Bu araştırmanın amacı;
Türkiye’de spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında görev yapan
yöneticilerin görev ve sorumluluklarınıyerine getirirken kullandıklarıyöneticilik
ve liderlik becerilerinin ortaya konularak değerlendirilmesidir.
Bu araştırma; Türkiye
genelindeki Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları, Spor Bilimleri ve Teknolojisi
Yüksekokulu ve Eğitim Fakültelerine bağlıBeden Eğitimi ve Spor Bölümlerinde
görev yapan ve yöneticilik kademesinde bulunan akademik personeli kapsamaktadır.
90 yöneticiye anket gönderilmiş, bunlardan 71 tanesi eksiksiz olarak geri dönmüştür.
Araştırmada kullanılan
verilerin analizi SPSS 10.0 paket istatistik programıyla; kişisel bilgilerin
tespitinde fre-kans (f) ve yüzde dağılımları(%), yöneticilerin liderlik ve
yöneticilik becerilerine ilişkin değerlendirmeler ortala-ma ve standart sapma,
bu beceriler arasındaki istatiksel anlamda farklılığın olup-olmadığıise
"‹ki Ortalama Arasındaki Farkın Anlamlılık Testi" (t Testi) ile
belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırma sonucunda spor eğitimi
veren yüksekoğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin; yöneticilik
be-cerilerinden ‹nsan ‹lişkileri (x=4.239) ve Analitik (x=4.239) becerilerinin
ve liderlik becerilerinden Yetki Verme Becerisinin (x=4.225) en yüksek
ortlamalara sahip olduğu, bütün yöneticilik ve liderlik becerilerinin toplam
ortalamalarının ise birbirine çok yakın olup bunların arasında anlamlıbir farkın
bulunmadığısonucuna ulaşılmıştır. :
The aim of this study is to identify the managerial and leadership skills of the administrators of the sport higher education institutions in Turkey. The academic administrators in all sport education institutions participated in this study. The data of the study were obtained by means of questionnaire. The questionnaires were sent to ninety administrators, but seventy-one questionnaire were completed truly.
The data obtained were analysed by means of the SPSS 10.0. Personal information was analysed through frequence (f) and percentage distribution (%). Their administrative and leadership skills are analysed by means of mean values and standard deviations. T-test were used to determine the statistically significant relations across skills of the subjects.
The findings show that human relations (x=4.239) and analytic approach (x=4.239) among the administrative skills are significant for the subjects. It is also found that among leadership skills the skill to assign responsibility (x=4.225) has higher mean value. On the other hand, it is concluded that there is no statistically significant differences among the subjects' administrative and leadership skills.
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2003 |
Submission Date | October 1, 2002 |
Acceptance Date | December 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 8 Issue: 1 |
Gazi Journal of Physical Education and Sports Sciences is a scientific and peer-reviewed journal published quarterly.