Abstract
Bu makalede geronteknolojide kuşaklararası işbirliği konusu araştırılmış, gruplar arası teorik yaklaşımlar ve eğitim faktörü birlikte değerlendirilerek kuşaklararasındaki uyum ve işbirliği için öneriler ortaya konulmuştur. Geronteknolojide kuşaklararası işbirliğinin önemi ortaya çıkarılmış, işbirliği programları ve gruplar arası teorik yaklaşımlar ile konu önemli ve farklı bir boyutta incelenmiştir. Geronteknolojide bilginin önemi ortaya konularak, örgün ve yaygın eğitim ile farkındalık yaratılması gerektiği konusu üzerinde durulmuştur. Konu hakkında yapılmış nitel ve nicel araştırmalar birlikte değerlendirilmiş, geronteknolojinin kuşaklararası işbirliği ile birlikte düşünülmesi gerektiği, geronteknoloji ve kuşaklararası işbirliği için örgün ve yaygın eğitimin önemi vurgulanmıştır.