Seçimler, toplumsal gündemi en çok meşgul eden konulardan birisidir. Özellikle yerel seçimler ülke gündeminden ziyade halkın yaşamını direkt etkileyen unsurları içermektedir. Gençlerin, yerel seçimlerle siyasal hayata başladıkları yakın yaşam çevresinin yönetimine yönelik algıları ve ilgileri çok önemlidir. Özellikle dünya genelinde gençlerin siyasal katılımı düzeyi % 30 düzeyindedir. Bu durum, gençlerin siyasi katılım konusundaki isteksizlikleri üzerine çalışmalar yapılmasını gerektirmektedir. Bu çalışmada, yerel seçimlerde gençlerin oy verme davranışları hazır veriler üzerinden değerlendirilmiştir. Bu analizin, bu alanda yapılacak gelecek çalışmaları teşvik etmesi ve sonraki çalışmalarla karşılaştırma fırsatı oluşturması beklenir
Elections are one of the most popular issues in the social agenda. Local elections in particular include elements that directly affect the lives of people rather than the country’s agenda. The perceptions and concerns of the young people about the governance of the near-life environment where they can encounter to the polital life through local elections is very important. In particular, the level of political participation of young people worldwide is around 30 out of 100. This makes it necessary to study on the reluctance of young people on political participation. In this study, voting behaviors of young people in local elections were evaluated on the basis of previously collected data. Our analysis is expected to further the research about the topic and create the possibility of comparison with the future studies
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 12 |
IMPORTANT NOTE: OUR JOURNAL IS PUBLISHED THREE TIMES A YEAR, IN APRIL, AUGUST AND DECEMBER, EXCEPT FOR SPECIAL ISSUES. SUBMITTED MANUSCRIPTS ARE NOT SUBMITTED FOR A SPECIFIC ISSUE. MANUSCRIPTS SENT TO OUR JOURNAL ARE PUBLISHED IN THE FIRST APPROPRIATE ISSUE FOLLOWING THE COMPLETION OF THE REVIEW PROCESS.