Bu makale, İngiliz Okulu'nun sistemik çerçevesini, tarihsel gelişimini ve normatif teorik odağını eleştirel bir şekilde analiz ederek Küresel Uluslararası İlişkiler'in (Küresel Uİ) gelişimine katkılarını incelemektedir. Manning, Wight ve Bull gibi isimlerin temel metinlerinin yanı sıra ilgili ikincil literatürün niteliksel ve tarihsel analizi yoluyla çalışma, İngiliz Okulu ile Küresel Uİ arasındaki etkileşimi vurgulamaktadır. Temel bulgular, İngiliz Okulu'nun Avrupa-merkezci mirasının teorik kısıtlamalar getirse de normlara, uluslararası topluma ve adalete odaklanmasının çağdaş küresel zorlukları ele almak için değerli çerçeveler sunduğunu ortaya koymaktadır. Çalışma ayrıca, yükselen güçlerin ve Batılı olmayan perspektiflerin entegrasyonunu, İngiliz Okulu'nun çoğulcu bir küresel düzene uyum sağlayabileceğinin kanıtı olarak tanımlamaktadır. Metodolojik olarak, tarihsel analize ve nitel yaklaşımlara dayanması, çalışmanın daha geniş ampirik genellemeler sağlama kabiliyetini sınırlarken, teorik kapsamı da farklı bakış açılarını tutarlı bir çerçevede uzlaştırmanın zorluklarını yansıtmaktadır. Bu sınırlamalara rağmen makale, İngiliz Okulu ile Küresel Uluslararası İlişkiler arasındaki dönüştürücü diyalog potansiyelinin altını çizmekte, kapsayıcı küresel yönetişimi teşvik etmek ve gelecekteki disiplinler arası araştırmalar için yollar sağlamak için pratik sonuçlar doğurmaktadır.
İngiliz Okulu Küresel Uluslararası İlişkiler Uluslararası Toplum Avrupa Merkezcilik Normatif Teori
This article examines the contributions of the English School to the development of Global International Relations (Global IR) through a critical analysis of its systemic framework, historical development, and normative theoretical focus. By undertaking a qualitative and historical analysis of foundational texts by figures such as Manning, Wight, and Bull, as well as relevant secondary literature, the study illuminates the interaction between the English School and Global IR. The study's key findings indicate that, while the English School's Eurocentric legacy presents theoretical constraints, its focus on norms, international society, and justice offers valuable frameworks for addressing contemporary global challenges. Furthermore, the study identifies the integration of emerging powers and non-Western perspectives as evidence of the English School's adaptability in a pluralistic global order. Methodologically, the study's focus on historical analysis and qualitative approaches constrains its capacity to offer broader empirical generalisations. Additionally, its theoretical scope reflects the challenges of reconciling diverse perspectives within a cohesive framework. Despite these limitations, the article highlights the potential for transformative dialogue between the English School and Global IR, with practical implications for fostering inclusive global governance and providing pathways for future interdisciplinary research.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | International Relations Theories |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2024 |
Submission Date | October 16, 2024 |
Acceptance Date | December 18, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 20 Issue: 49 |