Research Article
BibTex RIS Cite

‘Güneş Sistemi ve Tutulmalar’ Ünitesine Yönelik Başarı Testi Geliştirilmesi

Year 2023, Volume: 7 Issue: 1, 1 - 26, 24.07.2023

Abstract

Eğitimde ölçme ve değerlendirme ile öğrenciye kazandırılması gereken hedeflerin gerçekleşip gerçekleşmediği ortaya çıkarılmaktadır. Bu çalışmanın amacı 2018 yılında değiştirilip meydana gelen Fen Bilimleri Öğretim Programı’ndaki 6. Sınıf “Güneş Sistemi ve Tutulmalar” ünitesi ile ilgili çoktan seçmeli geçerli ve güvenilir bir başarı testi geliştirmektir. Fen Bilimleri Dersi Öğretim programında bulunan kazanımlara uygun olarak geliştirilen maddelerin öğrencilerin soyut düşünme becerilerini geliştirilmesine ve akademik başarı alanında katkı sağlamasına dikkat edilmiştir. Çalışmayı hazırlayan araştırmacılar tarafından da müfredata uygun kazanımlar hazırlanmış ve belirtke tablosu oluşturulmuştur. Çalışma grubunu Amasya il merkezindeki bazı ortaokullarda öğrenim gören 291 6. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Elde edilen veriler ile “madde güçlük indeksi, madde ayırt edicilik indeksi ve güvenirlik için Kuder Richardson-20, Kuder Richardson-21” değerleri incelenmiştir. 34 maddelik başarı testinin ortalama güçlük değeri 0,52 ortalama ayırt edicilik değeri 0,49 ve KR-20 değeri 0,86 KR-21 değeri 0,85 olarak hesaplanmıştır. Hesaplanan veriler sonucunda başarı testinin geçerliği ve güvenirliğine ulaşılmıştır. Yenilenen 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı kapsamında 6. Sınıf ortaokul öğrencilerinin, ileride çalışma yapacak araştırmacıların ve öğretmenlerin alanda büyük katkı sağlayacağına inanılmaktadır.

References

  • Alkan, C. & Kurt, M. (1998). Özel öğretim yöntemleri (4.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Atılgan, H., Kan, A. & Doğan, N. (2013). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. H. Atılgan (ed.), Güvenirlik içinde (ss. 33-49). (6. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ayas, A. (2009). Test geliştirme ve madde analizi. S. Çepni ve S. Akyıldız (ed.), Ölçme ve değerlendirme içinde (ss. 236-249). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Bademci, V. (2011). Kuder-Richardson 20, Cronbach’ın alpfası, Hoyt’un varyans analizi, genellenirlik kuramı ve ölçüm güvenirliği üzerine bir çalışma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 173-193. https://dergipark.org.tr/tr/pub/zgefd/issue/47948/606661
  • Birgili, B. (2014). Open ended questions as an alternative to multiple choice: Dilemma in Turkish examınation system. Master thesis, Middle East Technical Universty, Ankara. https://openaccess.mef.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.11779/1416/bengi_72-80.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Bolat, A. & Karamustafaoğlu, S. (2019). “Vücudumuzdaki Sistemler” ünitesi başarı testi geliştirme: geçerlik ve güvenirlik, Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 131-159. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gebd/issue/47331/559587
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (15. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dede, H. & Keleş, İ. H. (2020). Saf Madde, Karışımlar ve Karışımların Ayrılması Konularında Yaşam Temelli Başarı Testinin Geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 797-825. https://doi.org/10.17152/gefad.659887
  • Demir, N. & Öner Armağan, F. (2019). Astronomi başarı testi geliştirme: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 52-70. https://doi.org/10.46762/mamulebd.582883
  • Demirel, F. G. (2007). İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinin “Dünya, Güneş ve Ay” ünitesinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarılarına ve derse olan tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirel, Özcan (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ekiz, D. & Akbaş, Y. (2005). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin astronomi ile ilgili kavramları anlama düzeyi ve kavram yanılgıları. Milli Eğitim Dergisi, 165, 61-78. http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/milli_egitim_dergisi/165/ekiz.htm
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. and Hyun, H. (2012). How to desing and evaluate research in education (8th ed.). New York: McGraw Hill.cl
  • Gömleksiz, M. & Erkan, S. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gönen, S., Kocakaya, S. & Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliliği ve güvenilirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 40-57. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/13707/165951
  • Gülen, S. & Demirkuş, N. (2014). ‘Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi’ ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 1-19. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/13704/165923
  • Haladyna, T. M. (1997). Writing test items to evaluate higher order thinking. London: Allyn and Bacon.
  • İlhan, N. & Hoşgören, G. (2017). Fen Bilimleri dersine yönelik yaşam temelli başarı testi geliştirilmesi: Asit Baz konusu. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(2), 87-110. https://doi.org/10.17152/gefad.940400
  • İyibil, Ü. G. (2010). Farklı programlarda öğrenim gören öğretmen adaylarının temel astronomi kavramlarını anlama düzeylerinin ve ilgili kavramlara ait zihinsel modellerinin analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Karslı, F. & Ayas, A. (2013). Fen ve teknoloji dersi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin ölçülmesine ilişkin bir test geliştirme çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(2), 66-84. https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZNE9USTBOQT09/fen-ve-teknoloji-dersi-ogretmen-adaylarinin-bilimsel-surec-becerilerinin-olculmesine-iliskin-bir-test-gelistirme-calismasi-
  • Karslı, G., Karamustafaoğlu, S. & Kurt, M. (2019). Yenilenen fen bilimleri dersi öğretim programına yönelik 7. sınıf ‘hücre bölünmeler’ ünitesi başarı testi: geçerlik ve güvenirlik. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 7(1), 68-98. https://dergi.fead.org.tr/wp-content/uploads/41.pdf
  • Kaya, S. & Gül, Ş. (2020). 11. Sınıflar için sindirim sistemi konusuna yönelik başarı testi geliştirme çalışması. Uluslararası Sosyal Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(13), 72-97. https://doi.org/10.20860/ijoses.701311
  • Keskin Geçer, A. (2020). Fen bilimleri dersinde eğitim bilişim ağı (eba) kullanımının ortaokul öğrencilerinin güneş sistemi ve tutulmalar başarı testi sonuçlarına etkisi. Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, (15), 117-129. https://dergipark.org.tr/tr/pub/susbid/issue/54983/712770
  • Kızkapan, O. & Bektaş, O. (2018). Fen eğitiminde başarı testi geliştirilmesi: Hücre bölünmesi ve kalıtım örneği. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 1-18. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mamulebd/issue/38090/414888
  • Küçükahmet, L. (2002). Öğretimde planlama ve değerlendirme (13. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB,2018). İlköğretim kurumları (ilkokul ve ortaokul) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Ogan Bekiroğlu, F. (2004). Ne kadar başarılı?, klasik ve alternatif ölçme değerlendirme yöntemleri ve fizikte uygulamalar (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özaşkın Arslan, A. & Karamustafaoğlu, S. (2019). 2018 Fen Bilimleri öğretim programı kapsamındaki 7. Sınıf Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesine yönelik bir başarı testi geliştirme, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(2), 172-205. https://dergipark.org.tr/tr/pub/omuefd/issue/50852/528571
  • Özdemir, S. M., (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 126-149. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/13712/166017
  • Slater, S. J. (2014). The development and validation of the test of astronomy standards (TOAST). Journal of Astronomy and Earth Sciences Education, 1(1), 1-22. https://doi.org/10.19030/jaese.v1i1.9102
  • Sontay, G. & Karamustafaoğlu, O. (2020). Fen bilimleri dersi ‘Güneş, Dünya ve Ay’ ünitesine yönelik başarı testinin geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 511-551. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/56462/670701
  • Şahin, F. (2001). İlköğretim 2. sınıf öğrencilerinin uzay hakkındaki bilgilerinin değerlendirilmesi, Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 156-169. http://doi.org/10.17539/aej.88511
  • Turgut, M. F. & Baykul, Y. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (8.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Uçar, R. & Aktamış, H. (2019). Astronomi’ye yönelik tutum ölçeği ve 7. sınıf “Güneş Sistemi ve Ötesi” ünitesine yönelik başarı testi geliştirme çalışması. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 57-79. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/743809
  • Uğurlu, N. B. (2005). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin dünya ve evren konusu ile ilgili kavram yanılgıları, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 229-246. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6757/90878
  • Yüce, F. (2019). Çoklu Zeka Kuramına göre düzenlenen etkinliklerin 6. Sınıf Güneş Sistemindeki Gezegenler ve Özellikleri ünitesinin öğrenilmesi ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Developing the Achievement Test for the Unit ‘Solar System and Eclipses’

Year 2023, Volume: 7 Issue: 1, 1 - 26, 24.07.2023

Abstract

With measurement and evaluation in education, it is revealed whether the goals that should be gained by the student are realized or not. The aim of this study is to develop a valid and reliable multiple choice achievement test for the 6th grade “Solar System and Eclipses” unit in the Science Curriculum, which was changed and formed in 2018. Attention was paid to the development of the students abstract thinking skills and to contribute to the academic success of the items developed in accordance with the achievements in the Science Curriculum. Acquisitions in accordance with the curriculum were prepared by the researchers who prepared the study, and a table of specifications was created. With the obtained data, the values of “Item difficulty index, item discrimination index and Kuder Richardson-20, Kuder Richardson-21 for reability” were examined. The mean difficulty value of the 34 item achievement test was calculated as 0.52, the mean distinctiveness value was 0.49, and the KR-20 value was 0.86, the KR-21 value was 0.85. As a result of the calculated data, the validity and reliability of the achievement test were reached. It is believed that within the scope of the renewed 2018 Science Curriculum, 6th grade secondary school students, researchers and teachers who will work in the future will make a great contribution to the field.

References

  • Alkan, C. & Kurt, M. (1998). Özel öğretim yöntemleri (4.Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Atılgan, H., Kan, A. & Doğan, N. (2013). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. H. Atılgan (ed.), Güvenirlik içinde (ss. 33-49). (6. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ayas, A. (2009). Test geliştirme ve madde analizi. S. Çepni ve S. Akyıldız (ed.), Ölçme ve değerlendirme içinde (ss. 236-249). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Bademci, V. (2011). Kuder-Richardson 20, Cronbach’ın alpfası, Hoyt’un varyans analizi, genellenirlik kuramı ve ölçüm güvenirliği üzerine bir çalışma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 173-193. https://dergipark.org.tr/tr/pub/zgefd/issue/47948/606661
  • Birgili, B. (2014). Open ended questions as an alternative to multiple choice: Dilemma in Turkish examınation system. Master thesis, Middle East Technical Universty, Ankara. https://openaccess.mef.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.11779/1416/bengi_72-80.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Bolat, A. & Karamustafaoğlu, S. (2019). “Vücudumuzdaki Sistemler” ünitesi başarı testi geliştirme: geçerlik ve güvenirlik, Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 131-159. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gebd/issue/47331/559587
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (15. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dede, H. & Keleş, İ. H. (2020). Saf Madde, Karışımlar ve Karışımların Ayrılması Konularında Yaşam Temelli Başarı Testinin Geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(3), 797-825. https://doi.org/10.17152/gefad.659887
  • Demir, N. & Öner Armağan, F. (2019). Astronomi başarı testi geliştirme: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 52-70. https://doi.org/10.46762/mamulebd.582883
  • Demirel, F. G. (2007). İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinin “Dünya, Güneş ve Ay” ünitesinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarılarına ve derse olan tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demirel, Özcan (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ekiz, D. & Akbaş, Y. (2005). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin astronomi ile ilgili kavramları anlama düzeyi ve kavram yanılgıları. Milli Eğitim Dergisi, 165, 61-78. http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/milli_egitim_dergisi/165/ekiz.htm
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. and Hyun, H. (2012). How to desing and evaluate research in education (8th ed.). New York: McGraw Hill.cl
  • Gömleksiz, M. & Erkan, S. (2010). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Gönen, S., Kocakaya, S. & Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliliği ve güvenilirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 40-57. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/13707/165951
  • Gülen, S. & Demirkuş, N. (2014). ‘Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi’ ünitesinde, görsel materyalin öğrenci başarısına etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 1-19. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/13704/165923
  • Haladyna, T. M. (1997). Writing test items to evaluate higher order thinking. London: Allyn and Bacon.
  • İlhan, N. & Hoşgören, G. (2017). Fen Bilimleri dersine yönelik yaşam temelli başarı testi geliştirilmesi: Asit Baz konusu. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 5(2), 87-110. https://doi.org/10.17152/gefad.940400
  • İyibil, Ü. G. (2010). Farklı programlarda öğrenim gören öğretmen adaylarının temel astronomi kavramlarını anlama düzeylerinin ve ilgili kavramlara ait zihinsel modellerinin analizi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Karslı, F. & Ayas, A. (2013). Fen ve teknoloji dersi öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerinin ölçülmesine ilişkin bir test geliştirme çalışması. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(2), 66-84. https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZNE9USTBOQT09/fen-ve-teknoloji-dersi-ogretmen-adaylarinin-bilimsel-surec-becerilerinin-olculmesine-iliskin-bir-test-gelistirme-calismasi-
  • Karslı, G., Karamustafaoğlu, S. & Kurt, M. (2019). Yenilenen fen bilimleri dersi öğretim programına yönelik 7. sınıf ‘hücre bölünmeler’ ünitesi başarı testi: geçerlik ve güvenirlik. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 7(1), 68-98. https://dergi.fead.org.tr/wp-content/uploads/41.pdf
  • Kaya, S. & Gül, Ş. (2020). 11. Sınıflar için sindirim sistemi konusuna yönelik başarı testi geliştirme çalışması. Uluslararası Sosyal Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(13), 72-97. https://doi.org/10.20860/ijoses.701311
  • Keskin Geçer, A. (2020). Fen bilimleri dersinde eğitim bilişim ağı (eba) kullanımının ortaokul öğrencilerinin güneş sistemi ve tutulmalar başarı testi sonuçlarına etkisi. Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, (15), 117-129. https://dergipark.org.tr/tr/pub/susbid/issue/54983/712770
  • Kızkapan, O. & Bektaş, O. (2018). Fen eğitiminde başarı testi geliştirilmesi: Hücre bölünmesi ve kalıtım örneği. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 1-18. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mamulebd/issue/38090/414888
  • Küçükahmet, L. (2002). Öğretimde planlama ve değerlendirme (13. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB,2018). İlköğretim kurumları (ilkokul ve ortaokul) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Ogan Bekiroğlu, F. (2004). Ne kadar başarılı?, klasik ve alternatif ölçme değerlendirme yöntemleri ve fizikte uygulamalar (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özaşkın Arslan, A. & Karamustafaoğlu, S. (2019). 2018 Fen Bilimleri öğretim programı kapsamındaki 7. Sınıf Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesine yönelik bir başarı testi geliştirme, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(2), 172-205. https://dergipark.org.tr/tr/pub/omuefd/issue/50852/528571
  • Özdemir, S. M., (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 126-149. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyuefd/issue/13712/166017
  • Slater, S. J. (2014). The development and validation of the test of astronomy standards (TOAST). Journal of Astronomy and Earth Sciences Education, 1(1), 1-22. https://doi.org/10.19030/jaese.v1i1.9102
  • Sontay, G. & Karamustafaoğlu, O. (2020). Fen bilimleri dersi ‘Güneş, Dünya ve Ay’ ünitesine yönelik başarı testinin geliştirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 511-551. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/56462/670701
  • Şahin, F. (2001). İlköğretim 2. sınıf öğrencilerinin uzay hakkındaki bilgilerinin değerlendirilmesi, Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 156-169. http://doi.org/10.17539/aej.88511
  • Turgut, M. F. & Baykul, Y. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (8.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Uçar, R. & Aktamış, H. (2019). Astronomi’ye yönelik tutum ölçeği ve 7. sınıf “Güneş Sistemi ve Ötesi” ünitesine yönelik başarı testi geliştirme çalışması. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 57-79. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/743809
  • Uğurlu, N. B. (2005). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin dünya ve evren konusu ile ilgili kavram yanılgıları, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 229-246. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6757/90878
  • Yüce, F. (2019). Çoklu Zeka Kuramına göre düzenlenen etkinliklerin 6. Sınıf Güneş Sistemindeki Gezegenler ve Özellikleri ünitesinin öğrenilmesi ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
There are 36 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Eğitim Bilimleri
Authors

Funda Çiftcibaşı 0000-0003-0827-1983

Sevilay Karamustafaoğlu 0000-0002-2852-7061

Ahmet Bolat 0000-0002-3581-2899

Early Pub Date July 12, 2023
Publication Date July 24, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Çiftcibaşı, F., Karamustafaoğlu, S., & Bolat, A. (2023). ‘Güneş Sistemi ve Tutulmalar’ Ünitesine Yönelik Başarı Testi Geliştirilmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 1-26.