BibTex RIS Cite

Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Kampüs Teknolojileri ile İlgili Memnuniyetlerinin İncelenmesi

Year 2017, Issue: 3, 593 - 600, 01.12.2017

Abstract

Bu çalışmanın amacı kuruluş tarihlerine göre Türkiye’de köklü n=109 , genç n=352 ve yeni kurulmuş n=108 olan üç üniversitedeki toplam 569 lisans öğrencisinin üniversitelerinin sunduğu a öğrenme amaçlı teknoloji destek ve hizmetlerinden, b İdari amaçlı teknolojinin kullanımlarından ve c genel olarak üniversitelerde kullanılan teknoloji ile ilgili deneyimlerinden memnuniyetleri incelenmektir. Araştırmacılar tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Öğrencilerin Teknoloji Beklentileri ve Deneyimleri” anketi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, katılımcıların sunulan teknolojilerden genel olarak orta düzeyde memnun olduklarını, ancak beklentilerini karşılamadıklarını göstermiştir. Ayrıca, köklü üniversiteler ile eski-yeni üniversitelerin öğrencilerinin arasında teknoloji desteği ve verilen hizmetlerden memnuniyet bakımından anlamlı fark bulunmuştur. Çalışma, üniversitelerin sundukları teknolojik destek ve hizmetlerinde yol gösterici bir nitelik taşımaktadır

References

  • Ahmad, S. Z. (2015). Evaluating student satisfaction of quality at international branch campuses. Assessment & Evaluation in Higher Education, 40(4), 488-507.
  • Al Rahmi, W., & Othman, M. (2013). The impact of social media use on academic performance among university students: A pilot study. Journal of Information Systems Research And Innovation, 4(12), 1-10.
  • Aydemir, E. (2016). Türkiye’deki üniversitelerin mobil uygulamalarının incelenmesi. 21. Türkiye’de İnternet Konferansı. Retrieved from http://inet-tr.org.tr/inetconf21/ozet/50.html
  • Blaine, C., Foley M., Goldentyer D., Kane C. J., Lazar M., Lossing B., Tabor A., & Wills J. (2007). Information technology at UC Berkeley: the student experience. UC Berkeley document. Retrieved from http://hrweb.berkeley.edu/sites/default/files/ attachments/07infotechnology.pdf
  • Gaudreau, P., Miranda, D., & Gareau, A. (2014). Canadian university students in wireless classrooms: What do they do on their laptops and does it really matter? Computers & Education, 70, 245-255.
  • Gosper, M., Malfroy, J., & McKenzie, J. (2013). Students' experiences and expectations of technologies: an australian study designed to inform planning and development decisions. Australasian Journal of Educational Technology, 29(2), 268-282.
  • Gosper, M., Malfroy, J., & McKenzie, J. (2013). Students' experiences and expectations of technologies: An Australian study designed to inform planning and development decisions. Australasian Journal of Educational Technology, 29(2), 268-282. Retrieved from http://www.ascilite.org.au/ajet/submission/index.php/ AJET/article/view/127/56
  • Gosper, M., McKenzie, J., Pizzica, J., Malfroy, J., & Ashford Rowe, K. (2014). Student use of technologies for learning: What has changed since 2010? In Hegarty B., McDonald J., & Loke S. K. (Eds.). Rhetoric and reality: critical perspectives on educational technology. Proceedings ascilite Dunedin 2014 (pp. 290-301).
  • Dunedin, New Zealand: Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education.
  • Henderson, M., Selwyn, N., & Aston, R. (2015). What works and why? Student perceptions of ‘useful’ digital technology in university teaching and learning. Studies in Higher Education, 1–13. Retrieved from http://doi.org/10.1080/03075079.2015 .1007946
  • Kaba, A. U., Güneş, A., & Altınbaş, T. (2012). E-öğrenmede destek hizmetlerinin öğrenen memnuniyetine etkisi. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 3(2). Retrieved from https://acikarsiv.aydin.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11547 /358/72-249-1-PB.pdf?sequence=1
  • Kışla, T., & Karaoğlan, B. (2011). Üniversite öğrencilerinin e-öğrenme araçlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi: Uluslararası bir karşılaştırma. Ege Eğitim Dergisi, 12(1), 52-73.
  • Kumpulainen, K., Mikkola, A., & Jaatinen, A. (2013). The chronotopes of technology-mediated creative learning practices in an elementary school community. Learning, Media and Technology, 39(1). Retrieved from http://dx.doi. org/10.1080/17439884.2012.7523831-22
  • Kurt, Ö. E. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime bakış açılarının teknoloji kabul modeli ve bilgi sistemleri başarı modeli entegrasyonu ile belirlenmesi. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7(3), 223-234.
  • Porter, L., Bailey Lee, C., & Simon, B. (2013). Halving fail rates using peer instruction: A study of four computer science courses. Proceedings of ACM Special Interest Group on Computer Science Education (SIGCSE) 2013.
  • Swart, A. J. (2014). Using problem-based learning to stimulate entrepreneurial awareness among senior African undergraduate students. EJMSTE, Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 10(2), 125- 134
  • Tengilimoğlu, D., Yavaş, M., & Acar, S. (2006). Büro yönetimi eğitiminde bilgi teknolojilerinin eğitim kalitesi ve öğrenci memnuniyetine etkisini belirlemeye yönelik bir alan araştırması, Gazi Üniversitesi. Mesleki Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 39-66.
  • Yılmaz, M. B. (2009). Karma öğrenme ortamındaki üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarına göre ders başarılarının, derse devamlarının, web materyalini kullanma davranışlarının ve ortama yönelik memnuniyetlerinin değerlendirilmesi. Basılmamış Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.

An Investigation of Students’ Satisfaction Levels Regarding Campus Technologies in Turkish Universities

Year 2017, Issue: 3, 593 - 600, 01.12.2017

Abstract

The purpose of this study is to investigate the extent to which a total of 569 undergraduate students from a rooted n=109 , young n= 352 or brand-new n=108 called Turkish university according to their years of foundation are satisfied with a the technology support and services provided by the universities for learning purposes, b the use of technology for administrative purposes and c their overall experiences with the technology used at universities. The “Technology Expectations and Experiences of Students” questionnaire, which was adapted to Turkish by researchers, was used as the data collection tool. The findings showed that the participants were moderately satisfied with the offered campus technologies but their expectations were not met overall. In addition, a significant difference was found in terms of student satisfaction with technology support and the offered services between the students of well-established universities and those of old-brand new universities. The study can be valuable in guiding universities in terms of the technological support and services they provide to their students

References

  • Ahmad, S. Z. (2015). Evaluating student satisfaction of quality at international branch campuses. Assessment & Evaluation in Higher Education, 40(4), 488-507.
  • Al Rahmi, W., & Othman, M. (2013). The impact of social media use on academic performance among university students: A pilot study. Journal of Information Systems Research And Innovation, 4(12), 1-10.
  • Aydemir, E. (2016). Türkiye’deki üniversitelerin mobil uygulamalarının incelenmesi. 21. Türkiye’de İnternet Konferansı. Retrieved from http://inet-tr.org.tr/inetconf21/ozet/50.html
  • Blaine, C., Foley M., Goldentyer D., Kane C. J., Lazar M., Lossing B., Tabor A., & Wills J. (2007). Information technology at UC Berkeley: the student experience. UC Berkeley document. Retrieved from http://hrweb.berkeley.edu/sites/default/files/ attachments/07infotechnology.pdf
  • Gaudreau, P., Miranda, D., & Gareau, A. (2014). Canadian university students in wireless classrooms: What do they do on their laptops and does it really matter? Computers & Education, 70, 245-255.
  • Gosper, M., Malfroy, J., & McKenzie, J. (2013). Students' experiences and expectations of technologies: an australian study designed to inform planning and development decisions. Australasian Journal of Educational Technology, 29(2), 268-282.
  • Gosper, M., Malfroy, J., & McKenzie, J. (2013). Students' experiences and expectations of technologies: An Australian study designed to inform planning and development decisions. Australasian Journal of Educational Technology, 29(2), 268-282. Retrieved from http://www.ascilite.org.au/ajet/submission/index.php/ AJET/article/view/127/56
  • Gosper, M., McKenzie, J., Pizzica, J., Malfroy, J., & Ashford Rowe, K. (2014). Student use of technologies for learning: What has changed since 2010? In Hegarty B., McDonald J., & Loke S. K. (Eds.). Rhetoric and reality: critical perspectives on educational technology. Proceedings ascilite Dunedin 2014 (pp. 290-301).
  • Dunedin, New Zealand: Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education.
  • Henderson, M., Selwyn, N., & Aston, R. (2015). What works and why? Student perceptions of ‘useful’ digital technology in university teaching and learning. Studies in Higher Education, 1–13. Retrieved from http://doi.org/10.1080/03075079.2015 .1007946
  • Kaba, A. U., Güneş, A., & Altınbaş, T. (2012). E-öğrenmede destek hizmetlerinin öğrenen memnuniyetine etkisi. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 3(2). Retrieved from https://acikarsiv.aydin.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11547 /358/72-249-1-PB.pdf?sequence=1
  • Kışla, T., & Karaoğlan, B. (2011). Üniversite öğrencilerinin e-öğrenme araçlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi: Uluslararası bir karşılaştırma. Ege Eğitim Dergisi, 12(1), 52-73.
  • Kumpulainen, K., Mikkola, A., & Jaatinen, A. (2013). The chronotopes of technology-mediated creative learning practices in an elementary school community. Learning, Media and Technology, 39(1). Retrieved from http://dx.doi. org/10.1080/17439884.2012.7523831-22
  • Kurt, Ö. E. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime bakış açılarının teknoloji kabul modeli ve bilgi sistemleri başarı modeli entegrasyonu ile belirlenmesi. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7(3), 223-234.
  • Porter, L., Bailey Lee, C., & Simon, B. (2013). Halving fail rates using peer instruction: A study of four computer science courses. Proceedings of ACM Special Interest Group on Computer Science Education (SIGCSE) 2013.
  • Swart, A. J. (2014). Using problem-based learning to stimulate entrepreneurial awareness among senior African undergraduate students. EJMSTE, Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 10(2), 125- 134
  • Tengilimoğlu, D., Yavaş, M., & Acar, S. (2006). Büro yönetimi eğitiminde bilgi teknolojilerinin eğitim kalitesi ve öğrenci memnuniyetine etkisini belirlemeye yönelik bir alan araştırması, Gazi Üniversitesi. Mesleki Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 39-66.
  • Yılmaz, M. B. (2009). Karma öğrenme ortamındaki üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarına göre ders başarılarının, derse devamlarının, web materyalini kullanma davranışlarının ve ortama yönelik memnuniyetlerinin değerlendirilmesi. Basılmamış Doktora Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Turgay Han This is me

Hacı Hasan Yolcu This is me

Publication Date December 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 3

Cite

APA Han, T., & Yolcu, H. H. (2017). Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Kampüs Teknolojileri ile İlgili Memnuniyetlerinin İncelenmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(3), 593-600.
AMA Han T, Yolcu HH. Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Kampüs Teknolojileri ile İlgili Memnuniyetlerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. December 2017;(3):593-600.
Chicago Han, Turgay, and Hacı Hasan Yolcu. “Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Kampüs Teknolojileri Ile İlgili Memnuniyetlerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 3 (December 2017): 593-600.
EndNote Han T, Yolcu HH (December 1, 2017) Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Kampüs Teknolojileri ile İlgili Memnuniyetlerinin İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 593–600.
IEEE T. Han and H. H. Yolcu, “Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Kampüs Teknolojileri ile İlgili Memnuniyetlerinin İncelenmesi”, J Higher Edu Sci, no. 3, pp. 593–600, December 2017.
ISNAD Han, Turgay - Yolcu, Hacı Hasan. “Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Kampüs Teknolojileri Ile İlgili Memnuniyetlerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 3 (December 2017), 593-600.
JAMA Han T, Yolcu HH. Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Kampüs Teknolojileri ile İlgili Memnuniyetlerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2017;:593–600.
MLA Han, Turgay and Hacı Hasan Yolcu. “Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Kampüs Teknolojileri Ile İlgili Memnuniyetlerinin İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, no. 3, 2017, pp. 593-00.
Vancouver Han T, Yolcu HH. Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Kampüs Teknolojileri ile İlgili Memnuniyetlerinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2017(3):593-600.