Sağlık sektörü emek yoğun ve işbirliğine dayalı bir alan olduğu için ekip çalışmasının araştırılabileceği örnek bir yapıya sahiptir. 112 çalışanları ise takım olma ve zaman yönetimi konusunda en hassas gruplardan biridir. Özelikle ambulans içinde görev yapan ATT (Acil Tıp Teknisyenleri) ve paramedikler 112 Acil Çağrı Merkezlerinin can damarı niteliğindedirler. Ambulansla hastaya ulaşmak, ambulans içinde ilk müdahaleyi yapmak ve hastayı hızla hastaneye yetiştirmek için ATT ve paramediklerin ekip uyumunun yüksek olması hayati öneme sahiptir. Çalışmanın amacı, ambulans içinde görev yapan ATT ve paramediklerin ekip çalışmasına ilişkin tutumlarının incelenmesi ve demografik değişkenlere göre değerlendirilmesidir. Bu bağlamda Adana il merkezinde 112 Acil Çağrı merkezinde çalışan 191 ATT ve paramedik’e Ekip Çalışması Tutumları Ölçeği (EÇTÖ) uygulanmıştır. Beş boyut (durum izlemi, karşılıklı destek, iletişim, ekip yapısı, liderlik) ve 28 sorudan oluşan ölçekten yüksek puan almak ekip çalışmasına karşı olumlu tutum içinde olunduğunu göstermektedir. Katılımcıların verdikleri cevapların ortalamasının yüksek olduğu gözlenmiş, ekip çalışmasının öneminin farkında oldukları ve ekip çalışmasına uyumlu oldukları tespit edilmiştir. SPPS 22 ile yapılan analizlerde non-parametrik testler kullanılmış, ikili karşılaştırmalarda Mann Whitney U, çoklu karşılaştırmalarda Kruskal-Wallis uygulanmıştır. Analizlerde cinsiyet değişkeni için “durum izlemi” boyutunda istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuş; yaşve meslek değişkenleri için hiçbir boyutta anlamlı fark tespit edilmemiştir. Meslekte geçirilen çalışma yılına göre “karşılıklı destek” boyutunda gruplar arası istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmiştir. Sonuç olarak katılımcı ATT ve paramediklerin ekip uyumunun yüksek olduğu, ekip içinde yardımlaşma ve işbirliğinin bulunduğu, ekip liderinin ekip performansındaki etkisinin farkında olunduğu, etkili iletişimin yürütüldüğü tespit edilmiştir.
Since the health sector is a labor-intensive and collaborative sector, it has an exemplary structure where teamwork can be explored. 112 employees, a sub-branch of the health sector, are one of the most sensitive groups in terms of teamwork and time management. Especially EMT and paramedics working in ambulances are the lifeblood of 112 Emergency Call Centers. It is vital that EMT and Paramedics have a high team cohesion in order to reach the patient by ambulance, to make the first aid in the ambulance and to bring the patient to the hospital quickly. The aim of the research is; investigate the teamwork among EMT and paramedics and evaluate it according to demographic variables. In this context, the Teamwork Attitudes Scale (ECTS) was applied to 191 EMTs and Paramedics working in 112 Emergency Call Centers in Adana city center. A high score on the scale consisting of 5 dimensions (status monitoring, mutual support, communication, team structure, leadership) and 28 questions indicates a positive attitude towards teamwork. It was observed that the average of the answers given by the participants was high, they were aware of the importance of teamwork and they were compatible with teamwork. Non-parametric tests were used in the analyzes made with SPPS 22, Mann Whitney U was used for pair wise comparisons and Kruskal-Wallis was applied for multiple comparisons. Accordingly, while there was a statistically significant difference in the "Condition Monitoring" dimension for the gender variable, there was no significant difference in any dimension for the age and job variables. There is statistically significant difference in "Mutual Support" dimension for seniority in the job. As a result, it has been determined that the team cohesion of the participant EMT and Paramedics is high, there is cooperation and cooperation within the team, the effect of the team leader on the team performance is aware, and effective communication is carried out.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 18, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | October 4, 2022 |
Acceptance Date | December 20, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 8 Issue: 2 |