınson, Anne J. (2004). Manager, Moderator, Motivator or What?. Educational Review, Volu-me 56, Number 3, page:235-246, November-2004.
  • 12. Taymaz, Haydar. Eğitim Sisteminde Teftiş Kav-ramlar İlkeler Yöntemler. Pegem A Yayıncılık, Ankara:2002.
  • 13. Yalçınkaya, Mustafa. “Yeni Öğretmen ve Tef-tiş”, Milli Eğitim Dergisi, Kış-Bahar 2002, Sayı:153-154, ss:106-118, Ankara:2003.
  • 14. Yıldırım, Bilal. “İlköğretimde Denetimin etkilili-ği İçin Yeni Bir İletişim Modeli Önerisi”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:11, sayı:1, ss.213-224, Elazığ:2001.
Year 2007, Volume: 5 Issue: 2, 157 - 162, 30.03.2007

Abstract

References

  • 1. Bakioğlu, Ayşen ve Özge Hacıfazlıoğlu. “Eğitim Denetmenleri ve Mentörlük”, Marmara Üniver-sitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Yıl 2000, Sayı 12, ss.39-52, İstanbul: 2000.
  • 2. Dağlı, Abidin.“İlköğretim Öğretmenlerinin Algı-larına Göre İlköğretim Denetmenlerinin Ders Denetimine İlişkin Davranışları”, Eğitim ve Bi-lim Dergisi, Cilt:25, Sayı:118, ss.43-48, Ankara: 2000
  • 3. Kapusuzoğlu, Şaduman. AİBÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:3, ss.35-50, Haziran:2002
  • 4. Kartal, Sadık. “İlköğretim II.Kademe Branş Öğ-retmenlerinin Teftiş-Rehberlik Etkinlikleri Hak-kındaki Görüşleri”, Gazi Üniversitesi Eğitim Bi-limleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara:1997.
  • 5. Milli Eğitim Bakanlığı 15.Milli Eğitim Şurası, “2000’li Yıllarda Türk Milli Eğitim Sistemi”, M.E.B. Basımevi, İstanbul:1996.
  • 6. Öz, Fevzi. (1977): Türk Eğitim Sisteminde İlköğretim Müfettişlerinin Rolü. Hacettepe Üni., Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Dok-tora Tezi, Ankara.
  • 7. Özbek, Oğuz. “İlköğretim Okullarında Öğret-menlerin Ders Teftişi Etkinliklerinde Müfettiş-lerden Beklentileri ve Bu Beklentilerin Gerçek-leşme Düzeyleri(Niğde İli Örneği)”, Eğitim Araştırmaları Dergisi, Mart 2001, sayı:3-4, ss.87-93, Ankara:2001.
  • 8. Sabancı, Ali ve Günbayı İlhan. (2004): İlköğ-retim Denetmenlerinin Görev Alanlarının ve Yüklerinin Yeterlik Alanları Açısından Değer-lendirilmesi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakül-tesi Dergisi, Sayı:1, ss.114-121, Antalya.
  • 9. Sağlamer, Emin. Eğitimde Teftiş Teknikleri. Milli Eğitim Basımevi, Ankara:1975.
  • 10. Sarı, Kerim. “Çorum ili İlkokul Öğretmenlerinin İlköğretim Müfettişlerinden Rehberlik Konusun-daki Beklentileri” Gazi Üniversitesi Sosyal Bi-limler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara:1987.
  • 11. Sınkınson, Anne J. (2004). Manager, Moderator, Motivator or What?. Educational Review, Volu-me 56, Number 3, page:235-246, November-2004.
  • 12. Taymaz, Haydar. Eğitim Sisteminde Teftiş Kav-ramlar İlkeler Yöntemler. Pegem A Yayıncılık, Ankara:2002.
  • 13. Yalçınkaya, Mustafa. “Yeni Öğretmen ve Tef-tiş”, Milli Eğitim Dergisi, Kış-Bahar 2002, Sayı:153-154, ss:106-118, Ankara:2003.
  • 14. Yıldırım, Bilal. “İlköğretimde Denetimin etkilili-ği İçin Yeni Bir İletişim Modeli Önerisi”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:11, sayı:1, ss.213-224, Elazığ:2001.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İsmail Arslantaş This is me

Tokay Gedikoğlu This is me

Publication Date March 30, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Arslantaş, İ., & Gedikoğlu, T. (2007). SÜREÇ ODAKLI MESLEKİ YARDIM VE REHBERLİK. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 5(2), 157-162.
AMA Arslantaş İ, Gedikoğlu T. SÜREÇ ODAKLI MESLEKİ YARDIM VE REHBERLİK. (DAD). March 2007;5(2):157-162.
Chicago Arslantaş, İsmail, and Tokay Gedikoğlu. “SÜREÇ ODAKLI MESLEKİ YARDIM VE REHBERLİK”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5, no. 2 (March 2007): 157-62.
EndNote Arslantaş İ, Gedikoğlu T (March 1, 2007) SÜREÇ ODAKLI MESLEKİ YARDIM VE REHBERLİK. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5 2 157–162.
IEEE İ. Arslantaş and T. Gedikoğlu, “SÜREÇ ODAKLI MESLEKİ YARDIM VE REHBERLİK”, (DAD), vol. 5, no. 2, pp. 157–162, 2007.
ISNAD Arslantaş, İsmail - Gedikoğlu, Tokay. “SÜREÇ ODAKLI MESLEKİ YARDIM VE REHBERLİK”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5/2 (March 2007), 157-162.
JAMA Arslantaş İ, Gedikoğlu T. SÜREÇ ODAKLI MESLEKİ YARDIM VE REHBERLİK. (DAD). 2007;5:157–162.
MLA Arslantaş, İsmail and Tokay Gedikoğlu. “SÜREÇ ODAKLI MESLEKİ YARDIM VE REHBERLİK”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 2, 2007, pp. 157-62.
Vancouver Arslantaş İ, Gedikoğlu T. SÜREÇ ODAKLI MESLEKİ YARDIM VE REHBERLİK. (DAD). 2007;5(2):157-62.