Research Article
BibTex RIS Cite

OKUL MÜDÜRLERİNİN OKUL DENETİM SORUMLULUKLARI

Year 2020, Volume: 15 Issue: 1, 219 - 226, 24.06.2020

Abstract

Özet
Bu araştırmada, anaokulu müdürleri tarafından yapılan okul denetimlerine ilişkin anaokulu müdürlerinin görüşlerinin neler olduğunun ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu 7 anaokulu müdüründen oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak görüşme yönteminden yararlanılmış, verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Bu çalışmada okul müdürlerinin rehberlik amaçlı denetim yapmaları gerektiği görüşü öne çıkmıştır. Ayrıca okul müdürlerinin hizmetiçi eğitim çalışmaları ile gelişimlerine katkı sunulması ifade edilmiştir. Okul müdürlerinin sadece kanunları uygulayarak denetim yaptıkları, kişisel olarak katkıda bulunmak istemedikleri, ayrıca denetimlerde öğretmenlerie aralarında yanlış anlaşılmaları önlemek için çekimser kaldıkları anlaşılmaktadır.

References

  • KAYNAKLAR Akşit, F. (2006), Performans değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri (Bigadiç İlköğretim Öğretmenleri Örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 76-101.
  • Altıntaş, R. (1980), Liselerde kurum teftişi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), A.Ü. Eğitim Fakültesi, Ankara: Altun, B. (2014). Denetime eleştirel yaklaşım: Öğretmen denetimi nasıl olmalı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın
  • Aydın, İ. (2016), Öğretimde denetim: durum saptama, değerlendirme ve geliştirme. (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Aydın, M. (1993),Çağdaş Eğitim Denetimi. Personel Eğitim Merkezi Yayın No:4.
  • Aydın, M. (2011), Çağdaş Eğitim Denetimi. 6. Baskı. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
  • Aydın, M. (2014), Çağdaş Eğitim Denetimi. (6. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi. Başar, H. (1988), Öğretmenlerin Değerlendirilmesi. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Başar, H. (2004), Okulda Denetim. Y. Özden (Ed.) Eğitim Ve Okul Yöneticiliği El Kitabı, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bergman, A.B. (1998), Elementary School Principal: With Reproducible Forms, Checklists, And Letters. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Burgaz, B. (1995), İlköğretim kurumlarının Denetiminde Yeterince Yerine Getirilmediği Görülen Bazı Denetim Rolleri ve Nedenleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 127- 134.
  • Bursalıoğlu, Z. (2000), Eğitimde yönetimi anlamak sistemi çözümlemek. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bursalıoğlu, Z. (2002), Okul Yönetiminde Yeni Yapı Ve Davranış, Ankara: Pegem Yayınları.
  • Bursalıoğlu, Z. (2011), Okul Yönetiminde Yeni Yapı Ve Davranış. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cengiz C. (1992), Milli Eğitim Bakanlığı Bakanlık Müfettişlerinin Yetiştirilmesi Ve Teftişin Geliştirilmesi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Cogan, M. L. (1973), Clinical Supervision. Boston: Houghton Mifflin
  • Creswell, J. W. (2007), Qualitative ınquiry and research design: Choosing among five approaches. Thousands Oaks, CA: SAGE Publications, Inc.
  • Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (2005), The Sage Handbook Of Qualitative Research (3rd Ed.). Thousand Oaks,CA: Sage.
  • Dibia, N.G. (2013). Extrinsic motivation and its effect on teachers’ job performance. Journal of Nigerian Academy of Education, 8(1), 25-41. Dönmez, B. (2002), Müfettis, Okul Müdürü Ve Öğretmen Algılarına Göre AnaokuluMüdürlerinin Yeterlikleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 8 (29),27–45.
  • Dumrul, N. S. (1986), İlkokul Müdürlerinin Denetim Yetki Ve Yeterlikleri.(Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi) Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ergen, H. ve Eşiyok, İ. (2017). Okul müdürlerinin ders denetimi yapmasına ilişkin öğretmen görüşleri.Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-19.
  • Ergün, E. (2018), Journal of Social and Humanities Sciences Research. Öğretmenlerin Gözünden Denetim: Sorunlar ve Beklentiler. Pp.1885- 1899.
  • Fırıncıoğulları, E. (2014), Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. 2014. İlkokul Müdürlerinin Ders Denetimleri İle İlgili Öğretmen Görüşleri.
  • Glickman, C.D., Gordon, S.P. Ve Ross-Gordon J.M. (2014), Denetim Ve Öğretimsel Liderlik: Gelişimsel Bir Yaklaşım. (M. Aksu Ve E. Ağaoğlu Çev.) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Guba, E. G. (1981), Criteria for assessing the trustworthiness of naturalistic inquiries. Educational Technology Research and Development, 29(2), 75-91.
  • Ikechi, M. (2010). Supervision in Nigeria: problem and prospects. Journal of Educational Studies and Research, 3(1), 30-38.
  • Kaya, S. ve Ülker, Y. (2011), İlköğretim okulu müdürlerinin sınıf içi etkinliklerin denetiminde yapmakta olduğu işler konusunda öğretmen görüşleri. III. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi,22-24 Haziran 2011, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Kimbrough, R.B. & Burkett, C.W. (1990), The Principalship: Concepts and Practices. Englewood Cliffs, Nj: Prentice-Hall.
  • Knafl, K. A. & Howard, M. J. (1984), Interpreting and reporting qualitative research. Research in Nursing &Health, 7(1), 17-24.
  • Knoll, M. K. (1987), Supervision For Better İnstruction. New Jersey: Prentice Hall, Inc. Kurt, S. (2009), İlköğretim Kurumlarındaki Yöneticilerin Denetleme Faaliyetlerine İlişkin Yönetici Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Edirne. Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haziran, 2009 Lunenburg, F. C. & Ornstein, A. C. (2013), Eğitim Yönetimi. Gökhan Arastaman (Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Marshall, K. (2005), It's Time To Rethink Teacher Supervision nd Evaluation, Phi Delta Kappan, 86(1), 727-735.
  • MEB, (2014). Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Denetim Başkanlığı ile Maarif Müfettişleri Başkanlıkları Yönetmeliği, Resmi Gazete, Sayı: 29009. [Online]: http://www.resmigazete.gov.tr/ eskiler/2014/05/20140524-18.htm.
  • Mohanty, J. (2005), Educational Administration, Supervision And School Management. Usa: Deep & Deep Publications.
  • Morse, J. M. (1991), Strategies for sampling. In: J. M. Morse (Ed.). Qualitative Nursing Research: A Contemporary Dialogue (pp. 127-145). London: Sage Publications.
  • Onuma, N. (2015). Principals’ management support practices for enhancing teachers’ performance in secondary schools in Nigeria. Journal of Emerging Trends in Educational Research and Policy Studies, 6(1), 11-17.
  • Özbaş, M. (2002). İlköğretim okulu müdürlerinin sınıf içi etkinliklerin denetiminde yapmaları zgereken ve yapmakta oldukları işler konusunda müdür ve öğretmen görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özden, Y. G. (1992), Denetim Olgusu. Denetim Dergisi, 2 (78).
  • Özkalp, E., Kırel, Ç. (2010). Örgütsel Davranış. Bursa: Ekin Basın Yayın Dağıtım.
  • Sergiovanni, T. J. & Starratt, R. J. (1993), Supervision: A Redefinition. Usa: Mcgraw-Hill, Inc. Shenton, A. K. (2004), Strategies for ensuring trustworthiness in qualitative research Project, Education for Information, 22(2), 63-75
  • Taymaz, H. (2002), Eğitim Sisteminde Denetim Kavramlar, İlkeler, Yöntemler, Ankara: Pegem Yayıncılık,
  • Taymaz, H., (2011), Eğitim sisteminde teftiş: kavramlar, ilkeler, yöntemler. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Taymaz, H.,(1982), Teftiş. Kavramlar, İlkeler, Teknikler. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını, No: 113, Ankara:
  • Tonbul, Y. ve Baysülen, E. (2017), Ders denetimi ile ilgili yönetmelik değişikliğinin maarif, müfettişlerinin, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri açısından değerlendirilmesi. İlköğretim Online,16(1), 299-311.
  • Tufford, L. & Newman, P. (2012), Bracketing in qualitative research. Qualitative Social Work, 11(1), 80-96.
  • Ünal, A. ve Şentürk, R. (2011, 8-10 Eylül). İlköğretim okul müdürlerinin ders denetimi uygulamaları. 20.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur.
  • Wiles, K. (1967), Supervision For Better Schools. Usa: Prentice-Hall International,
  • Yeşil, D. ve Kış, A. (2015), Okul müdürlerinin ders denetimine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(3), 27-45.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, İ., (2015), Okul Yöneticilerinin Kişilik Ve Denetim Odağı Özelliklerinin Öğretmenlerin İş Doyumu ve Okul Etkililiği Açısından İncelenmesi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, , Erzurum
  • Yılmaz, K (2009), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Nisan 2009/ Cilt. 10, Sayı. 1, ss. 19-35 ISSN: 1300–2899

SUPERVISION RESPONSIBILITIES OF SCHOOL PRINCIPALS

Year 2020, Volume: 15 Issue: 1, 219 - 226, 24.06.2020

Abstract

Introduction
Supervision is the process of supervising organizations with a legal personality in the public sector in general. The overall objective of the supervision is to determine the stage and status of the organization's objectives and to take the necessary measures to achieve better results. The process of working and doing business with others in order to fulfill the goals of the school can be expressed as school management. The school principal is the person who manages this process in the best way, strives for the effectiveness of the school, aims to improve its employees and conducts activities for this, and provides resources for the development of the school.

Objectives
In this study, it is aimed to reveal what kindergarten principals' views are regarding the inspections made by school principals.

Methods
Qualitative research design was used in this study, which aims to reveal the views of school principals about supervisions. The study group was formed from the participants who experienced the phenomenon and data was obtained through interviews with them. The working group consists of 7 kindergarten principals working in the city center of Tokat between 2018-2019.Semi-structured interview form was created by making interviews with the principals. Efforts were made to make the questions prepared in the interview form open-ended. With the approval of the participants, all of the interviews were recorded on the recording device.

Discussion
What are the responsibilities of school principals regarding teacher control? ” opinions about; they focused on the need for supervision to be developed, improved and guided. They say that the supervision responsibilities are mostly fulfilled according to the limitations set by the regulations. Nearly all school principals expressed their opinions about the need for in-service education. In the answers given to this question regarding the supervision of school principals, it was seen that they gave opinions on what should be done more than what was done.

Results
Placing and teaching undergraduate level lesson about teacher supervision may increase awareness. Support can be given to school administrators to pursue a master's degree in education management and supervision.

References

  • KAYNAKLAR Akşit, F. (2006), Performans değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri (Bigadiç İlköğretim Öğretmenleri Örneği). Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 76-101.
  • Altıntaş, R. (1980), Liselerde kurum teftişi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), A.Ü. Eğitim Fakültesi, Ankara: Altun, B. (2014). Denetime eleştirel yaklaşım: Öğretmen denetimi nasıl olmalı. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın
  • Aydın, İ. (2016), Öğretimde denetim: durum saptama, değerlendirme ve geliştirme. (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Aydın, M. (1993),Çağdaş Eğitim Denetimi. Personel Eğitim Merkezi Yayın No:4.
  • Aydın, M. (2011), Çağdaş Eğitim Denetimi. 6. Baskı. Ankara: Hatipoğlu Yayınevi.
  • Aydın, M. (2014), Çağdaş Eğitim Denetimi. (6. Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi. Başar, H. (1988), Öğretmenlerin Değerlendirilmesi. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Başar, H. (2004), Okulda Denetim. Y. Özden (Ed.) Eğitim Ve Okul Yöneticiliği El Kitabı, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bergman, A.B. (1998), Elementary School Principal: With Reproducible Forms, Checklists, And Letters. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Burgaz, B. (1995), İlköğretim kurumlarının Denetiminde Yeterince Yerine Getirilmediği Görülen Bazı Denetim Rolleri ve Nedenleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 127- 134.
  • Bursalıoğlu, Z. (2000), Eğitimde yönetimi anlamak sistemi çözümlemek. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bursalıoğlu, Z. (2002), Okul Yönetiminde Yeni Yapı Ve Davranış, Ankara: Pegem Yayınları.
  • Bursalıoğlu, Z. (2011), Okul Yönetiminde Yeni Yapı Ve Davranış. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cengiz C. (1992), Milli Eğitim Bakanlığı Bakanlık Müfettişlerinin Yetiştirilmesi Ve Teftişin Geliştirilmesi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Cogan, M. L. (1973), Clinical Supervision. Boston: Houghton Mifflin
  • Creswell, J. W. (2007), Qualitative ınquiry and research design: Choosing among five approaches. Thousands Oaks, CA: SAGE Publications, Inc.
  • Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (2005), The Sage Handbook Of Qualitative Research (3rd Ed.). Thousand Oaks,CA: Sage.
  • Dibia, N.G. (2013). Extrinsic motivation and its effect on teachers’ job performance. Journal of Nigerian Academy of Education, 8(1), 25-41. Dönmez, B. (2002), Müfettis, Okul Müdürü Ve Öğretmen Algılarına Göre AnaokuluMüdürlerinin Yeterlikleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 8 (29),27–45.
  • Dumrul, N. S. (1986), İlkokul Müdürlerinin Denetim Yetki Ve Yeterlikleri.(Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi) Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ergen, H. ve Eşiyok, İ. (2017). Okul müdürlerinin ders denetimi yapmasına ilişkin öğretmen görüşleri.Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-19.
  • Ergün, E. (2018), Journal of Social and Humanities Sciences Research. Öğretmenlerin Gözünden Denetim: Sorunlar ve Beklentiler. Pp.1885- 1899.
  • Fırıncıoğulları, E. (2014), Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. 2014. İlkokul Müdürlerinin Ders Denetimleri İle İlgili Öğretmen Görüşleri.
  • Glickman, C.D., Gordon, S.P. Ve Ross-Gordon J.M. (2014), Denetim Ve Öğretimsel Liderlik: Gelişimsel Bir Yaklaşım. (M. Aksu Ve E. Ağaoğlu Çev.) Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Guba, E. G. (1981), Criteria for assessing the trustworthiness of naturalistic inquiries. Educational Technology Research and Development, 29(2), 75-91.
  • Ikechi, M. (2010). Supervision in Nigeria: problem and prospects. Journal of Educational Studies and Research, 3(1), 30-38.
  • Kaya, S. ve Ülker, Y. (2011), İlköğretim okulu müdürlerinin sınıf içi etkinliklerin denetiminde yapmakta olduğu işler konusunda öğretmen görüşleri. III. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi,22-24 Haziran 2011, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Kimbrough, R.B. & Burkett, C.W. (1990), The Principalship: Concepts and Practices. Englewood Cliffs, Nj: Prentice-Hall.
  • Knafl, K. A. & Howard, M. J. (1984), Interpreting and reporting qualitative research. Research in Nursing &Health, 7(1), 17-24.
  • Knoll, M. K. (1987), Supervision For Better İnstruction. New Jersey: Prentice Hall, Inc. Kurt, S. (2009), İlköğretim Kurumlarındaki Yöneticilerin Denetleme Faaliyetlerine İlişkin Yönetici Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Edirne. Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haziran, 2009 Lunenburg, F. C. & Ornstein, A. C. (2013), Eğitim Yönetimi. Gökhan Arastaman (Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Marshall, K. (2005), It's Time To Rethink Teacher Supervision nd Evaluation, Phi Delta Kappan, 86(1), 727-735.
  • MEB, (2014). Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Denetim Başkanlığı ile Maarif Müfettişleri Başkanlıkları Yönetmeliği, Resmi Gazete, Sayı: 29009. [Online]: http://www.resmigazete.gov.tr/ eskiler/2014/05/20140524-18.htm.
  • Mohanty, J. (2005), Educational Administration, Supervision And School Management. Usa: Deep & Deep Publications.
  • Morse, J. M. (1991), Strategies for sampling. In: J. M. Morse (Ed.). Qualitative Nursing Research: A Contemporary Dialogue (pp. 127-145). London: Sage Publications.
  • Onuma, N. (2015). Principals’ management support practices for enhancing teachers’ performance in secondary schools in Nigeria. Journal of Emerging Trends in Educational Research and Policy Studies, 6(1), 11-17.
  • Özbaş, M. (2002). İlköğretim okulu müdürlerinin sınıf içi etkinliklerin denetiminde yapmaları zgereken ve yapmakta oldukları işler konusunda müdür ve öğretmen görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Özden, Y. G. (1992), Denetim Olgusu. Denetim Dergisi, 2 (78).
  • Özkalp, E., Kırel, Ç. (2010). Örgütsel Davranış. Bursa: Ekin Basın Yayın Dağıtım.
  • Sergiovanni, T. J. & Starratt, R. J. (1993), Supervision: A Redefinition. Usa: Mcgraw-Hill, Inc. Shenton, A. K. (2004), Strategies for ensuring trustworthiness in qualitative research Project, Education for Information, 22(2), 63-75
  • Taymaz, H. (2002), Eğitim Sisteminde Denetim Kavramlar, İlkeler, Yöntemler, Ankara: Pegem Yayıncılık,
  • Taymaz, H., (2011), Eğitim sisteminde teftiş: kavramlar, ilkeler, yöntemler. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Taymaz, H.,(1982), Teftiş. Kavramlar, İlkeler, Teknikler. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını, No: 113, Ankara:
  • Tonbul, Y. ve Baysülen, E. (2017), Ders denetimi ile ilgili yönetmelik değişikliğinin maarif, müfettişlerinin, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri açısından değerlendirilmesi. İlköğretim Online,16(1), 299-311.
  • Tufford, L. & Newman, P. (2012), Bracketing in qualitative research. Qualitative Social Work, 11(1), 80-96.
  • Ünal, A. ve Şentürk, R. (2011, 8-10 Eylül). İlköğretim okul müdürlerinin ders denetimi uygulamaları. 20.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur.
  • Wiles, K. (1967), Supervision For Better Schools. Usa: Prentice-Hall International,
  • Yeşil, D. ve Kış, A. (2015), Okul müdürlerinin ders denetimine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(3), 27-45.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, İ., (2015), Okul Yöneticilerinin Kişilik Ve Denetim Odağı Özelliklerinin Öğretmenlerin İş Doyumu ve Okul Etkililiği Açısından İncelenmesi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, , Erzurum
  • Yılmaz, K (2009), İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Nisan 2009/ Cilt. 10, Sayı. 1, ss. 19-35 ISSN: 1300–2899
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sevilay Ağaoğlu 0000-0002-3674-0030

Yavuz Selim 0000-0001-9604-9252

Publication Date June 24, 2020
Submission Date January 6, 2020
Acceptance Date June 20, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Ağaoğlu, S., & Selim, Y. (2020). OKUL MÜDÜRLERİNİN OKUL DENETİM SORUMLULUKLARI. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 15(1), 219-226.
AMA Ağaoğlu S, Selim Y. OKUL MÜDÜRLERİNİN OKUL DENETİM SORUMLULUKLARI. JSSR. June 2020;15(1):219-226.
Chicago Ağaoğlu, Sevilay, and Yavuz Selim. “OKUL MÜDÜRLERİNİN OKUL DENETİM SORUMLULUKLARI”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 15, no. 1 (June 2020): 219-26.
EndNote Ağaoğlu S, Selim Y (June 1, 2020) OKUL MÜDÜRLERİNİN OKUL DENETİM SORUMLULUKLARI. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 15 1 219–226.
IEEE S. Ağaoğlu and Y. Selim, “OKUL MÜDÜRLERİNİN OKUL DENETİM SORUMLULUKLARI”, JSSR, vol. 15, no. 1, pp. 219–226, 2020.
ISNAD Ağaoğlu, Sevilay - Selim, Yavuz. “OKUL MÜDÜRLERİNİN OKUL DENETİM SORUMLULUKLARI”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 15/1 (June 2020), 219-226.
JAMA Ağaoğlu S, Selim Y. OKUL MÜDÜRLERİNİN OKUL DENETİM SORUMLULUKLARI. JSSR. 2020;15:219–226.
MLA Ağaoğlu, Sevilay and Yavuz Selim. “OKUL MÜDÜRLERİNİN OKUL DENETİM SORUMLULUKLARI”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, vol. 15, no. 1, 2020, pp. 219-26.
Vancouver Ağaoğlu S, Selim Y. OKUL MÜDÜRLERİNİN OKUL DENETİM SORUMLULUKLARI. JSSR. 2020;15(1):219-26.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.