Research Article
BibTex RIS Cite

İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN ÖĞRETMENLERİ GÜDÜLEME DÜZEYLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMENLERİN VE OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖRÜŞLERİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ)

Year 2008, Volume: 6 Issue: 2, 132 - 140, 30.03.2008

Abstract




Bu
araştırmanın amacı; ilköğretim okulu müdürlerinin, öğretmenleri güdüleme
rollerini gerçekleştirme dü-zeylerini öğretmen ve müdür görüşleriyle ortaya
çıkarmak, araştırmanın bulgularına dayanarak önerilerde bulunmaktır. Araştırmada
“Motivasyon Anketi” adlı anket, veri toplama aracı olarak kullanıldı. Anket 71
maddedir ve Likert ölçeği tipindedir. Araştırmanın evrenini, Tokat il
merkezindeki ilköğretim okullarında çalışan öğretmenler ve okul müdürleri
oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde okulların bulundukları sosyo-ekonomik çevre
dikkate alınmış ve 195 öğretmen, 23 müdür anketi cevaplandırmıştır. Araştırmada
elde edilen verilerin çözümlenmesinde, Ortalama, Uyum İyiliği Testi (Goodness
of fit test), Man Whitney U, Kuruskal Wallis testi kullanılmıştır. Araştırmada
şu bulgulara ulaşılmıştır: İlköğretim okulu öğretmenlerinin, okul müdürlerinin
güdüleyici davranışları gösterme derecelerine yönelik görüşleri onların
çalıştıkları okulun sosyo ekonomik durumuna göre önemli bir fark
göstermektedir.




References

  • 1. ALIÇ, M. (1996). “İnsan İlişkileri Yaklaşımı-nın Eğitim Yönetimine Etkisi”, Eğitim Yöne-timi Dergisi, Ankara
  • 2. BALCI, A. (1992). “İlköğretimde Öğretimin Niteliğinin Geliştirilmesi”, Hacettepe Üniversi-tesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Ankara
  • 3. BURSALIOĞLU, Z. (1999). “Okul Yönetimin-de Yeni Yapı ve Davranış”, Pegem Yayınları. Ankara,
  • 4. ----------------- ----(1984). “Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama” Pegem Yayınları. Ankara,
  • 5. EREN, E.(2000) “Yönetim ve Organizasyon”, Beta Basım Yayını Dağıtım İstanbul
  • 6. KARASAR, N. (1998). “Bilimsel Araştırma Yöntemi” , Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,
  • 7. SHULTZ, E. R. (1952). “Keeping up Teacher Morale”, Nations Schools 1952
  • 8. ÖZDEN Y. (1998). Eğitimde Dönüşüm. An-kara: Pegem Yayınları.
  • 9. ŞAHİN, S. (1997). “İlköğretim Okulu Öğret-menlerinin Okulu Müdürlerinin Güdüleyici Davranışları Gösterme Derecelerine İlişkin Algı ve Beklentileri”, Dokuz Eylül Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • 10. ÜNAL, S. (2000). “Öğretmeleri İşe Güdüleme-de Yöneticilerin Uyguladıkları Yolların De-ğerlendirilmesi”, Milli Eğitim Dergisi 147. Sayı
Year 2008, Volume: 6 Issue: 2, 132 - 140, 30.03.2008

Abstract

References

  • 1. ALIÇ, M. (1996). “İnsan İlişkileri Yaklaşımı-nın Eğitim Yönetimine Etkisi”, Eğitim Yöne-timi Dergisi, Ankara
  • 2. BALCI, A. (1992). “İlköğretimde Öğretimin Niteliğinin Geliştirilmesi”, Hacettepe Üniversi-tesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Ankara
  • 3. BURSALIOĞLU, Z. (1999). “Okul Yönetimin-de Yeni Yapı ve Davranış”, Pegem Yayınları. Ankara,
  • 4. ----------------- ----(1984). “Eğitim Yönetiminde Teori ve Uygulama” Pegem Yayınları. Ankara,
  • 5. EREN, E.(2000) “Yönetim ve Organizasyon”, Beta Basım Yayını Dağıtım İstanbul
  • 6. KARASAR, N. (1998). “Bilimsel Araştırma Yöntemi” , Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,
  • 7. SHULTZ, E. R. (1952). “Keeping up Teacher Morale”, Nations Schools 1952
  • 8. ÖZDEN Y. (1998). Eğitimde Dönüşüm. An-kara: Pegem Yayınları.
  • 9. ŞAHİN, S. (1997). “İlköğretim Okulu Öğret-menlerinin Okulu Müdürlerinin Güdüleyici Davranışları Gösterme Derecelerine İlişkin Algı ve Beklentileri”, Dokuz Eylül Üniversitesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • 10. ÜNAL, S. (2000). “Öğretmeleri İşe Güdüleme-de Yöneticilerin Uyguladıkları Yolların De-ğerlendirilmesi”, Milli Eğitim Dergisi 147. Sayı
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nail Yıldırım

Publication Date March 30, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Yıldırım, N. (2008). İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN ÖĞRETMENLERİ GÜDÜLEME DÜZEYLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMENLERİN VE OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖRÜŞLERİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 6(2), 132-140.
AMA Yıldırım N. İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN ÖĞRETMENLERİ GÜDÜLEME DÜZEYLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMENLERİN VE OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖRÜŞLERİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ). (DAD). March 2008;6(2):132-140.
Chicago Yıldırım, Nail. “İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN ÖĞRETMENLERİ GÜDÜLEME DÜZEYLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMENLERİN VE OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖRÜŞLERİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 6, no. 2 (March 2008): 132-40.
EndNote Yıldırım N (March 1, 2008) İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN ÖĞRETMENLERİ GÜDÜLEME DÜZEYLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMENLERİN VE OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖRÜŞLERİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ). Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 6 2 132–140.
IEEE N. Yıldırım, “İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN ÖĞRETMENLERİ GÜDÜLEME DÜZEYLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMENLERİN VE OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖRÜŞLERİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ)”, (DAD), vol. 6, no. 2, pp. 132–140, 2008.
ISNAD Yıldırım, Nail. “İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN ÖĞRETMENLERİ GÜDÜLEME DÜZEYLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMENLERİN VE OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖRÜŞLERİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 6/2 (March 2008), 132-140.
JAMA Yıldırım N. İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN ÖĞRETMENLERİ GÜDÜLEME DÜZEYLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMENLERİN VE OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖRÜŞLERİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ). (DAD). 2008;6:132–140.
MLA Yıldırım, Nail. “İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN ÖĞRETMENLERİ GÜDÜLEME DÜZEYLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMENLERİN VE OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖRÜŞLERİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ)”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, vol. 6, no. 2, 2008, pp. 132-40.
Vancouver Yıldırım N. İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN ÖĞRETMENLERİ GÜDÜLEME DÜZEYLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMENLERİN VE OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖRÜŞLERİ (TOKAT İLİ ÖRNEĞİ). (DAD). 2008;6(2):132-40.