BibTex RIS Cite

Understanding the Concepts Momentum and Impulse II A Study of Teacher Candidates Written Responses to

Year 2005, Volume: 25 Issue: 2, 309 - 326, 01.06.2005

Abstract

This study was conducted in the Fall semester of 2005 at Gazi University Faculty of Education with the participation of 192 teacher candidates from different majors and years. There were four multiple choice problems that can be solved by using momentum and impulse concepts in the survey. Participants were also required to give extended responses for each problem. The purpose of this study was to determine the level of successful application of momentum and impulse concepts to the problems. Findings reveal that students experience difficulties in applying impulse-momentum theorem to the problems. The major difficulties were not drawing limits of the system examined, disregarding internal/external forces, and ignoring that momentum is a vector quantity.

Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi

Year 2005, Volume: 25 Issue: 2, 309 - 326, 01.06.2005

Abstract

Bu çalışma, Gazi Eğitim Fakültesi\'nde farklı anabilimdalı ve sınıflarda öğrenim gören 192 öğrencinin katılımı ile 2001 güz dönemi başlangıcında gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarına momentum ve impuls kavramlarını kullanarak çözülebilecek çoktan seçmeli cevaplar içeren dört problem yöneltilmiştir. Ancak katılımcılardan cevaplarını açıklamaları da istenmiştir. Çalışmanın amacı, öğrencilerin bu problemlere cevap verirken, momentum ve impuls kavramlarını uygulama düzeylerini tespit etmektir. Elde edilen bulgular momentumun korunumu ve impuls-momentum teoreminin problemlere uygulanması aşamasında sorunların olduğunu ortaya koymaktadır. Bu sorunların başlıcaları; ele alınan sistemin sınırlarının çizilmemesi, iç/dış kuvvetlerin dikkate alınmaması ve momentumun vektörel bir büyüklük olduğunun göThis study was conducted in the Fall semester of 2005 at Gazi University Faculty of Education with the participation of 192 teacher candidates from different majors and years. There were four multiple choice problems that can be solved by using momentum and impulse concepts in the survey. Participants were also required to give extended responses for each problem. The purpose of this study was to determine the level of successful application of momentum and impulse concepts to the problems. Findings reveal that students experience difficulties in applying impulse-momentum theorem to the problems. The major difficulties were not drawing limits of the system examined, disregarding internal/external forces, and ignoring that momentum is a vector quantity.Fizik eğitimi, fen öğretmeni yetiştirme, öğrenci kavramalarıPhysics education, science teacher education, student conceptions Tam Metin

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Şebnem Kandil İngeç This is me

Mehmet Fatih Taşar This is me

Pervin Ünlü This is me

Publication Date June 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 25 Issue: 2

Cite

APA İngeç, Ş. K., Taşar, M. F., & Ünlü, P. (2005). Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 309-326.
AMA İngeç ŞK, Taşar MF, Ünlü P. Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi. GEFAD. June 2005;25(2):309-326.
Chicago İngeç, Şebnem Kandil, Mehmet Fatih Taşar, and Pervin Ünlü. “Momentum Ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum Ve İmpuls Konuları Ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25, no. 2 (June 2005): 309-26.
EndNote İngeç ŞK, Taşar MF, Ünlü P (June 1, 2005) Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25 2 309–326.
IEEE Ş. K. İngeç, M. F. Taşar, and P. Ünlü, “Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi”, GEFAD, vol. 25, no. 2, pp. 309–326, 2005.
ISNAD İngeç, Şebnem Kandil et al. “Momentum Ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum Ve İmpuls Konuları Ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 25/2 (June 2005), 309-326.
JAMA İngeç ŞK, Taşar MF, Ünlü P. Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi. GEFAD. 2005;25:309–326.
MLA İngeç, Şebnem Kandil et al. “Momentum Ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum Ve İmpuls Konuları Ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 25, no. 2, 2005, pp. 309-26.
Vancouver İngeç ŞK, Taşar MF, Ünlü P. Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama II Öğretmen Adaylarının Momentum ve İmpuls Konuları ile İlgili Durumlar İçeren Problemlere Verdikleri Yazılı Cevapların İncelenmesi. GEFAD. 2005;25(2):309-26.