3.0.CO;2-H" />
Bu araştırmada Türkiye’de Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde 6 Şubat depremleri sonrasında tacirlerin e-ticarette fikri sınai haklar ve marka konumlandırma algıları incelenmiştir. Araştırmanın anketi Berkan Yanar, Murat Korkmaztarafından hazırlanmış ve araştırmacılardan anket kullanım izni alınmıştır. Araştırmaya katılan deprem bölgesinde yaşayan 120 tacirden onay alınarak araştırma başlatılmıştır. Araştırmanın ankettinde, 5’li Likert ölçeği kullanılmıştır. Ankette demografik özellikler de içeren toplam 86 maddeye yer verilmiştir. Anket için Etik Kurul Onayı alınmıştır. Araştırmanın evreni Türkiye’de deprem bölgesindeki tacirlerdir. Araştırmada örneklem olarak Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin seçilmesinin temel sebebi, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin, deprem bölgesi olması, bu nedenle devlet tarafından elektronik ticaretin yaygınlaştırılması konusunda desteklenmesidir. Bu araştırmada Anova, tekyönlü varyans, tukey testi ve t testi yapılmıştır. Araştırmaya katılan tacirlerde marka tercihleri konusunda kadın ve erkekler arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olmadığı, tacirlerin ticarette Meta’yı diğer sosyal medya pazarlarına göre daha sık kullandığı (%83), ticarette pc, tabletten çok , mobil telefon kullandıklarıı (%100),
bekarların evlilere göre daha çok markalı ürün tercih ettiği, eğitim değişkenine göre marka tercihleri arasında, (sig 0,425) anlamlı farklılık olmadığı, eğitim seviyesi yükseldikçe markalı ürün tercih etme ortalamalarının da yükseldiği görülmüştür. Elektronik ticarette fikri, mülkiyet hakları konusunda devlet denetimlerinin ve cezai müeyyidelerin arttırılması, yapay zekâ teknolojisiden istifade edilmesi gerekmektedir
BU MAKALENİN YAZILMASI ÖNCESİNDE HARRAN ÜNİVERSİTESİNDEN ETİK KURUL ONAYI ALINMIŞTIR ( 19.10.2023 TARİH VE 2023/161 SAYILI )
DESTEKLEYEN KURUM YOKTUR
ESERİN HAZIRLANMASINDA EMEĞİ GEÇEN TÜM EKİBE TEŞEKKÜR EDERİM.
Innovations in technology enable rapid change in e-commerce. The restrictions experienced in the world due to the Covid 19 epidemic have contributed greatly to the development of electronic commerce. In this research, merchants' perceptions of intellectual industrial rights and brand positioning in E-commerce were examined after the February 6 earthquake in the Southeastern Anatolia Region of Turkey. In the research, studies carried out by researchers in the literature on intellectual industrial rights, which are the basis of the brand concept, are included. Approval was obtained from 120 traders living in the earthquake zone who participated in the research. The survey of the research was prepared by Berkan Yanar and Murat Korkmaz and permission to use the survey was obtained from the researchers. A 5-point Likert scale was used in the survey. By asking a total of 86 questions about demographic characteristics, demographic graphs of the participants were prepared and the frequencies and percentages of the data were given. An Ethics Committee Report was received for the survey. The population of the research is the trader’s doing business in the earthquake zone in Turkey. The main reason for choosing the Southeastern Anatolia Region as a sample is that the Southeastern Anatolia Region is an earthquake zone.For this reason, the government should support the spread of electronic commerce. In this region, which receives state support, merchants' intellectual property and brand perceptions are important in terms of consumer satisfaction. In this research, ANOVA, one-way variance, Tukey test and t test were performed. It was observed that intellectual property rights were effective on the perception of brand value among the participants of the research
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Corporate Governance |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2024 |
Submission Date | February 9, 2024 |
Acceptance Date | June 11, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 19 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.