In this age of rapid change, changes in organizational structures are inevitable. Virtual teams, which emerged due to technological developments, have started to be an alternative channel for businesses. It is seen that virtual organization formations have accelerated in some sectors, especially due to the pandemic experienced in recent years. Businesses that strive to respond to the demands of the customers in all circumstances want to continue their existence in the market with their virtual team structures. On the other hand the metaverse, which is one of the remarkable issues of today, is a new universe structure that emerged as a result of the merger of the real world and the virtual world. Companies that want to shape the future of their business have started researches about the metaverse and even try to direct their investments to this channel. The most important intersection point of Metaverse and virtual teams is that they both operate on the internet. The efforts of the companies that started to take place in the Metaverse will accelerate to create a virtual team. The aim of this study is to examine the effect of the metaverse on this formation theoretically by considering the virtual team structuring. On the other hand, the repercussions of this situation in businesses are also discussed.
Değişimin çok hızlı olduğu bu çağda, işletmelerin yapılanmalarında değişikliklerin olması kaçınılmaz bir durumdur. Teknolojik gelişmelere bağlı olarak ortaya çıkan sanal takımlar, işletmeler için bir alternatif olmaya başlamıştır. Özellikle son yıllarda yaşanan pandemi sebebiyle bazı sektörlerde sanal takım oluşumlarının arttığı görülmektedir. Her koşulda müşterinin taleplerine cevap vermek için çabalayan işletme sahipleri, sanal takım yapılanmaları ile pazarda varlığını sürdürmeye devam etmek istemektedir. Diğer taraftan günümüzün dikkat çekici konularından biri olan metaverse ise gerçek dünya ile sanal dünyanın birleşmesi sonucu ortaya çıkan yeni bir evren yapılanmasıdır. Geleceğini şimdiden şekillendirmek isteyen işletmeler, metaverse hakkında araştırmalara başlamış hatta yatırımlarını dahi bu alana yönlendirmeye çalışmaktadır. Metaverse ve sanal takımların en önemli kesişme noktaları ise her ikisinin de internet tabanlı faaliyet göstermeleridir. Metaversede yer almaya başlayan işletmeler sanal takım oluşturma gayretleri de hızlanacaktır. Bu çalışmanın amacı sanal takım yapılanmasını ele alarak metaversenin bu oluşuma etkisini teorik olarak incelemektir. Diğer taraftan bu durumun işletmelerde ortaya çıkarabilecek yansımaları da tartışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | May 25, 2022 |
Acceptance Date | June 24, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 8 Issue: 1 |