Okuma, yazılı kelimeleri duyu organlarımızla algılayarak, ön bilgilerimizi kullanarak anlamlandırma ve yorumlama süreçlerini içeren zihinsel bir etkinliktir. Bu araştırmanın amacı, ilkokula zorunlu kayıt döneminde başlayan öğrencilerle, zorunlu kayıt döneminden önce başlayan öğrencileri okuma hızı yönünden karşılaştırmaktır. 1. sınıfa devam eden öğrencileri okuma yönünden inceleyen bir çalışma yapılmadığından literatürdeki mevcut boşluğun doldurulması hedeflenmiştir. Nicel araştırma yaklaşımının benimsendiği araştırmanın yöntemi tarama (survey) modeli olarak belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini Trabzon ilindeki ilkokul birinci sınıflarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemini ise Yomra ilçesinde bir devlet ilkokulundaki 224 birinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; ilkokula kaydı sağlık raporu ile ertelenebilir olan öğrenciler zorunlu kayıt yaşındaki öğrencilerden 6 kelime daha az okuyarak dakikada % 26,02 daha az kelime okurken, ilkokula kaydı veli dilekçesiyle ertelenebilir olan öğrenciler zorunlu kayıt yaşındaki öğrencilerden 7 kelime daha az okuyarak dakikada % 31,54 daha az kelime okumaktadırlar. Genel itibarıyla 72 ayın altındaki öğrenciler, 72 ay ve üzerindeki öğrencilere göre dakikada % 27,13 daha az kelime okumaktadırlar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | October 14, 2019 |
Submission Date | June 28, 2019 |
Acceptance Date | August 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 |