Yabancı dilde etkili bir biçimde iletişim kurmak, o dile ait temel söz varlığına ve o dilin inceliklerine sahip olmayı gerektirir. Bu açıdan bakıldığında öğrencide yeterli kelime hazinesinin oluşturulması gerektiği, oluşturulmadığı takdirde üzerine dilin fonetik ve dilbilgisi özelliklerinin inşa edilemeyeceği ortadadır. Burada yabancı dil olarak Arapça kelime öğretimi sürecinin nasıl organize edileceği, uzaktan eğitim sürecinde Arapça kelime öğretimi için hangi etkinliklerinin yapılabileceği, eşleştirme kartları, test, etkileşimli görsel ve videolar, kelime oyunu gibi pek çok eğitim materyali oluşturmak için Web 2.0 araçlarının nasıl kullanılacağı üzerinde durulmuş, bu araçların hangi becerileri geliştirmeye yönelik kullanılabileceği ortaya konmuştur. Arapça kelime öğretiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları hakkında nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yapılarak Nearpod, Miro, Thinglink, LearningApps ve Quizizz uygulamaları incelenmiştir. Web 2.0 araçlarının Arapça kelime öğretimine sağladığı katkının ortaya konması, yenilikçi uygulamaların alanda daha etkin kullanılması konusunda farkındalık oluşmasına katkı sunacaktır.
An effective communication in a foreign language requires having of the basic vocabulary and delicacy of that language. From this point of view, if there is not adequate formation of vocabulary in the student, it is obvious that the phonetic and grammatical features of a language cannot be given to the student. Here, it is emhasized that how to organize the process of teaching Arabic vocabulary as a foreign language, what kind of vocabulary teaching activities can be used during distance education, how to use web 2.0 tools to create many educational materials such as matching cards, quizes, word games, interactive images and videos and it is stated which skills of the student can be developed by using these tools. By making document analysis as a qualitative research method about the web 2.0 tools that can be used in teaching Arabic vocabulary, Nearpod, Miro, Thinglink, LearningApps and Quizizz applications are examined. By demonstrating the contribution of web 2.0 tools on teaching Arabic vocabulary, this study will contribute to raising awareness of the more effective use of innovative applications in this field.
Arabic vocabulary teaching Web 2.0 educational tools, Arabic language teachers Innvative applications
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 1.Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu (YABDİLSEM) Özel Sayısı |