Bu çalışma okul öncesi öğretmenlerinin Türk Dünyasına yönelik tutumları ve görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılmış olup çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi, basit seçkisiz örnekleme tekniğiyle belirlenen 139 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında “Türk Dünyası Tutum Ölçeği” ile araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu anket formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde istatistik programından ve içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin Türk Dünyasına ilişkin tutumlarının “orta katılıyorum” düzeyinde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin Türk Dünyasına yönelik tutumlarının öğretmenlerin eğitim kurumu değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği ancak mesleki deneyim değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılık gösterdiği bulunmuştur. Ayrıca öğretmenlerin Türk Dünyasına yönelik görüşlerinin değerler, ülkeler, konum, topluluklar, akımlar, eserler ve şahsiyetler başlıkları altında yer aldığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma sonuçları kapsamında, okul öncesi öğretmenlerinin Türk Dünyasına yönelik davranışsal alt boyut tutumlarının düşük olduğu görülmüş olup öğretmenlerin bu tutumlarının artırılmasına yönelik Bakanlık tarafından proje kapsamında gezilerin düzenlenmesi ve kültürel çalışmaların gerçekleştirilmesi önerilebilir. Öğretmenlerin Türk Dünyasına yönelik tutumlarının mesleki deneyime göre daha fazla deneyime sahip olan öğretmenlerde yüksek olduğu görülmüş dolayısıyla mesleki deneyimi az olan öğretmenlerin Türk Dünyasına yönelik tutumlarını artırmaya yönelik hizmet içi eğitimler düzenlenebilir. Ayrıca farklı branşlardaki öğretmenlerin Türk Dünyasına yönelik tutumlarını ve görüşlerini tespit etmeye yönelik çalışmalar yapılabilir.
2209-A Üniversite Ögrencileri Arastırma Projeleri Destekleme Programı
1919B012202662
This study has been conducted to analyze preschool teachers' attitudes and opinions towards the Turkic World. A mixed-method approach was employed in this study to achieve this purpose. The study sample consists of 139 preschool teachers decided through a simple random sampling technique. The “Turkish World Attitude Scale” and an open-ended questionnaire the researchers prepared were used to collect the data. A statistics program and content analysis were used to analyze the data obtained. As a result of the research, it was concluded that preschool teachers' attitudes toward the Turkish World were at the level of "moderately agree." It was found that teachers' attitudes towards the Turkic World did not show a significant difference based on the teachers' educational institution; however, it significantly differed based on the variable of professional experience. Further, it has been concluded that teachers' views on the Turkic World are categorized under the headings of values, countries, locations, communities, trends, works, and personalities. As part of the study results, it has been observed that the behavioral sub-dimensions of preschool teachers' attitudes towards the Turkic World are low. Thus, it is recommended that the Ministry organize trips and carry out cultural activities within the scope of a project to enhance these attitudes among teachers. It has been observed that teachers' attitudes towards the Turkic World are higher among those with more professional experience. Therefore, in-service training programs can be organized to enhance the attitudes of teachers with less professional experience toward the Turkic World. In addition, studies can be conducted to determine teachers' attitudes and opinions towards the Turkic World in different branches.
1919B012202662
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Early Childhood Education, Studies on Education |
Journal Section | Temel Eğitim |
Authors | |
Project Number | 1919B012202662 |
Early Pub Date | December 1, 2023 |
Publication Date | December 1, 2023 |
Submission Date | March 24, 2023 |
Acceptance Date | November 5, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 3 |