Bu araştırmanın amacı, 2023’te cumhurbaşkanlığı ve genel seçimlerde Mecliste grubu bulunan ve cumhurbaşkanı adayı olan partilerin beyannamelerindeki eğitim politikalarını karşılaştırmalı olarak betimlemektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi olan doküman inceleme modeli kullanılmıştır. Beyannamelerin her biri ayrı bir doküman olarak ele alınmıştır. Araştırmanın problemine yönelik dokümanlar araştırılarak partilerin resmi sitelerinden orijinal belgeler elde edilmiştir. Milliyetçi Hareket Partisi beyannamesine internet sitesinden ulaşılamadığından ilçe başkanlığından eğitim bölümünün fotoğrafı çekilerek elde edilmiştir. Millet ittifakı ortak bir beyanname yayımladığı için Cumhuriyet Halk Partisi ve İYİ Parti bildirgeleri bu ortak beyannamede ele alınarak incelenmiştir. Cumhur İttifakının beyannameleri ortak olmadığı için AK Parti ve Milliyetçi Hareket Partisi bildirgeleri ayrı ayrı ele alınarak incelenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Dokümanlar üzerinden araştırmanın alt problemlerine uygun olarak kodlamalar yapılmıştır. Kodlamalar Nvivo kodlama ekniği kullanılarak yapılmıştır. Kodlar çıkarıldıktan sonra çeşitli temalar oluşturulmuştur. Bu araştırmanın çalışma grubunu 14 Mayıs 2023 seçimlerinde Mecliste grubu bulunan ve cumhurbaşkanı adayı olan dört partinin (AK Parti, Milliyetçi Hareket Partisi, Cumhuriyet Halk Partisi, İYİ Parti) içinde yer aldığı ittifak gruplarının seçim beyannamesi oluşturmaktadır. Partilerin beyannamelerinde vatandaş yetiştirme, örgün eğitim, yaygın eğitim, öğretmen yetiştirme ve öğrenci destekleme politikaları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Çalışmanın bulgularına göre siyasi partilerin beyannamelerinde yer alan eğitim politikalarının benzer ve farklı yönlerinin olduğu görülmüştür. Araştırma sonunda Türk eğitim sisteminin öngörülebilirliğine ilişkin bazı önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this research is to comparatively describe the education policies in the declarations of the parties that have groups in the Parliament and are presidential candidates in the 2023 presidential and general elections. In this study, the document analysis model, which is a qualitative research method, was used. Each of the declarations has been considered as a document. Original documents related to the research problem were obtained from the official websites of the parties. Since the Milliyetçi Hareket Party declaration could not be accessed on the website, the booklet was accessed by going to the district headquarters. Since the Nation Alliance published a joint declaration, the Cumhuriyet Halk Party and İYİ Party declarations were discussed in the joint declaration, and the declaration of the People's Alliance was examined separately as the AK Party and Milliyetçi Hareket Party declarations. The content analysis method was used to analyze the data. The study group of the research consists of the election declarations of the alliance groups in which four parties (AK Party, Milliyetçi Hareket Party, Cumhuriyet Halk Party, İYİ Party) which have a group in the Parliament and are presidential candidates in the May 14, 2023 elections. In the declarations of the parties; citizen training, formal education, non-formal education, teacher training, and student support policies were examined comparatively. According to the findings of the study, it was seen that the education policies included in the declarations of political parties had similar and different aspects. At the end of the research, some suggestions were made regarding the predictability of the Turkish education system.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education Policy |
Journal Section | Education Policies |
Authors | |
Early Pub Date | November 28, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | May 21, 2024 |
Acceptance Date | August 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 10 Issue: 3 |