Çevre sorunları, insanoğlunun geleceğini tehdit eden çağımızın en önemli problemlerindendir. Dünyanın yarınlarını şekillendirecek, geleceğin yetişkinleri olan çocuklar, çevre sorunlarının ne kadar farkındalar ve çevre sorunlarını nasıl algılıyorlar? Bu araştırmanın amacı, 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin “çevre sorunları” kavramına yönelik algılarını çizdikleri resimler ışığında ortaya koymak ve çevre sorunlarına yönelik ürettikleri simgeleri incelemektir. Çalışmanın temel veri kaynağını Tokat il merkezindeki, iki devlet bir özel okulda öğrenim görmekte olan toplam 102 öğrencinin resimleri ve çevre sorunlarıyla ilgili yazdıkları ifadeler oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda çocukların çevre sorunları denilince akıllarına gelen üç şey ile çizdikleri resimler arasında benzerlik olduğu belirlenmiş ve çevre sorunlarına yönelik olarak ürettikleri simgeler betimlenmiştir.
Çevre sorunları 4. sınıf öğrencileri 5. sınıf öğrencileri çevre sorunlarına yönelik algılar çevre eğitimi
The purpose of this study is to investigate the perceptions of 4th and 5th graders about “environmental problems” through the use of their drawings. The participants of the study consist of 102 school students studying at two state and one private elementary school located in the province of Tokat. The results showed that the images students used in their drawings of environmental problems are consistent with the images they imaged when they were asked about the environmental problems in a questionnaire.
Environmental problems grade 4 students grade 5 students perceptions of environmental problems environmental education
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 31, 2017 |
Submission Date | October 16, 2017 |
Acceptance Date | October 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2017 Issue: 9 |