İşletmeler açısından teknolojik gelişmeler ve tedarik zincirlerinde sağlanan ilerlemeler dünyayı bir bütün halinde pazar olarak değerlendirmeye itmektedir. Bu noktada, ülkelerin farklı açılardan segmentasyonu işletmelere önemli çıkarımlar sağlamaktadır. Böylelikle işletmeler farklı segmentler altındaki ülkelere yönelik stratejiler geliştirilebilmektedir. Ele alınan çalışma, bu çerçevede insanların hayat algılarına yönelik değişkenleri kullanarak ülkeleri kümelere ayırmayı amaçlamıştır. Çalışmada kullanılan veriler Dünya Değerler Araştırması (VWS) ve Avrupa Değerler Araştırması (EVS) sonucundan derlenen açık verilerden elde edilmiştir. Bu kapsamda, kümeleme analizi yöntemlerinden ortalama bağlantı yöntemi kullanılmıştır. Analizler sonucunda coğrafi olarak ve gelişmişlik düzeyi olarak birbirine yakın, ortak tarihi mirasa sahip ülkelerin aynı gruplar altında toplandığı gözlemlenmiştir.
Değerler Araştırması Kümeleme Analizi Hayat Algısı Uluslararası Pazarlama Pazar Segmentasyonu
Technological advancements and improvements in supply chains force businesses to consid-er the entire world as a market. At this point, segmenting countries according to various viewpoints has implications for businesses. Thus, businesses can develop strategies for countries under different segments. In this context, the study aimed to classify countries into groups using variables related to citizens' perceptions of life. The data used in the study were obtained from the open data compiled from the World Values Survey (VWS) and the Europe-an Values Survey (EVS). In this context, the average linkage method, one of the clustering analysis methods, was used. As a result of the analysis, it was found that countries with a common heritage that are geographically and economically close to each other are grouped together.
Values Survey Cluster Analysis Perception of Life International Marketing Marketing Segmentation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 29 Nisan 2023 |
Kabul Tarihi | 10 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2 |