Büyük veriyi değerlendirme ve anlamlandırma süreci bazı beceri seviyelerini ön plana çıkarmaktadır. Küresel dünyada artan bu ihtiyaca bağlı olarak, Z kuşağının sayısal düşünme süreçlerinin işlevsel yapısını ve akış şemasını doğru bir şekilde anlamaları ve öğrenmelerine aktarmaları gerekmektedir. Bu yeterliliğin kazanılmasında öncelikle öğrencilerin mevcut düşünme beceri düzeyleri belirlenmelidir. Bu gereklilik çerçevesinde fen lisesinde öğrenim gören öğrencilerin sayısal düşünme beceri düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara'da bir fen lisesinde öğrenim gören 203 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, 22 sorudan oluşan Bilgisayar Düşünme Becerileri Ölçeği (BDDÖ) kullanılarak toplanmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde öğrencilerin sayısal düşünme becerileri ortalama puan değeri 100 üzerinden 77 olarak bulunmuştur. Bulunan değer öğrencilerin sayısal düşünme beceri düzeylerinin yüksek olduğunu göstermektedir. Ayrıca, ölçeğin alt boyutlarında fen liselerinde öğrenim gören öğrencilerin yaratıcılık, algoritmik düşünme, işbirlikçi, eleştirel düşünme, problem çözme ve sayısal düşünme beceri düzeyleri, cinsiyet ve sınıf düzeyi gibi alt boyutlarındaki istatistiksel anlamlılık belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre eleştirel düşünme boyutunda cinsiyete göre anlamlı bir farklılık olduğu söylenebilir. Sonuç olarak, öğrenme hedefleri olarak öne çıkan düşünme becerisi süreçlerini anlamak ve bu süreçleri doğru kurgulamak hayati önem taşımaktadır. Bir düşünme becerisi süreci olan sayısal düşünme becerisi de bu çerçevede değerlendirilmektedir. Bu sürecin gelişimine katkı sağlayacak uygulama odaklı çalışmalara ihtiyaç her geçen gün artmaktadır.
The process of evaluating and making sense of big data brings some skill levels to the forefront. Depending on this increasing need in the global world, generation Z needs to understand the functional structure and flow chart of the computational thinking processes correctly and transfer it to their learning. In gaining this competence, firstly, the students' current thinking skill levels should be determined. Within the framework of this requirement, it aimed to determine the students' computational thinking skills levels studying at the science high school. The study group of the study consists of 203 students studying in a science high school in Ankara. The data were collected using the Computer Thinking Skills Scale (CAPS), composed of 22 questions. When the research findings were examined, the students' computational thinking skills' average point value was found to be 77 out of 100. The value found shows that students' computational thinking skill level is high. Besides, statistical significance in the sub-dimensions of the scale, such as creativity, algorithmic thinking, collaborative, critical thinking, problem-solving, and computational thinking skill levels, gender, and grade level of students studying at science high schools was determined in this study. According to these results, it can be said that there is a significant difference according to gender in the critical thinking dimension. As a result, it is vital to understand the thinking skill processes that come to the forefront as learning goals and construct these processes correctly. The computational thinking skill, which is a thinking skill process, is also evaluated within this framework. The need for application-oriented studies that will contribute to this process's development is increasing day by day
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Educational Sciences and Field Education Studies |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2021 |
Submission Date | February 9, 2021 |
Acceptance Date | March 23, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |