Research Article
BibTex RIS Cite

Tenis Sporunda Ailenin Rolü Ve Önemi

Year 2022, Volume: 7 Issue: 3, 277 - 286, 22.09.2022
https://doi.org/10.31680/gaunjss.1138393

Abstract

Bu çalışmanın amacı tenis sporunda ailenin rolü ve öneminin araştırılmasıdır. Araştırma, Aydın Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü ve Aydın Engin Arslan Tenis Kulübü kortlarında tenis oynayan 3-12 yaş aralığında 352 öğrenci ile analitik-kesitsel olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Kaya (2016) tarafından kullanuılan anket uygulanmıştır. Verilerin analizi tanımlayıcı istatistikler SPSS 25.0 paket programında ki-kare testi ve uygulanarak. Bu çalışmada öğrencilerin tenis sporunu tercih etme nedenlerinin anne eğitim düzeyine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p<0.05). Çalışmada baba eğitim düzeyi lisans ve lisansüstü olanlar aynı kategoride ele alındığında öğrencilerin tenis sporunu tercih etme nedenlerinin baba eğitim düzeyine göre de anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür (p<0.05). Bunun yanı sıra öğrencilerin tenisi tercih nedenlerinin aileden destek alma ve ailede kendilerinden başka spor ile ilgilenen birinin olma durumuna göre farklılık gösterdiği bulunmuştur (p<0.05). Sonuç olarak çalışmada öğrencilerin tenis sporuna yönlendirilmesinde ailenin eğitim durumu ile manevi desteğin önemli bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.

References

  • Aras, L. ve Asma, M. B. (2020). Farklı türdeki ortaöğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 27-39.
  • Atik, G. (2020). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ve yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Kırıkkale ili örneği). Yüksek Lisans Tezi Kırıkkale Üniversitesi.
  • Çimen, E. ve Yaman, M. D. (2020). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Başlama Nedenleri ve Beklentileri (Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 25-39.
  • Çiçek, M. (2022). Spor Lisesi Öğrencilerinin Mesleki Gelişim Sürecinde yaşadıkları karıyer kaygılarıyla aile desteği arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Duman, S. ,Karagün, E. ve Selvi, S. (2020). Anadolu Ve Spor Lisesi Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spora Ilişkin Tutumlarının İncelenmesi. Erzurum Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (10), 89-103.
  • Karataş, İ. (2018). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin kişilik özelliklerinin girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kaya, N. (2016). Lisanslı Tenis Sporcularının Tenis Sporuna Başlama Nedenleri, Beklentileri Ve Beklentilerinin Önündeki Engellerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi Ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı, Burdur.
  • Özcan, S. (2011). Temel Tenis Teknik Öğretiminde İki Farklı Antreman Metodunun Teknik Biyometrik Ve Fizyolojik Özellikler Üzerine Etkisinin Araştırılması. Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Tunçel, E. (2021). Kadınlar voleybol 1. Liginde oynayan profesyonel sporcuların voleybol branşına yönelmesinde aile, çevre ve toplum unsurlarının etkisinin araştırılması. Yüksek Lisan Tezi İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Uğurlu, F. M. (2018). Sporda Cinsiyet Ayrımı. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim DanıĢmanlık Tic. Ltd. ġti
  • Yıldız, A. (2015). Ebeveynlerin Çocuklarının Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Katılımına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yüksel, M. (2019). Ailenin spora katılımı ile çocuklarının elit spora yönelmesi arasındaki ilişki. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 9(2), 319-326.
Year 2022, Volume: 7 Issue: 3, 277 - 286, 22.09.2022
https://doi.org/10.31680/gaunjss.1138393

Abstract

References

  • Aras, L. ve Asma, M. B. (2020). Farklı türdeki ortaöğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 27-39.
  • Atik, G. (2020). Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ve yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Kırıkkale ili örneği). Yüksek Lisans Tezi Kırıkkale Üniversitesi.
  • Çimen, E. ve Yaman, M. D. (2020). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Öğrencilerin Spora Başlama Nedenleri ve Beklentileri (Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 25-39.
  • Çiçek, M. (2022). Spor Lisesi Öğrencilerinin Mesleki Gelişim Sürecinde yaşadıkları karıyer kaygılarıyla aile desteği arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
  • Duman, S. ,Karagün, E. ve Selvi, S. (2020). Anadolu Ve Spor Lisesi Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spora Ilişkin Tutumlarının İncelenmesi. Erzurum Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (10), 89-103.
  • Karataş, İ. (2018). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin kişilik özelliklerinin girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kaya, N. (2016). Lisanslı Tenis Sporcularının Tenis Sporuna Başlama Nedenleri, Beklentileri Ve Beklentilerinin Önündeki Engellerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi Ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı, Burdur.
  • Özcan, S. (2011). Temel Tenis Teknik Öğretiminde İki Farklı Antreman Metodunun Teknik Biyometrik Ve Fizyolojik Özellikler Üzerine Etkisinin Araştırılması. Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Tunçel, E. (2021). Kadınlar voleybol 1. Liginde oynayan profesyonel sporcuların voleybol branşına yönelmesinde aile, çevre ve toplum unsurlarının etkisinin araştırılması. Yüksek Lisan Tezi İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Uğurlu, F. M. (2018). Sporda Cinsiyet Ayrımı. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim DanıĢmanlık Tic. Ltd. ġti
  • Yıldız, A. (2015). Ebeveynlerin Çocuklarının Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Katılımına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yüksel, M. (2019). Ailenin spora katılımı ile çocuklarının elit spora yönelmesi arasındaki ilişki. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 9(2), 319-326.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Sporda Psiko-Sosyal Alanlar
Authors

Oğuz Yılmaz 0000-0002-4789-9952

Reşat Kartal 0000-0001-7302-1919

Publication Date September 22, 2022
Submission Date June 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Yılmaz, O., & Kartal, R. (2022). Tenis Sporunda Ailenin Rolü Ve Önemi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(3), 277-286. https://doi.org/10.31680/gaunjss.1138393

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.