Bu araştırmanın amacı, keman öğrencilerinin kemanda doğaçlama uygulamalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma, kemanda doğaçlama uygulamalarına yönelik farkındalık oluşturması bakımından önemli görülmektedir. Nitel bir çalışma olan bu araştırma, bir durum çalışması olup, elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda, keman öğrencilerinin çalgıları ile doğaçlama yapmalarının; onların yaratıcılık, tonalite, müzikalite, çalgıya hâkimiyet, özgürlük, farklı bakış açıları ve teknik gibi becerilerini geliştirerek çalgıyı daha iyi icra etmelerine olanak sağlayacağını ve bu sebeple doğaçlama uygulamalarının keman eğitiminde yer alması gerektiğini ancak keman ders saatlerinin bu tür çalışmaların yapılması için yeterli olmadığını düşündükleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulardan çıkarılan sonuçlar doğrultusunda, söz konusu becerilerin geliştirilmesi ve bu sayede çalgılarını daha iyi icra etmelerine olanak sağlanması amacıyla, doğaçlama çalışmalarına keman ve diğer bireysel çalgı eğitimlerinde de yer verilmesi önerilmektedir.
The aim of this research is to determine violin students' views on improvisation practices in violin. The research is considered important in terms of creating awareness about improvisation practices in violin. This research, which is a qualitative study, is a case study and the data obtained were analyzed by content analysis method. In line with the findings obtained, it was concluded that violin students think that improvising with their instruments will enable them to perform the instrument better by improving their skills such as creativity, tonality, musicality, instrument dominance, freedom, different perspectives and technique, and for this reason, improvisation practices should take place in violin education, but violin lesson hours are not sufficient for such studies. In line with these results, recommended that improvisation practices should be included in violin and other individual instrument education in order to develop these skills and thus enable them to perform their instruments better.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fine Arts Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2024 |
Submission Date | February 8, 2024 |
Acceptance Date | May 1, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 44 Issue: 2 |