In this article, the important contributions of cooperation between sciences and disciplines in the field of education and development are analyzed from a philosophical perspective. Human-based thinking and the harmony of different fields with each other are expressed. For the stated purpose, philosophical foundations and outlines related to the subject are stated at the very beginning. In the introduction of the article, which consists of an introduction and two main headings, the concepts of knowledge and science are explained on a philosophical basis. In the first part of the article, the issue of whether there is a real need for interdisciplinary work is examined and the importance of this issue is emphasized with reference to ancient, medieval and Islamic thought. In the second part of the article, the unifying role of philosophy in uniting these different disciplines is emphasized. In the conclusion, the vital importance of this multidisciplinary work is emphasized and the value of such a philosophy-based partnership for the continuity of society is briefly explained with the bad examples of the past.
Philosophy of Science Education Development Interdisciplinary Interscience
Bu makalede bilimler ve disiplinler arası iş birliğinin eğitim ve kalkınma alanında sağlayacağı önemli katkılar felsefi bir bakış açısı üzerinden incelenmeye çalışılmıştır. İnsan temelli düşünce ve farklı alanların birbirleriyle uyumu ifade edilmiştir. İfade edilen amaca yönelik olarak en başta konu ile alakalı felsefi temellendirmeler ve ana hatlar belirtilmiştir. Bir giriş ve iki ana başlıktan oluşan makalenin giriş kısmında bilgi ve bilim kavramları felsefi bir temele oturtularak açıklanmıştır. Makalenin birinci bölümünde gerçekten disiplinler arası çalışmaya ihtiyacın bulunup bulunmadığı konusu irdelenmiş ve gerek Antik Çağ gerekse Orta Çağ ve İslam düşüncesinden hareketle bu konunun önemi vurgulanmıştır. Makalenin ikinci bölümünde ise felsefenin bu farklı disiplinleri birleştirme noktasında üstlenmiş olduğu birleştirici rol üzerinde durulmuştur. Sonuç kısmında ise bu multidisipliner çalışmanın hayati önemi üzerinde durularak felsefe temelli böyle bir ortaklığın toplumun devamlılığı açısından ne kadar değerli olduğu geçmişte yaşanılan kötü örneklerle kısaca da açıklanarak makale tamamlanmıştır.
Bilim Felsefesi Eğitim Kalkınma Dispilinlerarası Bilimlerarası
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dini Araştırmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 25 |