Logo tasarımı; talebin oluşması, fikir arayışına gidilerek hedef kitleye hitap edecek şekilde geliştirilmesi ve sayısal ortama aktarılmasıyla sonuçlanan bir sürecin çıktısıdır. Logolar, akıllı cihazların yaygınlaşmasıyla birlikte yalnızca fiziksel ortama yönelik değil aynı zamanda ekran ortamına yönelik de tasarlanabilmektedir. Ekran ortamlarında ise hareketli görüntüleme formatlarının kullanımı, hareketli logo kullanımları ortaya çıkartmaktadır.
Hareketli logoların ilk örnekleri sinema ve televizyonda görülmektedir. Sinemada yapımcı şirketlerin ve stüdyoların logolarında; televizyonda ise reklamların, programların ve kanalların logolarında çeşitli hareketler görülebilmektedir. Bu hareketler başlayıp biten ya da döngü halinde sürekli devam eden şekilde tasarlanabilmektedir.
Sinema ve televizyondan sonra internetin yaygınlaşması ve çeşitli sosyal medya araçlarının ortaya çıkması, yayıncılık faaliyetlerinin kurumsaldan bireysele kadar indirgenmesine neden olmuştur. Bunun bir getirisi olarak, hareketli logo tasarımı da bireysel olarak talep edilir hale gelmiştir. Özellikle YouTube ve Twitch gibi dijital yayın ortamlarında, sabit bir logo yerine hareketli logoların kullanımı yayıncılar tarafından sıklıkla tercih edilebilmektedir. Bu durum estetikten çok bir ihtiyaç olarak görülebilmektedir. Nitekim akış ekranında logoyla birlikte hareketli olan birçok nesne bulunabilmekte ve yayıncılar bireysel logolarını ön planda tutma amacı güdebilmektedir.
Bu araştırma kapsamında hareketli logonun ortaya çıkışı, ekran ortamındaki evrimi, çeşitli alanlardan hareketli logo incelemeleri, görüntüleme formatları ve hareketli logo tasarım yöntemleri ele alınmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2021 |
Submission Date | October 22, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 11 |
İndex Bilgisi
Asos İndex