Bu çalışmanın konusu, hukuk kliniği modellerinden biri olan yasama kliniği bağlamında klinik hukuk eğitimi ve insan hakları eğitimi ilişkisidir. Bu çerçevede temel araştırma sorusunu “Türkiye’de hukuk fakültelerinde insan hakları eğitiminin güçlenmesi için klinik hukuk eğitimi modeli çare olabilir mi?” olarak belirledik. Bu soru kapsamında mevcut hukuk eğitimine getirilen eleştirileri tarihsel bir gözle ele aldık. Bu eleştiriler ışığında klinik hukuk metotlarının hem dünyada hem de Türkiye’de gelişimini, farklı klinik modellerini ve belirli bir model olarak yasama kliniğini inceledik. Yasama kliniğini incelerken kendi deneyimimiz olan ve 2018-2019 Güz Dönemi’nde yürütmüş olduğumuz kliniğin yaklaşımını, yöntemini, çalışma ilkelerini, işlenişini, insan hakları eğitimine katkısını klinik gözlemleri bağlamında analiz ettik. Böylece insan haklarının hukuk fakültelerinde hak ettiği değeri görmesinde ve hak temelli bir hukuk nosyonunun öğrenciye kazandırılmasında klinik hukuk metotlarının bir alternatif sunduğu sonucuna vardık.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Law in Context |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 1 |