Abstract
Örgütsel atiklik ve Bilişim Sistemleri (IS), operasyonel mükemmeliyet ve rekabet avantajı açısından kuruluşlar için çağdaş temel faktörlerdir. Kurumların hayatta kalabilmeleri için tüm çevresel değişikliklere karşı esnek ve proaktif olmaları gerektiğinden dolayı, organizasyonlar ve çevrelerindeki bilgi akışı düzgün bir şekilde yönetilmelidir. Bilişim sistemleri (IS), kuruluşların bu bilgi akışını yönetmesini ve hayatta kalabilmek için gerekli özelliklere sahip olmalarını sağlar. Bu çalışmada; bilişim sistemleri başarısı ve örgütsel atiklik arasındaki ilişki, literatür taraması ve korelasyonel çalışmalara dayanarak, tartışılmıştır. Bunu yapmak için, TRAMER bilgi sistemini kullanan 75 sigorta şirketine bilişim sistemleri başarısı ve örgütsel atiklik anketleri uygulanmıştır. Toplanan veriler analiz edilmiş ve sonuca göre; bütün bilişim sistemleri başarı faktörlerinin örgütsel atiklikle ilişkili olduğu görülmüştür Regresyon analizi ise, örgütsel çevikliğin neredeyse yarısının (% 54) IS başarısı tarafından açıklanabileceğini göstermektedir. Ayrıca, hizmet kalitesi, bilgi kalitesi ve net fayda faktörlerinin örgütsel çeviklik üzerinde nispeten daha yüksek etkileri olduğu gözlemlenmektedir.