Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi

Year 2021, Volume: 7 Issue: 3, 289 - 312, 03.12.2021

Abstract

Formal ve informal anlamda uzaktan eğitimin kullanımı her geçen gün artmaktadır. Bu artışta internet ve teknolojideki gelişmelerin etkisi vurgulanabilir. Özellikle pandemi dönemi de bu kullanımı artırmıştır. Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının uzaktan eğitim tercihlerini etkileyen faktörleri belirlemektir. Nitel bir araştırma olan bu çalışma, olgubilim desenindedir. Bu kapsamda 2018-2019 eğitim öğretim yılında eğitim fakültesinde öğrenim gören ve formal veya informal uzaktan eğitim deneyimi olan 132 öğretmen adayından yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veri toplanmış, veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Öğretmen adayları deneyimleri doğrultusunda uzaktan eğitimin en çok zaman tasarrufu, mekandan bağımsızlık, ders saatinde esneklik, ekonomiklik gibi avantajları olduğunu ifade etmişlerdir. Olası sorunlar veya getirdikleri eleştiriler ise teknik içerikli, eğitsel içerikli ve sistem kaynaklı sorunlar olarak gruplanabilir. Uzaktan eğitim sistemlerini kullanım konusunda tercihlerini etkileyen en önemli faktörler ise alanında uzman eğiticiler ile etkili ve uygulamalı bir anlatım en çok ifade edilen tercihler olmuştur. Bunları zengin etkileşim, teknik destek, materyallerin güncelliği, kontrol mekanizması gibi çok sayıda faktör takip etmiştir. Araştırma, uzaktan eğitim konusunda uygulamaya yönelik önemli bulgular içermektedir.

References

  • Arkorful, V., & Abaidoo, N. (2015). The role of e-learning, advantages and disadvantages of its adoption in higher education. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 12(1), 29-42.
  • Bakhov, I., Opolska, N., Bogus, M., Anishchenko, V., & Biryukova, Y. (2021). Emergency Distance Education in the Conditions of COVID-19 Pandemic: Experience of Ukrainian Universities. Education Sciences, 11(7), 364. doi:10.3390/educsci11070364.
  • Banar, K. & Fırat, M. (2015). Bütüncül bir bakıştan açık ve uzaktan eğitim: Türkiye özeli, Yeğitek Uzaktan Eğitim Özel Sayısı, 18-23. Ankara: MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü.
  • Bayram, M., Peker, A. T., Aka, S. T., & Vural, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345. doi: 10.31680/gaunjss.586113.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (7. Basım). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Çankaya, S., & Durak, G. (2020). Integrated systems in emergency distance education: The Microsoft teams. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science & Mathematics Education, 14(2). doi:10.17522/balikesirnef.827595.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage
  • Croxton, R. A. (2014). The role of interactivity in student satisfaction and persistence in online learning. Journal of Online Learning and Teaching, 10(2), 314-325.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (39), 203-212.
  • Dumford, A. D., & Miller, A. L. (2018). Online learning in higher education: exploring advantages and disadvantages for engagement. Journal of Computing in Higher Education, 30(3), 452-465. doi:10.1007/s12528-018-9179-z.
  • Erdem, S., Turcan, G., & Tekin, R. B. (2020). A comparative study on new generation learning and awareness. In Optimizing Higher Education Learning Through Activities and Assessments (pp. 59-76). IGI Global.
  • Erturgut, R. (2010). İnternet temelli uzaktan eğitimin örgütsel, sosyal, pedagojik ve teknolojik bileşenleri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 79–85. https://doi.org/10.17671/btd.49929.
  • Esgice, M. (2015). Açık ve uzaktan eğitim öğrencilerinin okul bırakma sebepleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Frydenberg, J. (2007). Persistence in university continuing education online classes. International Review of Research in Open and Distance Learning, 8(3), 1–15. doi:10.19173/irrodl.v8i3.375.
  • Gök, B. (2017). Üniversitelerde uzaktan eğitim programlarının hizmet kalitesi ve etkinliğinin değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gunawardena, C. N., & McIsaac, M. S. (2013). Distance education. In Handbook of research on educational communications and technology (pp. 361-401). Routledge.
  • Hamutoğlu, N. B., Gültekin, G. S., & Savaşçı, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri: Açıköğretim uygulamaları. Yükseköğretim Dergisi, 9(1), 19-28.
  • Hung, M. L. (2016). Teacher readiness for online learning: Scale development and teacher perceptions. Computers & Education, 94, 120-133. doi:10.12691/education-8-7-2.
  • Ilgaz, H. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eşzamanlı öğrenme uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 13(26), 187-204. doi:10.17244/eku.378138.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N., & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Kauffman, H. (2015). A review of predictive factors of student success in and satisfaction with online learning. Research in Learning Technology, 23, 1-13. doi:10.3402/rlt.v23.26507.
  • Kırmacı, Ö., & Acar, S. (2018). Kampüs öğrencilerinin eşzamanlı uzaktan eğitimde karşılaştıkları sorunlar. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(3), 276-291. doi:10.17244/eku.378138.
  • Lassoued, Z., Alhendawi, M., & Bashitialshaaer, R. (2020). An exploratory study of the obstacles for achieving quality in distance learning during the COVID-19 pandemic. Education Sciences, 10(9), 232-245. doi: 10.3390/educsci10090232.
  • Lee, Y., & Choi, J. (2011). A review of online course dropout research: Implications for practice and future research. Educational Technology Research and Development, 59(5), 593-618. doi: 10.1007/s11423-010-9177-y.
  • McCann, J. T., & Holt, R. (2009). An exploration of burnout among online university professors. Journal of Distance Education, 23(3), 97-110.
  • Miles, M. B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd Edition). Calif.: SAGE Publications.
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning. Belmont, CA: Wadsworth Cengage Learning.
  • Mshvidobadze, T., & Gogoladze, T. (2012). About web-based distance learning. International Journal of Distributed and Parallel Systems (IJDPS), 3(3), 133-143. doi: 10.5121/ijdps.2012.3313.
  • Nadeak, B. (2020). The effectiveness of distance learning using social media during the pandemic period of COVID-19: A case in Universitas Kristen Indonesia. International Journal of Advanced Science and Technology, 29(7), 1764-1772.
  • Nord, J. H., Koohang, A., & Paliszkiewicz, J. (2019). The Internet of things: Review and theoretical framework. Expert Systems with Applications, 133, 97-108. doi:10.1016/j.eswa.2019.05.014.
  • Oliveira, M. M. S., Penedo, A. S. T., & Pereira, V. S. (2018). Distance education: advantages and disadvantages of the point of view of education and society. Dialogia, 29, 139-152. doi:10.5585/dialogia.N29.7661.
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.doi: 10.37669/milliegitim.788118.
  • Özgöl, M., Sarikaya, İ., & Öztürk, M. (2017). Örgün eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2, 294-304. doi: 10.5961/jhes.2017.208
  • Özüçelik, E. (2019). Uzaktan eğitim sistemlerinin kullanımı uludağ üniversitesi örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Pan, X., & Shao, H. (2020). Teacher online feedback and learning motivation: Learning engagement as a mediator. Social Behavior and Personality: An International Journal, 48(6), 1-10. doi:10.2224/sbp.9118.
  • Park, J.H., & Choi, H. J. (2009). Factors influencing adult learners' decision to drop out or persist in online learning. Educational Technology & Society, 12(4), 207-217.
  • Rubin, A. & Babbie, E. (2009). Essential research methods for social work (Second Edition). USA.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 14(3), 459-496.
  • Schneider, S. L., & Council, M. L. (2021). Distance learning in the era of COVID-19. Archives of Dermatological Research, 313(5), 389-390. doi:10.1007/s00403-020-02088-9.
  • Sewart, D., Keegan, D., & Holmberg, B. (Eds.). (2020). Distance education: International perspectives. Routledge.
  • Siddiquei, N., & Khalid, R. (2018). The relationship between personality traits, learning styles and academic performance of e-learners. Open Praxis, 10(3), 249-263.
  • Simonson, M., Schlosser, C., & Orellana, A. (2011). Distance education research: A review of the literature. Journal of Computing in Higher Education, 23(2), 124-142. doi:10.1007/s12528-011-9045-8/.
  • Simpson, O. (2008). Motivating learners in open and distance learning: Do we need a new theory of learner support? Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 23(3), 159-170. doi: 10.1080/02680510802419979.
  • Surry, D.W., Ensminger, D.C. & Haab, M. (2005) A model for integrating instructional technology into higher education. British Journal of Education Technology, 36, 327-329. http://dx.doi.org/10.1111/j.1467-8535.2005.00461.x.
  • Unger, S., & Meiran, W. R. (2020). Student attitudes towards online education during the covid-19 viral outbreak of 2020: distance learning in a time of social distance. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 256-266. doi:10.46328/ijtes.v4i4.107.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Watts, J., & Robertson, N. (2011). Burnout in university teaching staff: A systematic literature review. Educational Research, 53(1), 33-50. doi:10.1080/00131881.2011.552235.
  • Yetik, E. (2018). Açık ve uzaktan öğrenme bağlamında kesintisiz öğrenme ortamlarının tasarımına ilişkin kriterlerin belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, G. K., & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(2), 299-322.
  • Yükseköğretim Kurulu [YÖK]. (2018). Yeni öğretmen yetiştirme lisans programları. https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim-ogretim-dairesi/yeni-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari adresinden elde edilmiştir.

Determining the Factors Affecting Teacher Candidates' Distance Education Preferences

Year 2021, Volume: 7 Issue: 3, 289 - 312, 03.12.2021

Abstract

The use of distance education in formal and informal terms increases day by day. The effect of internet and technology developments can be emphasized in this increase. The pandemic period significantly has increased this use. This research aims to determine the factors affecting the distance education preferences of pre-service teachers. This study, which is qualitative research, is in the phenomenology research design. In this context, data were collected with a semi-structured interview form from 132 teacher candidates who studied at the faculty of education in the 2018-2019 academic year and had formal or informal distance education experience. The data were analyzed with content analysis. In line with their experiences, teacher candidates stated that distance education has the most advantages, such as time-saving, independence from space, flexibility in course hours, and economy. Possible problems or criticisms they bring can be grouped as technical, educational, and system-based problems. The most critical factors affecting their preferences in distance education systems were the most expressed preferences with an effective and applied lecture with expert trainers. These were followed by many factors such as rich interaction, technical support, the modernity of materials, and control mechanism. The research contains significant practical findings on distance education.

References

  • Arkorful, V., & Abaidoo, N. (2015). The role of e-learning, advantages and disadvantages of its adoption in higher education. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 12(1), 29-42.
  • Bakhov, I., Opolska, N., Bogus, M., Anishchenko, V., & Biryukova, Y. (2021). Emergency Distance Education in the Conditions of COVID-19 Pandemic: Experience of Ukrainian Universities. Education Sciences, 11(7), 364. doi:10.3390/educsci11070364.
  • Banar, K. & Fırat, M. (2015). Bütüncül bir bakıştan açık ve uzaktan eğitim: Türkiye özeli, Yeğitek Uzaktan Eğitim Özel Sayısı, 18-23. Ankara: MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü.
  • Bayram, M., Peker, A. T., Aka, S. T., & Vural, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345. doi: 10.31680/gaunjss.586113.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (7. Basım). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Çankaya, S., & Durak, G. (2020). Integrated systems in emergency distance education: The Microsoft teams. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science & Mathematics Education, 14(2). doi:10.17522/balikesirnef.827595.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage
  • Croxton, R. A. (2014). The role of interactivity in student satisfaction and persistence in online learning. Journal of Online Learning and Teaching, 10(2), 314-325.
  • Demir, E. (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (39), 203-212.
  • Dumford, A. D., & Miller, A. L. (2018). Online learning in higher education: exploring advantages and disadvantages for engagement. Journal of Computing in Higher Education, 30(3), 452-465. doi:10.1007/s12528-018-9179-z.
  • Erdem, S., Turcan, G., & Tekin, R. B. (2020). A comparative study on new generation learning and awareness. In Optimizing Higher Education Learning Through Activities and Assessments (pp. 59-76). IGI Global.
  • Erturgut, R. (2010). İnternet temelli uzaktan eğitimin örgütsel, sosyal, pedagojik ve teknolojik bileşenleri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 79–85. https://doi.org/10.17671/btd.49929.
  • Esgice, M. (2015). Açık ve uzaktan eğitim öğrencilerinin okul bırakma sebepleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Frydenberg, J. (2007). Persistence in university continuing education online classes. International Review of Research in Open and Distance Learning, 8(3), 1–15. doi:10.19173/irrodl.v8i3.375.
  • Gök, B. (2017). Üniversitelerde uzaktan eğitim programlarının hizmet kalitesi ve etkinliğinin değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gunawardena, C. N., & McIsaac, M. S. (2013). Distance education. In Handbook of research on educational communications and technology (pp. 361-401). Routledge.
  • Hamutoğlu, N. B., Gültekin, G. S., & Savaşçı, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri: Açıköğretim uygulamaları. Yükseköğretim Dergisi, 9(1), 19-28.
  • Hung, M. L. (2016). Teacher readiness for online learning: Scale development and teacher perceptions. Computers & Education, 94, 120-133. doi:10.12691/education-8-7-2.
  • Ilgaz, H. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eşzamanlı öğrenme uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 13(26), 187-204. doi:10.17244/eku.378138.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N., & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Kauffman, H. (2015). A review of predictive factors of student success in and satisfaction with online learning. Research in Learning Technology, 23, 1-13. doi:10.3402/rlt.v23.26507.
  • Kırmacı, Ö., & Acar, S. (2018). Kampüs öğrencilerinin eşzamanlı uzaktan eğitimde karşılaştıkları sorunlar. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 14(3), 276-291. doi:10.17244/eku.378138.
  • Lassoued, Z., Alhendawi, M., & Bashitialshaaer, R. (2020). An exploratory study of the obstacles for achieving quality in distance learning during the COVID-19 pandemic. Education Sciences, 10(9), 232-245. doi: 10.3390/educsci10090232.
  • Lee, Y., & Choi, J. (2011). A review of online course dropout research: Implications for practice and future research. Educational Technology Research and Development, 59(5), 593-618. doi: 10.1007/s11423-010-9177-y.
  • McCann, J. T., & Holt, R. (2009). An exploration of burnout among online university professors. Journal of Distance Education, 23(3), 97-110.
  • Miles, M. B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd Edition). Calif.: SAGE Publications.
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning. Belmont, CA: Wadsworth Cengage Learning.
  • Mshvidobadze, T., & Gogoladze, T. (2012). About web-based distance learning. International Journal of Distributed and Parallel Systems (IJDPS), 3(3), 133-143. doi: 10.5121/ijdps.2012.3313.
  • Nadeak, B. (2020). The effectiveness of distance learning using social media during the pandemic period of COVID-19: A case in Universitas Kristen Indonesia. International Journal of Advanced Science and Technology, 29(7), 1764-1772.
  • Nord, J. H., Koohang, A., & Paliszkiewicz, J. (2019). The Internet of things: Review and theoretical framework. Expert Systems with Applications, 133, 97-108. doi:10.1016/j.eswa.2019.05.014.
  • Oliveira, M. M. S., Penedo, A. S. T., & Pereira, V. S. (2018). Distance education: advantages and disadvantages of the point of view of education and society. Dialogia, 29, 139-152. doi:10.5585/dialogia.N29.7661.
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.doi: 10.37669/milliegitim.788118.
  • Özgöl, M., Sarikaya, İ., & Öztürk, M. (2017). Örgün eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2, 294-304. doi: 10.5961/jhes.2017.208
  • Özüçelik, E. (2019). Uzaktan eğitim sistemlerinin kullanımı uludağ üniversitesi örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Pan, X., & Shao, H. (2020). Teacher online feedback and learning motivation: Learning engagement as a mediator. Social Behavior and Personality: An International Journal, 48(6), 1-10. doi:10.2224/sbp.9118.
  • Park, J.H., & Choi, H. J. (2009). Factors influencing adult learners' decision to drop out or persist in online learning. Educational Technology & Society, 12(4), 207-217.
  • Rubin, A. & Babbie, E. (2009). Essential research methods for social work (Second Edition). USA.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 14(3), 459-496.
  • Schneider, S. L., & Council, M. L. (2021). Distance learning in the era of COVID-19. Archives of Dermatological Research, 313(5), 389-390. doi:10.1007/s00403-020-02088-9.
  • Sewart, D., Keegan, D., & Holmberg, B. (Eds.). (2020). Distance education: International perspectives. Routledge.
  • Siddiquei, N., & Khalid, R. (2018). The relationship between personality traits, learning styles and academic performance of e-learners. Open Praxis, 10(3), 249-263.
  • Simonson, M., Schlosser, C., & Orellana, A. (2011). Distance education research: A review of the literature. Journal of Computing in Higher Education, 23(2), 124-142. doi:10.1007/s12528-011-9045-8/.
  • Simpson, O. (2008). Motivating learners in open and distance learning: Do we need a new theory of learner support? Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 23(3), 159-170. doi: 10.1080/02680510802419979.
  • Surry, D.W., Ensminger, D.C. & Haab, M. (2005) A model for integrating instructional technology into higher education. British Journal of Education Technology, 36, 327-329. http://dx.doi.org/10.1111/j.1467-8535.2005.00461.x.
  • Unger, S., & Meiran, W. R. (2020). Student attitudes towards online education during the covid-19 viral outbreak of 2020: distance learning in a time of social distance. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 256-266. doi:10.46328/ijtes.v4i4.107.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Watts, J., & Robertson, N. (2011). Burnout in university teaching staff: A systematic literature review. Educational Research, 53(1), 33-50. doi:10.1080/00131881.2011.552235.
  • Yetik, E. (2018). Açık ve uzaktan öğrenme bağlamında kesintisiz öğrenme ortamlarının tasarımına ilişkin kriterlerin belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz, G. K., & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(2), 299-322.
  • Yükseköğretim Kurulu [YÖK]. (2018). Yeni öğretmen yetiştirme lisans programları. https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim-ogretim-dairesi/yeni-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari adresinden elde edilmiştir.
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Educational Sciences and Field Education Studies
Authors

Ahmet Naci Çoklar 0000-0001-9210-4779

Yusuf Dinç 0000-0002-2221-737X

Publication Date December 3, 2021
Submission Date August 22, 2021
Acceptance Date November 10, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Çoklar, A. N., & Dinç, Y. (2021). Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(3), 289-312.