Eğitim barış içinde kalkınmayı sağlayan esas faktördür, mutluluğa götüren araçtır. Yaşamın her aşamasında bir eğitim görmek zorunludur. Okul öncesi eğitim, orta öğretim, mesleki ve teknik öğretim, yüksek öğretim, halk eğitimi vd. eğitim türlerini saymak olasıdır. Eğitimin önemli bir özelliği, her eğitimin daha sonra gelen eğitim basamakları için hazırlık niteliği taşımaktadır. Bu nedenle yüksek öğretim öncesinde geçen 11-13 yıllık hazırlık dönemi, yüksek öğretimin amacına ulaşmasında önem kazanmaktadır. İnceleme alanımız içinde bulunmayan bu dönemin başarılı geçmediği yetkililerce pek çok dile getirilmiştir. Gıda eğitiminin durumunu incelemeden önce yüksek öğretim kurumlarının yapısına bakmak gerekir. Çünkü bu yapıdaki aksaklıklar gıda eğitimini doğrudan etkilemektedir.
Eğitim barış içinde kalkınmayı sağlayan esas faktördür, mutluluğa götüren araçtır. Yaşamın her aşamasında bir eğitim görmek zorunludur. Okul öncesi eğitim, orta öğretim, mesleki ve teknik öğretim, yüksek öğretim, halk eğitimi vd. eğitim türlerini saymak olasıdır. Eğitimin önemli bir özelliği, her eğitimin daha sonra gelen eğitim basamakları için hazırlık niteliği taşımaktadır. Bu nedenle yüksek öğretim öncesinde geçen 11-13 yıllık hazırlık dönemi, yüksek öğretimin amacına ulaşmasında önem kazanmaktadır. İnceleme alanımız içinde bulunmayan bu dönemin başarılı geçmediği yetkililerce pek çok dile getirilmiştir. Gıda eğitiminin durumunu incelemeden önce yüksek öğretim kurumlarının yapısına bakmak gerekir. Çünkü bu yapıdaki aksaklıklar gıda eğitimini doğrudan etkilemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1988 |
Published in Issue | Year 1988 Volume: 13 Issue: 3 |