Günümüzdeki bilgi-iletişim teknolojilerindeki gelişmeler bilginin bütünüyle ‘yeni medya’ olarak tanımlanan ortamlarda üretilmesi, iletilmesi ve kullanılmasının yaygınlaşmasına imkân vermiştir. Bu yönüyle günümüzde yeni medyanın bilgideki başatlığından söz etmek abartılı olmayacaktır. Bilgi tabanlı teknolojilerdeki gelişim resmi ve resmi olmayan bilgi ortamlarında bilginin bir güç unsuru olarak bilgi harekâtı vasıtası olarak kullanılması anlamına gelen bilgi savaşımının etkisinde radikal iki dönüşüm yaratmıştır. Bunlardan birincisi siber harekât diğeri ise sayısal olmayan bilgi harekâtıdır. Her iki dönüşüm de aynı medya kaynağından beslenir. Bu nedenle yeni medya, bilgi savaşının en önemi bileşenlerinden biri haline gelmiştir. Yeni medyanın bahşettiği olanaklar bilgi savaşımının çeşitliliğini ve barış ortamında uygulanabilme imkanlarını artırmaktadır. Bu makale yeni medya ortamında bilgi savaşımının sayısal olmayan uygulamalarının neler olabileceği konusuna dairdir. Diğer bir ifadeyle makalede sayısal olmayan bilgi savaşında yeni medyanın rolünün ne olduğu sorusunun cevabı aranmaktadır. Bu maksatla her iki kavramın genel hatlarıyla çerçevesi çizilmiş müteakiben de karşılıklı etkileşimleri irdelenmiştir. Bu etkileşim taarruzî ve savunma (tedafüi) boyutlarıyla, stratejik, operatif, taktik ve teknik seviyelerde ele alınmıştır. Makale nitel araştırma yöntemiyle kategorik bir betimleme içermektedir. Bu yapısı ile makale ile literatürdeki mevcut terimsel ve kavramsal kargaşanın giderilmesine de katkı sağlamak amaçlanmıştır.
Yoktur
Yoktur
Developments in today's information and communication technologies have allowed the production, transmission, and use of information in environments defined as 'new media' to become widespread. In this respect, it would not be an exaggeration to talk about the dominance of the new media in information today. The development of information-based technologies has created two radical transformations under the influence of information warfare, which means the use of information as a power element and as a means of information operations in formal and informal information environments. The first of these is cyber operations and the other is non-digital information operations. Both conversions are fed from the same media source. For this reason, new media has become one of the most important components of information warfare. The possibilities offered by the new media increase the diversity of information warfare and the possibilities of its implementation in a peaceful environment. This article is about the non-digital applications of information warfare in the new media environment. In other words, the article seeks to answer the question of what is the role of new media in non-digital information warfare. For this purpose, the framework of both concepts was drawn in general terms, and then their mutual interactions were examined. This interaction has been handled with offensive and defensive dimensions, at strategic, operative, tactical, and technical levels. The article contains a categorical description of the qualitative research method. With this structure, this article aims to contribute to eliminating the current terminological and conceptual confusion in the literature.
Yoktur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Cybersecurity and Privacy (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yoktur |
Publication Date | May 29, 2024 |
Submission Date | August 1, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 13 Issue: 1 |
The open access articles in the journal are licensed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license.