Eğitim öğretim ortamlarında öğretmeni destekleyen araçların başında öğretim teknolojileri ve materyalleri gelmektedir. Öğretmenler ve öğretmen adayları öğretim teknolojilerini bilmelerinin yanında bu teknolojiyi kullanabilmeli, yeni materyaller geliştirebilmeli ve değerlendirmesini yapabilmelidir. Bu nedenle eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmen yetiştirme lisans programlarında öğretim teknolojilerini öğrenebilecekleri ve uygulayabilecekleri bir dersin olması gerekmektedir. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) bu çerçevede çalışmalar yapmıştır. Hazırladığı eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programlarında öğretim teknolojileri ile ilgili derslere yer vermiştir. İlk defa 1998 tarihli eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programında yer verilen “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme” dersi, 2007 yılında hazırlanan yeni öğretmen yetiştirme programlarında “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı” adını almıştır. 2018 tarihli güncellenmiş öğretmen yetiştirme programlarında ise “Öğretim Teknolojileri” adını almıştır. Günümüzde de (2023) öğretmen yetiştirme lisans programlarında “Öğretim Teknolojileri” adı ile devam etmektedir. Bu araştırmada Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde 2021-2022 öğretim yılında sosyal bilgiler eğitimi lisans programında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının “öğretim teknolojileri” dersine yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Kolayda örneklem yöntemiyle seçilen sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşlerini tespit etmek için veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ve alanın uzmanlarından görüş alınarak hazırlanan 7 soruluk açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler tablolar haline dönüştürülerek ve doğrudan alıntılar yapılarak yorumlanmıştır.
Instructional technologies and materials are the primary tools that support teachers in educational environments. In-service and preservice teachers must be able to use instructional technologies, develop and evaluate new materials, and have information about them. Therefore, there should be a course in which preservice teachers studying at the faculty of education can learn and apply instructional technologies in teacher training undergraduate programs. The Council of Higher Education (CoHE) has carried out studies within this framework. The council has included courses related to instructional technologies in the education faculty teacher training undergraduate programs that were developed. The "Instructional Technologies and Material Development" course, which was included in the teacher training undergraduate program of the faculty of education in 1998 for the first time, was named "Instructional Technologies and Material Design" in the new teacher training programs developed in 2007. In the revised teacher training programs dated 2018, it was named "Instructional Technologies". Today (2023), it continues under the name of "Instructional Technologies" in teacher training undergraduate programs. This study aims to examine the opinions of preservice teachers who are studying in the social studies education undergraduate program at a state university in Turkey in the 2021-2022 academic year about the "instructional technologies" course. The case study method, one of the qualitative research methods, was used in the research. To determine the opinions of the preservice social studies teachers selected by the convenience sampling method, a 7-question open-ended questionnaire developed by the researchers and prepared by taking the opinions of the experts in the field was used as a data collection tool. The data obtained in the research were interpreted using tables and direct quotations.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Social Studies Education, Educational Technology and Computing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2023 |
Submission Date | May 19, 2023 |
Acceptance Date | July 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2023 Issue: 21 |