Bu araştırmada, öğretmenlerin okul yöneticilerinin yönetim süreçlerindeki yönetsel kindarlık davranışlarına ilişkin algıları ile örgütsel güven algıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmış olup örneklem, Sakarya ili devlet okullarında görevli öğretmenler arasından basit seçkisiz örneklem yöntemiyle seçilmiş 360 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Yönetsel Kindarlık Ölçeği ve Örgüt Güven Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi ve tek yönlü varyans analizleri kullanılmıştır. Ayrıca, değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla Pearson korelasyon analizi ve basit regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin okul yöneticilerinin yönetim süreçlerindeki yönetsel kindarlık davranışlarına ilişkin algıları ile örgütsel güven algıları arasında negatif yönde bir ilişki olduğu görülmüştür. Yani, öğretmenlerin okul yöneticilerinin kindar davranışlarına yönelik algıları arttıkça, örgütsel güven algılarının azaldığı gözlemlenmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin okul yöneticilerinin yönetim süreçlerindeki kindar davranışlarına ilişkin algılarının örgütsel güven algısını anlamlı bir şekilde yordadığı bulunmuştur. Bu sonuçlar, okul yöneticilerinin kindar davranışlarının öğretmenlerin örgütsel güven algılarını olumsuz etkilediğini göstermektedir. Araştırma, öğretmenlerin okul yöneticilerinin davranışlarına yönelik algılarının örgütsel güveni nasıl etkilediğini anlamak için önemli bir adım atmaktadır. Ayrıca, araştırma, yönetim süreçlerindeki kindar davranışların çalışanların güven algılarını nasıl etkileyebileceğini anlamak açısından da önemli bir katkı sağlamaktadır. Nitel araştırmalarla bu ilişkinin daha derinlemesine incelenmesi ve bulguların genellenmesi için farklı bağlamlarda yapılacak araştırmalar, bu alandaki bilgiyi artırabilir.
Kolay gelsin
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2 |