Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 2, 0 - 0, 01.06.2010

Abstract

This study investigated students’s figure making methods in art lessons. It
contains perspective rules in art, light-shadow, role of the line at drawing picture
methods, the phases of building still life, portrait and human figure and fictional art. The
goal of this investigation is to improve students’s art instruction.

References

  • -

Resim Sanatının Kuralları

Year 2010, Volume: 5 Issue: 2, 0 - 0, 01.06.2010

Abstract

Bu makalede öğrencilerin resim derslerinde desen oluşturma yolları
irdelenmiştir. Resimde perspektif kuralları, ışık, gölge, çizginin resim yapmadaki rolü,
resim yapılmasında kullanılan yöntemler, natürmortun, portrenin ve insan figürünün
kurulma aşamaları ve imgesel resim üzerinde durulmuştur. Amaç öğrencilerin bu
makaleden yararlanarak resim öğretimine katkıda bulunmaktır. Makale kuramsal
hazırlanmıştır.


References

  • -
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mehemmed Yüzbaşiyev This is me

Publication Date June 1, 2010
Submission Date June 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Yüzbaşiyev, M. (2010). Resim Sanatının Kuralları. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(2).
AMA Yüzbaşiyev M. Resim Sanatının Kuralları. JSSR. June 2010;5(2).
Chicago Yüzbaşiyev, Mehemmed. “Resim Sanatının Kuralları”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 5, no. 2 (June 2010).
EndNote Yüzbaşiyev M (June 1, 2010) Resim Sanatının Kuralları. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 5 2
IEEE M. Yüzbaşiyev, “Resim Sanatının Kuralları”, JSSR, vol. 5, no. 2, 2010.
ISNAD Yüzbaşiyev, Mehemmed. “Resim Sanatının Kuralları”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 5/2 (June 2010).
JAMA Yüzbaşiyev M. Resim Sanatının Kuralları. JSSR. 2010;5.
MLA Yüzbaşiyev, Mehemmed. “Resim Sanatının Kuralları”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 2, 2010.
Vancouver Yüzbaşiyev M. Resim Sanatının Kuralları. JSSR. 2010;5(2).


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.