Bu çalışmada, Bilişimle Üretim Pilot Uygulaması kapsamında verilen kodlama ve 3B tasarım eğitimlerinin, 5. sınıf öğrencilerin problem çözme becerileri ve kodlamaya yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma nicel ve nitel verilerin bir arada kullanıldığı karma yöntemden faydalanılarak yapılmıştır. Araştırmanın nicel boyutu, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından Türkiye genelinde Bilişimle Üretim Pilot Uygulaması için seçilmiş 150 okuldan biri olan Tokat Fevzi Çakmak Ortaokulunun 5. sınıfında öğrenim gören 130 öğrenci ile gerçekleşmiştir. Nitel boyutu ise, aynı pilot uygulama okulunda öğrenim gören ve deneysel sürece katılmış 5.sınıf öğrencilerinden 10 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler 2019-2020 eğitim öğretim yılı içerisinde Bilişimle Üretim Pilot Uygulaması kapsamında verilen 36 haftalık eğitim öncesinde ve sonrasında toplanmıştır. Ayrıca eğitimler sonucunda gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler ile öğrencilerin süreç hakkındaki görüşleri derinlemesine anlamlandırılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda Bilişimle Üretim Pilot Uygulaması kapsamında verilen eğitimler sonrasında öğrencilerin problem çözme becerileri istatistiksel olarak anlamlı bir biçimde artarken kodlamaya yönelik tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılık görülmemiştir. Buna göre, Bilişimle Üretim Pilot Uygulamasının 5. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerini olumlu yönde artırdığı, buna karşın kodlamaya yönelik tutumlarında anlamlı artışın sağlanmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda ise Bilişimle Üretim Pilot Uygulaması kapsamında verilen kodlama ve 3B tasarım eğitimlerinin öğrencilerin problem çözme ve algoritmik düşünme becerilerini geliştirdiği, kodlama ve 3B tasarım konusundaki önyargılarını olumlu yönde değiştirdiği ve öğrencilerin gelecek hayatlarında insanlara fayda sağlayacak tasarım veya yazılım yapma düşüncesi kazandırdığı anlaşılmıştır. Buna göre, Bilişimle Üretim Pilot Uygulamasının öğrenciler üzerinde olumlu etkisinin olduğu ve olumlu katkılar sağladığı belirlenmiştir.
Bilişimle Üretim Pilot Uygulaması Kodlama 3B Tasarım Problem Çözme Becerisi Kodlamaya Yönelik Tutum
This study aimed to examine the effect of coding and 3D design education given within the scope of Producing with IT Project Pilot Scheme on 5th-grade students' problem-solving skills and attitudes towards coding. The research was carried out using the mixed method in which both quantitative and qualitative data were used together. The quantitative part of the research was conducted with 130 5th-grade students at Tokat Fevzi Çakmak Secondary School, one of the 150 schools selected for Producing with IT Project Pilot Scheme across Turkey by the Ministry of National Education. On the other hand, the qualitative part of the research was carried out with 10 5th-grade students who were studying at the same school and participated in the experimental process. In the research, data were collected before and after the 36-week training period within the scope of the Producing with IT Project Pilot Scheme in the 2019-2020 academic year. In addition, the views of the students about the training were analyzed in depth through the semi-structured interviews carried out. As a result of the research, it was found that the problem-solving skills of the students statistically increased. However, there was no statistical difference in their attitudes towards coding. Hereunder, it was concluded that Producing with IT Project Pilot Scheme improved the problem-solving skills of the 5th-grade students positively yet there was no statistical increase in their attitudes towards coding. As a result of the interviews, it was revealed that the coding and 3D design training given within the scope of Producing with IT Project Pilot Scheme developed the problem-solving and algorithmic thinking skills of the students, changed their prejudices about coding and 3D design in a positive way, and gave the students the idea of creating designs or software that will be beneficial for people in their future lives. Accordingly, it was revealed that Producing with IT Project Pilot Scheme had positive effects on students and contributed to them positively.
Producing with IT Project Pilot Scheme Coding 3D Design Problem-Solving Skills Attitudes to Coding
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 29, 2023 |
Submission Date | December 8, 2022 |
Acceptance Date | February 26, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2023 Issue: 20 |