Amaç: Bu çalışmanın temel amacı, bibliyometrik bir yaklaşımla yapay zekâ ve influencer kavramlarının birlikte ele alındığı mevcut araştırma eğilimlerini ve temel bulguları ortaya koyarak, gelecekte bu konuyla ilgili araştırma yapmak isteyen araştırmacılara yol göstermektir. Pazarlamacıların, yapay zekâyı pazarlama stratejilerinde giderek daha fazla kullanmaya başladıkları gözlemlenmiştir. Özellikle yapay zekâ ürünü olan yapay influencer kavramı, akademik dünyanın ilgisini çekmeye başlamıştır. Gereç ve Yöntem: 2008 yılından 4 Haziran 2024 tarihine kadar yayımlanan ve Scopus veri tabanında indekslenen, yapay zekâ (artificial intelligence) ve influencer konularını birlikte ele alan akademik yayınların bibliyometrik analizi yapılmıştır. Bu amaçla “R Studio” programının bibliyometrik paketi kullanılarak literatürdeki ana akımları ve ilişkileri ortaya çıkaracak birlikte oluşum ağ ve trend analizi yöntemleriyle analiz yapılmıştır. Bulgular: Elde edilen sonuçlar, yapay zekâ ile üretilen yapay influencer konusuna olan ilginin özellikle son yıllarda arttığını göstermektedir. Ayrıca, konu ile ilgili daha fazla yayına ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir.
Amaç: Bu çalışmanın temel amacı, bibliyometrik bir yaklaşımla yapay zekâ ve influencer kavramlarının birlikte ele alındığı mevcut araştırma eğilimlerini ve temel bulguları ortaya koyarak, gelecekte bu konuyla ilgili araştırma yapmak isteyen araştırmacılara yol göstermektir. Pazarlamacıların, yapay zekâyı pazarlama stratejilerinde giderek daha fazla kullanmaya başladıkları gözlemlenmiştir. Özellikle yapay zekâ ürünü olan yapay influencer kavramı, akademik dünyanın ilgisini çekmeye başlamıştır. Gereç ve Yöntem: 2008 yılından 4 Haziran 2024 tarihine kadar yayımlanan ve Scopus veri tabanında indekslenen, yapay zekâ (artificial intelligence) ve influencer konularını birlikte ele alan akademik yayınların bibliyometrik analizi yapılmıştır. Bu amaçla “R Studio” programının bibliyometrik paketi kullanılarak literatürdeki ana akımları ve ilişkileri ortaya çıkaracak birlikte oluşum ağ ve trend analizi yöntemleriyle analiz yapılmıştır. Bulgular: Elde edilen sonuçlar, yapay zekâ ile üretilen yapay influencer konusuna olan ilginin özellikle son yıllarda arttığını göstermektedir. Ayrıca, konu ile ilgili daha fazla yayına ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir.
Bu çalışma bilimsel araştırma ve yayın etiği izni gerektiren bir çalışma olmadığı için etik kurul onayı alınmamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Artificial Intelligence (Other), Digital Marketing, Consumer Behaviour |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | November 18, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | June 27, 2024 |
Acceptance Date | October 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 2 |