Bu araştırmada, Fen Bilimleri için Uyarlamış Bloom Taksonomisine
göre 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programını incelemek amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada, doküman incelemesine dayalı
betimsel analiz kullanılmıştır. 2018
Fen Bilimleri Öğretim Programı öğrenme alanları, kazanım sayıları, ders
saatleri ve sınıf düzeyleri açısından incelenmiştir. Bulgularda,
öğrenme alanlarının Fen Bilimleri için Uyarlanmış Bloom Taksonomisi bakımından
ağırlıklı olarak, Kavrama ve Bilimsel Süreç Becerileri boyutuna yöneldiği
bulgusuna ulaşılmıştır. Genel olarak, Fen Bilimleri için Uyarlanmış Bloom
Taksonomisi boyutlarında sınıf seviyesi artıkça tutarlı bir artış ya da azalış
olduğu olduğu söylenebilir. Ayrıca, yıllara göre kazanım sayılarında düşüş
olduğu saptanmış fakat bu durumun bir kazanım ifadesinde birden fazla kazanım
verilmesinden kaynaklandığı belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, belirlenen
kazanım sayısı önceki öğretim programdaki kazanım sayısının ortalama iki katı;
ders başına düşen kazanım sayısının ortalama iki ders saatine bir kazanım
olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |
Bu eser, Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.