Yirmi birinci yüzyılda araştırmacılar, erteleme davranışını araştırmaya merakla devam etmektedir. Davranışla ilgili olduğu düşünülen parametrelerin zaman içinde değişim ve dönüşüm göstermesi, yaşadığımız çağdaki; zaman algısı, yaşamdaki belirsizlikler, artan psikolojik rahatsızlıklar, değişen koşullar, yeni olanaklar, gelişen teknoloji gibi olgular “erteleme” çalışmalarına yeni bir boyut kazandırmaktadır. Erteleme, her yaşta ve koşulda görülebilse dahi yaşamın belirgin yetişkinlik dönemini yaşamakta olan üniversite öğrencilerinde en sık karşılaşılan davranışlardan biridir. Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarının çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nicel verilerle betimsel tarama yapılmıştır. Türkiye'de bulunan bir devlet üniversitesindeki merkez fakültelere kayıtlı 267 üniversite öğrencisinin erteleme davranışı eğilimleri incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak, Akademik Erteleme Ölçeği ve araştırmacıların hazırladığı demografik sorular içeren bilgi formu kullanılmıştır. Fark testlerinden önce Kolmogorov Smirnov testi ile verilerin normal dağılım sağladığı anlaşılmış, parametrik testlerin kullanımına karar verilmiştir. Öğrencilerin erteleme puanlarında değişkenlere göre faktör bazında ve toplam puanda farklılık olup olmadığı bağımsız gruplar t testi ve Anova ile anlaşılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin erteleme eğilimlerinin cinsiyet, fakülte, bölüm, telefon kullanma süreleri ve telefon kullanma amaçları, bölüme ilgi, alanda yeterlik algılarına göre farklılık ve orta düzeyde etki büyüklüğü gözlenmiştir. Erteleme davranışının öğrencilerce nasıl kullanıldığı, etkinliklerin planlanmasında önemli görülmektedir. Parametreleri çağa uygun olarak ele almak gerekir. Yeni çalışmalarda farklı değişkenler eklenerek nedensel ve boylamsal araştırmalar yürütülebilir. Çalışmalar tekrarlı biçimde yapılmasıyla geliştirme ya da müdahale programları uygulamaya konulabilir.
In the twenty-first century, researchers continue to investigate procrastination behavior with curiosity. The study of procrastination gains a new dimension due to changing parameters, including time perception, life uncertainties, psychological disorders, evolving conditions, emerging opportunities, and advancing technology. Although procrastination can be observed at all ages and under all conditions, it is a common behavior among university students who are undergoing a significant transition to adulthood. This study aims to investigate whether academic procrastination in university students varies based on different variables. In the study, a descriptive survey was conducted with quantitative data. The procrastination behavior tendencies of 267 university students enrolled in the central faculties of a state university in Turkey were examined. The Academic Procrastination Scale and information form including demographic questions prepared by the researchers were used as data collection tools. Since the data had normal distribution according to the Kolmogorov-Smirnov test, the independent groups’ t-test and ANOVA were used to determine whether there was a difference in the procrastination scores of the students based on factors and total scores according to the variables. Findings showed that the procrastination tendencies of the students differed in terms of gender, faculty, department, duration of telephone use and telephone use purposes, interest in the department, and perceptions of competence in the field. How students utilize procrastination behavior is crucial when planning activities. Parameters should be handled in accordance with age. In newer studies, causal and longitudinal studies can be conducted by incorporating various variables into the research. Development or intervention programs can be executed with repetitive studies.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2023 |
Submission Date | December 14, 2022 |
Acceptance Date | July 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2023 Issue: 21 |