Bu araştırmanı amacı öğretmenlerin okulun sosyal ağ yapısına yönelik
algılarının incelenmesidir. Öğretmenlerin algılarına göre öğretmenlerin sosyal
ağ eğilimleri ile görsel ağ algı düzeyleri arasındaki ilişkinin irdelendiği bu
araştırma ilişkisel tarama olarak kurgulanmıştır. Araştırmanın evrenini Ankara
ili merkez ilçelerinde bulunan resmi ilkokullarda okullarında görev yapan
öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi tabakalı örnekleme yoluyla
belirlenmiştir. Çalışmaya 360 öğretmen katılmıştır. Araştırmanın verilerini
toplamak amacıyla Sosyal Ağ Eğilimleri Ölçeği ve Görsel Ağ Ölçeği kullanılmıştır.
Çalışma sonucunda erkek öğretmenlerin görsel ağ algılarının daha olumlu olduğu,
yaş değişkenine göre ise daha ileri yaştaki öğretmenlerin gençlere göre
okuldaki sosyal konumlarını daha olumlu algılama eğilimde oldukları
anlaşılmıştır. Bununla birlikte sosyal ağ eğilimlerinin bireysel ve örgütsel
görsel ağ için anlamlı yordayıcı olduğu tespit edilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 37 Issue: 3 |