Research Article
BibTex RIS Cite

Meslek Liselerinde Modül Değerlendirme Sınavlarının Çevrimiçi Uygulanması

Year 2011, Volume: 4 Issue: 1, 29 - 40, 16.08.2011

Abstract

Türkiye, mesleki eğitim sistemini Avrupa Birliği standartlarına ulaştırmak için 4 Temmuz 2000 tarihinde Avrupa Birliği’yle Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesini (MEGEP) imzalamıştır. 2006–2007 eğitimöğretim yılı ile birlikte Türkiye’de mesleki ve teknik eğitim veren tüm ortaöğretim kurumlarında MEGEP uygulanmaya başlanmıştır. Projenin nihai amacı uluslar arası alanda da kabul gören güçlü ve kaliteli bir mesleki eğitim sisteminin oluşması, iş gücü kalitesinin artırılması ve alanında uzman kişilerin yetiştirilmesidir. Bu bağlamda öğrencilerin bireysel yeteneklerinin tespit edilmesinde modül değerlendirmeleri önemli bir yer tutmaktadır. MEGEP kapsamında ortaöğretim kurumlarının 10., 11. ve 12. sınıflarında alan ve dal farklılıkları gözetmeksizin tüm öğrenciler modül değerlendirme sınavlarına girmektedirler. Bu çalışmada mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında modül değerlendirme sınavlarının bilgisayar ortamında yapılması için kısa adı MODDESS olan Modül Değerlendirme Sınav Sistemi uygulaması geliştirilmiştir. Modül değerlendirme sınav sistemi kolay kullanımıyla, geliştirilmeye açık bir sistem olmasıyla, zaman, kağıt ve işgücünden önemli ölçüde tasarruf sağlamış olmasıyla kullanılabilirliği yüksek bir yazılım durumundadır. Bilgisayar ortamında uygulanması, öğrenci ve öğretmene doğrudan dönüt verme özelliğinin bulunması ve istatistiksel sonuçları aktarması sistemin önemli özellikleri arasında yer almaktadır.

Online Application of Modular Evaluation Exam in Vocational High School

Year 2011, Volume: 4 Issue: 1, 29 - 40, 16.08.2011

Abstract

Turkey signed the project of strengthening Vocational Education and Training System with EU on 4th July, 2000 in order to reach EU standards in Vocational Education System. With 2006-2007 Educational year, (SVET) began to be practiced in all secondary education institutions giving vocational and technical education. The final aim of the project is establishing a strong and qualified education system enhancing the quality of laborforce and training professionals in their branches. Thus, for determining the individual abilities of students modular evalution has an important role. In the scope of SVET in secondary education institutions at 10th, 11th and 12th, grades all of the students take modular evaluation exam without taking into consideration of their branches of study. In this study, an application called Module Evaluation Exam system was developed to make online module evaluation exams. Having an easy use, being open to be improved, providing a great deal of saving in terms of paper, time and laborforce consuming, module evaluation exam system is a highly available software. Being suitable to be applied online, giving a direct feedback both to students and teachers and transfering statistical results are among the important qualities of the system.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Aysun Coşkun

Ramazan Kılıç

Publication Date August 16, 2011
Submission Date November 22, 2010
Published in Issue Year 2011 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Coşkun, A., & Kılıç, R. (2011). Meslek Liselerinde Modül Değerlendirme Sınavlarının Çevrimiçi Uygulanması. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 4(1), 29-40.