For
a successful education ,providing envorinment for students to express
themselves and a suitable environment
for effective learning are essential. Teachers have the main role in the
realization of his situation .But It is
not possiblefort he teachers to succeed alone. For an active learning
curriculum must be appropriate to the
requirements and the condititions of day. Problems about teachers problems in
terms of teaching qualification and
sufficient staff and the problems arising from textbooks and educational
environment must be solved. These issues
are fundamental problems of education. At the same time the yare them
ostfundamental problems in
teachinghistory. Textbooks are very important assistant for the history
teachers. Therefore, in this study, the
role of textbooks and teaching textbooks, more importantly, the problems
arising from textbooks is emphasized. In
this study we specify the purpose and content. As a method the descriptive
survey was applied. By reviewing
literature on the subject ,the findings of the study have been achieved. In the
line with these findings, conclusions
and recommendations are presented.
Öğretimin başarılı bir şekilde gerçekleşmesi için öğrencinin kendisini ifade edebileceği ve etki öğrenmenin gerçekleşeceği ortamların sağlanması gereklidir. Bu durumun gerçekleşmesinde en büyük rol öğretmenlere düşmektedir. Ancak öğretmenin tek başına başarılı olması mümkün değildir. Aktif bir öğrenmenin oluşabilmesi için müfredatın günün şartlarına ve ihtiyaçlarına uygun olması; öğretmen sorunlarının- eğitim, öğretim açısından yeterlilik ve kadro bakımından yeterli olması…-
çözülmesi, ders kitabından ve eğitim ortamlarından kaynaklanan sorunların giderilmesi gerekir. Bu
sorunlar eğitim öğretimin temel sorunlarıdır.
Aynı zamanda tarih öğretiminde en temel sorunlarındandır. Ders kitapları tarih öğretmenlerinin en büyük yardımcısıdır. Bundan dolayı bu çalışmada ders kitapları ve ders kitaplarının öğretimdeki rolü, daha da önemlisi ders kitaplarından kaynaklanan
sorunlar üzerinde durulmuştur. Genel olarak amacını ve içeriğini belirttiğimiz bu çalışmada yöntem olarak betimsel tarama modeli uygulanmıştır. Konu ile ilgili literatür taraması yapılarak çalışmanın bulgularına ulaşılmıştır. Bu bulgular doğrultusunda sonuç ve öneriler
belirtilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 31, 2014 |
Submission Date | October 13, 2014 |
Acceptance Date | October 16, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 2014 Issue: 3 |