Food producing companies continuous to introduce new products to the markets every year in order to supply consumer demands and get more profit. The success of any food product is dependent upon the quality of its flavor and texture, its stability under various storage conditions, and its safety. Such factors are intimately related to the ingredients in the food product as well as to physical process and handling procedures to which it has been subjected. Some of the food ingredients use in new food products is acidulans, antioxidants, preservatives, colors, flavors, enzymes, stabilizers and surface active agents. In this review, some functions of the food additives and their critical roles in the new product development will be discussed.
Gıda üreten firmaların ayakta kalabilmek, tüketici istek ve ihtiyaçlarını karşılayabilmek için sürekli yeni ürünler geliştirmeleri gerekmektedir. Yeni ürün geliştirerek piyasaya arz edip başarılı olma oranı çok düşüktür. Her hangi bir ürünün piyasada başarılı olabilmesi, ürünün güvenliği, çeşitli depolama şartlarındaki stabilitesi, tat-aroması, yapısı, kalitesi gibi bazı özelliklere bağlıdır. Sayılan bu özelliklerin hepsi gıdalarda kullanılan katkı maddeleriyle direkt olarak ilişkilidir. Ayrıca üretim sırasında, depolama ve pazarlama aşamalarında ortaya çıkabilecek kusurların giderilmesi düşünüldüğünde gıda katkı maddelerinin önemi daha iyi anlaşılmaktadır. Yeni ürün geliştirmede önemli olan katkı maddelerinin bazıları; antioksidantlar, asitler, koruyucular, renk maddeleri, lezzet artırıcılar, stabilizörler, yüzey aktif maddeler ve enzimlerdir. Bu çalışmada önemli bazı gıda katkı maddelerinin fonksiyonları ve yeni ürün geliştirmedeki kritik rolleri tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 31 Issue: 3 |