Objective: The academic success of university students is highly related to their ability to use time effectively. The aim of our study is to evaluate the relationship between university students' time management skills and depression levels, anxiety and stress levels according to various dimensions.
Method: Our study covers 159 students studying in Üsküdar University in the fall semester of 2018-2019 academic year. According to time management skills; depression, anxiety and stress levels was examined. Time Management and Depression-Anxiety-Stress Scale (DASS-42) inventories were applied to the students and the data obtained were compared according to the various demographic characteristics of the students.
Results: The time management skills of university students differ significantly based on their gender, age and academic achievement. While it was determined that female students use time more effectively than male students, a strong and positive relationship was found between time management and academic achievement. The lowest depression, anxiety, and stress averages were observed in students whose grade point average was between 2 and 3. The lowest anxiety means belongs to third grade students, while the highest anxiety belongs to fourth grade students.
Conclusions: A negative correlation was found between students' time management skills and depression-anxiety and stress levels. The highest level of anxiety among senior students may be related to the completion of the university process and launching into life. It can be thought that the ability of women to use time effectively has a social infrastructure. Students with high levels of depression, anxiety or stress have low time management skills.
Amaç: Üniversite öğrencilerinin akademik başarıları zamanı etkin kullanma becerileriyle oldukça ilişkilidir. Üniversite öğrencilerinin %60 kadarı depresyon, anksiyete ve uyumsuzluk gibi psikolojik faktörlerden etkilenmektedir. Çalışmamızın amacı üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile depresyon düzeyleri, anksiyete ve stres seviyeleri arasındaki ilişkiyi çeşitli boyutlara göre değerlendirmektir.
Yöntem: Çalışmamız 2018-2019 eğitim yılı, güz döneminde, Üsküdar Üniversitesi’nin çeşitli bölümlerinde okuyan 159 öğrenciyi zaman yönetimi becerileri özelinde; depresyon düzeyleri, anksiyete ve stres seviyelerine göre incelemektedir. Öğrencilere Zaman Yönetimi (ZYE) ve Depresyon-Anksiyete-Stres Ölçeği (DASS-42 ) envanterleri uygulanmış, elde edilen veriler öğrencilerin çeşitli demografik özelliklerine göre karşılaştırılmıştır.
Bulgular: Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri, cinsiyet, yaş ve akademik başarılarına göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre zamanı daha etkin kullandıkları tespit edilirken, zaman yönetiminin akademik başarı ile arasında güçlü ve pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Zaman yönetimi, yaşa göre de anlamlı bir şekilde farklılaşsa da bu ilişki tam doğrusal değildir. En düşük depresyon, anksiyete ve stres ortalamaları, genel not ortalaması 2 ile 3 arasında olan öğrencilerde gözlenmiştir. Öğrencilerin depresyon, anksiyete ve stres düzeylerinin hangi sınıfta olduklarına göre farklılık göstermediğini söyleyebiliriz. Yalnızca anksiyete düzeylerindeki fark %10 anlamlılık düzeyinde anlamlıdır. En düşük kaygı ortalaması üçüncü sınıf öğrencilerine aitken en yüksek kaygı dördüncü sınıf öğrencilerindedir.
Sonuçlar: Öğrencilerin zaman yönetimi becerileri ile depresyon-anksiyete ve stres seviyeleri arasında negatif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Son sınıf öğrencilerinde kaygının yüksek olması üniversite sürecinin bitip hayata atılmak ile ilgili olabilir. Kadınların zamanı etkin kullanabilme yetisinin toplumsal bir altyapısı olduğu düşünülebilir. Depresyon düzeyleri, anksiyete ya da stres seviyesi yüksek olan öğrencilerin zaman yönetimi becerileri düşüktür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2021 |
Submission Date | May 9, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 31 Issue: 3 |
The Journal of General Medicine is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).