Bu araştırmanın amacı, Fransızcanın ikinci yabancı dil olarak okutulduğu MEB’e bağlı ortaöğretim kurumlarında ders kitabı olarak kullanılmakta olan Nouveau Bien Sûr A1.1 adlı ders kitabı hakkında öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desen ve veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak hazırlanan bu araştırmada, MEB’e bağlı 5 ortaöğretim kurumunda görev yapan 10 Fransızca öğretmeni ile gönüllülük esasına dayalı görüşmeler yapılarak Nouveau Bien Sûr A1.1 adlı ders kitabı hakkında belirlenen alt problemler doğrultusunda sorular sorulmuştur. Görüşmelerden elde edilen veriler, betimsel ve içerik analizi tekniği ve MAXQDA yazılım programı ile analiz edilmiştir. Analiz aşamasında, ilk olarak görüşmeye katılan öğretmenlerin demografik bilgilerine yer verilmiş, sonrasında elde edilen verilere yönelik tema, kategoriler, alt kategoriler ve kodlar oluşturulmuştur. Kategori ve kodları örnekleyen en dikkat çekici katılımcı görüşlerine doğrudan alıntı yapılarak yer verilmiştir. Katılımcılar Nouveau Bien Sûr A1.1 ders kitabındaki dilbilgisi, sözcük bilgisi öğretimi ve 4 dil becerisine yönelik etkinlikler hakkında olumsuz görüş bildirirken; değerlendirme ve öz değerlendirme bölümleri hakkında olumlu görüş bildirmişlerdir.
This research aims to determine the opinions of teachers about the coursebook Nouveau Bien Sûr A1.1, which is used as a coursebook in secondary educational institutions affiliated to the Ministry of National Education where French is taught as a second foreign language. In this research, which was prepared using phenomenological design, one of the qualitative research methods, and semi-structured interview as a data collection tool, interviews were conducted on a voluntary basis with 10 French teachers working in 5 high schools of the Ministry of National Education and questions were asked about the coursebook Nouveau Bien Sûr A1.1 through the sub-problems determined.The data obtained from the interviews were analyzed using descriptive and content analysis techniques and MAXQDA software programme. In the analysis phase, first the demographic information of the teachers who participated in the interview was included, and then theme, categories, subcategories and codes were created for the data obtained. The most striking participant views that exemplify the categories and codes are given in direct quotations. The participants expressed negative opinions about the grammar, vocabulary teaching and activities for 4 language skills in the coursebook Nouveau Bien Sûr A1.1; they gave positive opinions about the evaluation and self-evaluation sections.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2024 |
Submission Date | March 4, 2024 |
Acceptance Date | May 15, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 44 Issue: 2 |