BibTex RIS Cite

Türkiye'de Yükseköğretimde Büyüme ve Öğretim Üyesi Arzı

Year 2011, Issue: 1, 23 - 26, 01.04.2011

Abstract

Birçok ülke, yükseköğretim sistemlerinde ekonomik şartlara, toplumun taleplerine ve yükseköğretim piyasasındaki gelişmelere bağlı olarak iyileştirmeler yapmaktadır. Son birkaç yılda Türk yükseköğretimi, yükseköğretim taleplerini karşılamak için önemli ölçüde genişlemiştir. Öğrenci sayısında çok önemli artışlar olurken, öğretim üyesi sayısındaki artış nispeten daha yavaştır. Makale, Türk yükseköğretiminde doktora eğitimine yatırım yapma ve yükseköğretimde büyümeyi sürdürmek amacıyla öğretim üyelerinin gelişimi için bazı politikalar üretme zorunluluğunu vurgulamaktadır

References

  • Küçükcan, T., & Gür, B. S. (2009). Türkiye’de yükseköğretim: Karşı- laştırmalı bir analiz. Ankara: SETA.
  • ÖSYM (2001). 2000-2001 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2002). 2001-2002 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2003). 2002-2003 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2004). 2003-2004 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2005). 2004-2005 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2006). 2005-2006 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2007). 2006-2007 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2008). 2007-2008 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2009). 2008-2009 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2010). 2009-2010 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • YÖK (2007). Türkiye’nin yükseköğretim stratejisi, Ankara: T.C. Yükseköğretim Kurulu.
  • Özoğlu, M. (2011). Statükodan değişime: 21. yüzyılın başında yükseköğretim. B. S. Gür (Ed.), 2000’li Yıllar: Türkiye’de Eğitim içinde (ss. 125-161). İstanbul: Meydan Yayıncılık.
  • Tanrıkulu, D. (2011). Türkiye’de yükseköğretime erişim:2025 yılın- da yükseköğretim talebi karşılanabilecek mi? (Analiz No. 34). Ankara: SETA.
  • TÜBA (2006). Türkiye’de doktora eğitiminin durumu üzerine görüş- ler. Ankara: TÜBA.
  • UNESCO & OECD (2003). Financing education - investment and returns: Analysis of the world educati on indicators 2002 edition executive summary. Paris: UNESCO.

Expansion in Higher Education and Faculty Supply in Turkey

Year 2011, Issue: 1, 23 - 26, 01.04.2011

Abstract

Various countries reform their higher education systems depending on the economic conditions, public demands, and the developments in higher education market. In order to meet the demands of higher education, Turkish higher education has been expanded dramatically in the last few years. While the most dramatic increase is in the number of students, the increase in the number of faculties has been relatively slow. The paper stresses that Turkish higher education has to invest in doctoral education and to come up with certain policies for the faculty development in order to sustain the growth in higher education

References

  • Küçükcan, T., & Gür, B. S. (2009). Türkiye’de yükseköğretim: Karşı- laştırmalı bir analiz. Ankara: SETA.
  • ÖSYM (2001). 2000-2001 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2002). 2001-2002 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2003). 2002-2003 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2004). 2003-2004 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2005). 2004-2005 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2006). 2005-2006 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2007). 2006-2007 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2008). 2007-2008 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2009). 2008-2009 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2010). 2009-2010 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • YÖK (2007). Türkiye’nin yükseköğretim stratejisi, Ankara: T.C. Yükseköğretim Kurulu.
  • Özoğlu, M. (2011). Statükodan değişime: 21. yüzyılın başında yükseköğretim. B. S. Gür (Ed.), 2000’li Yıllar: Türkiye’de Eğitim içinde (ss. 125-161). İstanbul: Meydan Yayıncılık.
  • Tanrıkulu, D. (2011). Türkiye’de yükseköğretime erişim:2025 yılın- da yükseköğretim talebi karşılanabilecek mi? (Analiz No. 34). Ankara: SETA.
  • TÜBA (2006). Türkiye’de doktora eğitiminin durumu üzerine görüş- ler. Ankara: TÜBA.
  • UNESCO & OECD (2003). Financing education - investment and returns: Analysis of the world educati on indicators 2002 edition executive summary. Paris: UNESCO.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mahmut Özer This is me

Publication Date April 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Issue: 1

Cite

APA Özer, M. (2011). Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme ve Öğretim Üyesi Arzı. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(1), 23-26.
AMA Özer M. Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme ve Öğretim Üyesi Arzı. J Higher Edu Sci. April 2011;(1):23-26.
Chicago Özer, Mahmut. “Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme Ve Öğretim Üyesi Arzı”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 1 (April 2011): 23-26.
EndNote Özer M (April 1, 2011) Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme ve Öğretim Üyesi Arzı. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 23–26.
IEEE M. Özer, “Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme ve Öğretim Üyesi Arzı”, J Higher Edu Sci, no. 1, pp. 23–26, April 2011.
ISNAD Özer, Mahmut. “Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme Ve Öğretim Üyesi Arzı”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 (April 2011), 23-26.
JAMA Özer M. Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme ve Öğretim Üyesi Arzı. J Higher Edu Sci. 2011;:23–26.
MLA Özer, Mahmut. “Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme Ve Öğretim Üyesi Arzı”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 1, 2011, pp. 23-26.
Vancouver Özer M. Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme ve Öğretim Üyesi Arzı. J Higher Edu Sci. 2011(1):23-6.