İlkokul döneminde öğrenciye kazandırılacak olan değerler onun hayatında derin izler bırakır. Kazandırılacak değerlerden biride din ve ahlak değerleridir. Bu değerler bireylere ilk olarak aileler tarafından verilir. Okul sürecinde de din kültürü ve ahlak bilgisi (DKAB) dersi aracılığıyla aktarılır. Ülkemiz örgün eğitim kurumlarında DKAB eğitimi ilkokulun dördüncü sınıf düzeyinde başlamaktadır. İlkokulda haftalık iki saat olarak planlanan DKAB dersi, branş öğretmeni olmayan okullarda sınıf öğretmenleri tarafından okutulmaktadır. Bu durumdan yola çıkarak araştırmada ilkokulda DKAB dersini yürüten sınıf öğretmenlerinin bu dersin öğretim sürecine yönelik değerlendirmelerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma fenomenoloji deseni üzerine tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2022-2023 eğitim öğretim yılında, Ağrı ilindeki resmi okullarda görev yapan ve DKAB dersini yürüten sınıf öğretmenlerinden ölçüt örnekleme yoluyla belirlenmiş 30 katılımcı oluşturmaktadır. Bu araştırmanın verileri nitel araştırma veri toplama türlerinden biri olan yapılandırılmış yüz yüze görüşme yöntemi yoluyla elde edilmiştir. Veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre DKAB dersini yürütecek öğretmenin pedagoji alan bilgisine hâkim olması ve temel dini bilgisinin olması gerektiği yönünde katılımcıların fikir birliği eğiliminde olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Araştırmada DKAB dersinin daha verimli hale gelmesi için uygulamalara yer verilmesinin ve teknolojiden yararlanılmasının gerekli oluğu tespit edilen bir diğer bulgudur. Dördüncü sınıf öğrencilerinin somut işlemler döneminde olduğundan soyut olan bazı dini kavramları anlamada sorun yaşadığı, ders kitabının yetersiz kaldığı, ders kitabının içerik ve dil olarak sadeleştirilmesi gerektiği bulgusuna da ulaşılmıştır. Sonuç olarak bu dersi yürütme görevini üstlenen sınıf öğretmenlerin çeşitli zorlukla karşılaştığı bununla birlikte öğretim sürecinin iyileştirilmesine yönelik önerilerilerinin olduğu görülmüştür.
Yok
Yok
Yok
Values instilled in students during the primary school years have a lasting impact on their lives. Among the values that should be taught are religion and ethics, imparted first by families. However, they are taught through the Religious Culture and Ethics (RCE) course during the school years. In the formal educational institutions of our country, RCE education starts in the fourth-grade class of primary school. At schools without subject teachers, the RCE course, scheduled as two hours per week in primary schools, is delivered by class teachers. Based on this situation, the research sought to determine the class teachers' evaluations of the RCE course they teach in primary schools. The research was designed using a phenomenological approach. The research's study group consisted of 30 participants determined by criterion sampling among class teachers working at state schools in Ağrı province and instructing the RCE course in the 2022-2023 academic year. The data were obtained through the structured face-to-face interview, one of the qualitative data collection methods, and analyzed through content analysis. According to the research findings, the participants concurred that the teachers teaching the RCE course should possess pedagogical content and basic religious knowledge. Another finding was that it is essential to use applications and technology to make the RCE course more efficient. It was also found that fourth-grade students struggle to comprehend some abstract religious concepts as they are in the concrete operational period. Moreover, the textbook is insufficient and needs to be simplified in content and language. Consequently, it was discovered that the class teachers instructing this course encountered a number of challenges, yet they had recommendations for enhancing the teaching process.
Yok
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Religious Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | March 29, 2024 |
Submission Date | April 20, 2023 |
Acceptance Date | August 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 12 Issue: 1 |