Nowadays, extracurricular activities are of great importance in addition to the courses taught in schools. Apart from focusing only on academic achievement, students try to increase their skills development, leadership, teamwork, and networking skills, which are also important for employers, by participating in social activities. This study aims to design and develop a “Social Transcript Information System” to record and document the social, cultural, scientific, and sportive activities of associate and undergraduate students enrolled at Gazi University. It is aimed to determine whether the system has reached the necessary maturity in the eyes of the users and to present suggestions for improvement with the usability analysis conducted after use. 71 students and 25 academic advisor stakeholders participated in the research. In light of the data obtained, it was seen that the university should review the processes related to social activities and student organizations and make arrangements to increase student participation. In particular, it was concluded that improvements should be made in several areas such as improving the methods of announcing events, organizing events equally on different campuses and the central campus, making the social transcript system more user-friendly, and improving students' perceptions of the scoring system.
Günümüzde, okullarda verilen derslerin yanı sıra müfredat dışı etkinliklerin de büyük önemi vardır. Öğrenciler, yalnızca akademik başarıya odaklanmanın dışında sosyal etkinliklere katılarak İşverenler nezdinde de önemli olan beceri geliştirme, liderlik, takım çalışması ve ağ oluşturma yeteneklerini artırmaya çalışmaktadır. Bu çalışmada, Gazi Üniversitesi'nde kayıtlı önlisans ve lisans öğrencilerinin sosyal, kültürel, bilimsel ve sportif faaliyetlerinin kayıt altına alınması ve belgelendirilmesi amacıyla “Sosyal Transkript Bilgi Sistemi”nin tasarlanması ve geliştirilmesi amaçlanmıştır. Kullanım sonrası yapılan kullanılabilirlik analiziyle sistemin kullanıcılar nezdinde gerekli olgunluğa ulaşıp ulaşmadığının tespiti ve iyileştirme önerilerinin sunulması hedeflenmiştir. Araştırmaya 71 öğrenci ve 25 akademik danışman paydaş katılmış, elde edilen veriler ışığında üniversitenin sosyal faaliyetler ve öğrenci toplulukları ile ilgili süreçlerini gözden geçirmesi gerektiğini ve öğrencilerin katılımını artıracak şekilde düzenlemeler yapmasının önemi görülmüştür. Özellikle etkinliklerin duyurulma yöntemlerinin geliştirilmesi, merkez kampüste olduğu şekilde farklı kampüslerde de eşit şekilde etkinlik düzenlenmesi ve sosyal transkript sisteminin daha kullanıcı dostu hale getirilmesi, öğrencilerin puanlama sistemine yönelik algılarının iyileştirilmesi gibi birkaç alanda iyileştirmeler yapılması gerektiği sonucuna varılmıştır.
Bu çalışmada alıntı yapılan tüm metinlere etik kurallar çerçevesinde yer verildiğini, araştırmanın tüm verilerinin ve sonuçlarının eksiksiz olarak çalışmaya yansıtıldığını ve çalışmada hiç bir kurum/kuruluş ve kişi ile çıkar çatışması olmadığını beyan ederim.
Araştırmamızın yapılması için onay veren Gazi Üniversitesi Etik Komisyonu'na, anketlerimize katılarak kıymetli vakitlerini ayıran akademik personelimiz ve öğrencilerimize, değerlendirmede görev alacak editörler ve hakemlerimize teşekkürü borç bilirim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Computer Software |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | October 30, 2024 |
Acceptance Date | December 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 10 Issue: 3 |