Research Article
BibTex RIS Cite

Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları

Year 2022, Volume: 12 Issue: 1, 228 - 233, 30.04.2022

Abstract

Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerini belirlemektir.
Tanımlayıcı olarak planlanan bu çalışma bir vakıf üniversitesinin hemşirelik bölümünde öğrenim gören toplam 340 öğrenci (%82,0)
ile yapılmıştır. Veriler, internet ortamında uygulanan anket formu ile 8-19 Temmuz 2020 tarihleri arasında toplanmıştır. Verilerin
toplanmasında araştırmacılar tarafından oluşturulan 12 sorudan oluşan “Sosyo-demografik Soru Formu” ve “Uzaktan Eğitim Tutum
Ölçeği” kullanılmıştır.
Öğrencilerin %91,8’inin evde interneti olduğu ve %59,4’ünün bağlantı sorunu yaşadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin ölçekten aldıkları toplam
puan ortalaması 56,91±15,63, avantajlar alt boyut puan ortalaması 40,23±11,06 ve sınırlılıklar alt boyut puan ortalaması 16,68±5,66’dır.
Çalışmaya katılan öğrencilerin %44,1’i derslerin teorik bölümü için uzaktan eğitim yöntemlerini yeterli bulurken, %86,8’i laboratuvar
uygulamaları için ve %79,1’i klinik uygulamalar için uzaktan eğitim yöntemlerini yetersiz olarak değerlendirmiştir.
Hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları orta düzeyde olup klinik ve laboratuvar uygulamaları açısından uzaktan
eğitimi yeterli görmedikleri, bu nedenle psikomotor becerilerin yüz yüze öğretilmesi önerilmektedir.

Supporting Institution

yok

Project Number

yok

Thanks

YOK

References

  • Adarkwah, MA. (2020). “I’m not against online teaching, but what about us?”: ICT in Ghana post Covid-19. Education and Information Technologies,1-21. doi.org/10.1007/s10639-020- 10331-z.
  • Afşar, B., Büyükdoğan, B. (2020). COVİD 19 pandemisi döneminde İİBF ve SBBF öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki değerlendirmeleri. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 :161- 182.
  • Ağır, F., Gür, H., Okçu, A. (2008). Uzaktan eğitime karşı tutum ölçeği geliştirmesine yönelik geçerlik ve güvenirlik çalışması. e-Journal of New World Sciences Academy, 3(2):128–139.
  • Andsoy, I., Güngör, T., Bayburtluoğlu T., Yaman, S. (2012). Karabük Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu birinci sınıf hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim sistemine ilişkin düşünceleri. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimi Dergisi, 4(2):66–73.
  • Atasoy, I., Sütütemiż , N. (2014). Bir grup hemşirelik son sınıf öğrencisinin hemşirelik eğitimi ile ilgili görüşleri. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 22(2):94-104.
  • Bayram, M, Peker., AT, Aka, ST., Vural, M. (2019). Üniversite öğrencil̇eriṅ iṅ uzaktan eğiti̇ ̇m dersiṅ e karşı tutumlarının ıṅ celenmesi.̇ Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3):330-345. doi.org/10.31680/gaunjss.586113
  • Can, E. (2020). Coronavirüs pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2):11-53 Daniel, SJ.(2020). Education and the COVİD19 pandemic. Prospects, 49(49):91-96. doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3
  • Diab, GMAE., Elgahsh, NF. (2020). E-learning during COVID-19 pandemic: Obstacles faced nursing students and ıts effect on their attitudes while applying it. American Journal of Nursing Science, 9(4):295-309. doi:10.11648/j.ajns.20200904.33.
  • Karadağ, E., Yücel, C. (2020). Distance education at universities during the novel coronavirus pandemic: an analysis of undergraduate students’ perceptions. Yüksekögretim Dergisi, 10(2):181-192. doi:10.2399/yod.20.730688
  • Kızıltepe, KS. (2020). Kurtgöz A. Hemşirelik öğrencilerinin COVİD19 pandemisi sürecinde aldıkları uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin belirlenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(74-8):558-566.
  • Kürtüncü, M., Kurt, A. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, (5):66-77.
  • Oducado, RMF., Estoque, H. (2021). Online learning in nursing education during the COVID-19 pandemic: stress, satisfaction, and academic performance. Journal Of Nursing Practice, 4(2):143-153. doi.org/10.30994/jnp.v4i2.128
  • Özbay, Ö., Çınar, S. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Education Conference Empower Teaching, 12 Aralık 2020/Türkiye
  • Ramij, MG., Sultanı, A. (2020). Preparedness of online classes in developing countries amid COVID-19 outbreak: A perspective from Bangladesh. Social Science Research Network. doi. org/10.2139/ssrn.3638718
  • Ramos-Morcillo., A. J., Leal-Costa, C., Moral-García, J. E., & Ruzafa- Martínez, M. (2020). Experiences of Nursing Students during the Abrupt Change from Face-to-Face to e-Learning Education during the First Month of Confinement Due to COVID-19 in Spain. International journal of environmental research and public health, 17(15), 5519. https://doi.org/10.3390/ ijerph17155519
  • Süt, H., Küçükkaya, B. (2016). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 13(3):235-243. doi:10.5222/HEAD.2016.235
  • Telli, SG., Altun, D. (2020).Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1):25-34. doi.org/10.32329/uad.711110
  • Terzi B., Azizoğlu F., Özhan F. (2021). Factors affecting attitudes of nursing students towards distance education during the COVID-19 pandemic: A web-based cross-sectional survey. Perspect Psychiatr Care, 1-9. doi:10.1111/ppc.12747
  • Yükseköğretim Kurumu (YÖK). (2020). YÖK Yükseköğretim Kurumları Sınavı ertelenmesi basın açıklaması. https://www. yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS ertelenmesi basın açıklaması.aspx. Erişim tarihi 7 Şubat 2021.

Nursing Students’ Attitudes Towards Distance Education in the Covid-19 Pandemic Process

Year 2022, Volume: 12 Issue: 1, 228 - 233, 30.04.2022

Abstract

The aim of this study is to determine the attitudes and views of nursing students towards distance education during the COVID-19 pandemic.This descriptive study was carried out with 340 (82.0%) students studying at the nursing department of a foundation university. The data
were collected between 8 and 19 July 2020 using the online questionnaire. “Socio-demographic Question Form” consisted of 12 questions
created by the researchers and the “Distance Education Attitude Scale” was used to collect the data.
It was determined that 91.8% had internet at home and 59.4% had connection problems with the students. The total average score of
the students on the scale is 56.91±15.63, the advantages sub-dimension average score is 40.23±11.06 and the limitations sub-dimension
average score is 16.68±5.66. While 44.1% of the students found distance education methods sufficient for the theoretical part of the
courses, 86.8% of them evaluated distance education methods for laboratory applications and 79.1% for clinical applications as insufficient.
Nursing students have moderate level attitudes toward distance education, and they do not find distance education sufficient in terms of
clinical and laboratory applications, so it is recommended to teach psychomotor skills face to face.

Project Number

yok

References

  • Adarkwah, MA. (2020). “I’m not against online teaching, but what about us?”: ICT in Ghana post Covid-19. Education and Information Technologies,1-21. doi.org/10.1007/s10639-020- 10331-z.
  • Afşar, B., Büyükdoğan, B. (2020). COVİD 19 pandemisi döneminde İİBF ve SBBF öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki değerlendirmeleri. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5 :161- 182.
  • Ağır, F., Gür, H., Okçu, A. (2008). Uzaktan eğitime karşı tutum ölçeği geliştirmesine yönelik geçerlik ve güvenirlik çalışması. e-Journal of New World Sciences Academy, 3(2):128–139.
  • Andsoy, I., Güngör, T., Bayburtluoğlu T., Yaman, S. (2012). Karabük Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu birinci sınıf hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim sistemine ilişkin düşünceleri. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimi Dergisi, 4(2):66–73.
  • Atasoy, I., Sütütemiż , N. (2014). Bir grup hemşirelik son sınıf öğrencisinin hemşirelik eğitimi ile ilgili görüşleri. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 22(2):94-104.
  • Bayram, M, Peker., AT, Aka, ST., Vural, M. (2019). Üniversite öğrencil̇eriṅ iṅ uzaktan eğiti̇ ̇m dersiṅ e karşı tutumlarının ıṅ celenmesi.̇ Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3):330-345. doi.org/10.31680/gaunjss.586113
  • Can, E. (2020). Coronavirüs pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2):11-53 Daniel, SJ.(2020). Education and the COVİD19 pandemic. Prospects, 49(49):91-96. doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3
  • Diab, GMAE., Elgahsh, NF. (2020). E-learning during COVID-19 pandemic: Obstacles faced nursing students and ıts effect on their attitudes while applying it. American Journal of Nursing Science, 9(4):295-309. doi:10.11648/j.ajns.20200904.33.
  • Karadağ, E., Yücel, C. (2020). Distance education at universities during the novel coronavirus pandemic: an analysis of undergraduate students’ perceptions. Yüksekögretim Dergisi, 10(2):181-192. doi:10.2399/yod.20.730688
  • Kızıltepe, KS. (2020). Kurtgöz A. Hemşirelik öğrencilerinin COVİD19 pandemisi sürecinde aldıkları uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerinin belirlenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(74-8):558-566.
  • Kürtüncü, M., Kurt, A. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, (5):66-77.
  • Oducado, RMF., Estoque, H. (2021). Online learning in nursing education during the COVID-19 pandemic: stress, satisfaction, and academic performance. Journal Of Nursing Practice, 4(2):143-153. doi.org/10.30994/jnp.v4i2.128
  • Özbay, Ö., Çınar, S. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Education Conference Empower Teaching, 12 Aralık 2020/Türkiye
  • Ramij, MG., Sultanı, A. (2020). Preparedness of online classes in developing countries amid COVID-19 outbreak: A perspective from Bangladesh. Social Science Research Network. doi. org/10.2139/ssrn.3638718
  • Ramos-Morcillo., A. J., Leal-Costa, C., Moral-García, J. E., & Ruzafa- Martínez, M. (2020). Experiences of Nursing Students during the Abrupt Change from Face-to-Face to e-Learning Education during the First Month of Confinement Due to COVID-19 in Spain. International journal of environmental research and public health, 17(15), 5519. https://doi.org/10.3390/ ijerph17155519
  • Süt, H., Küçükkaya, B. (2016). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 13(3):235-243. doi:10.5222/HEAD.2016.235
  • Telli, SG., Altun, D. (2020).Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1):25-34. doi.org/10.32329/uad.711110
  • Terzi B., Azizoğlu F., Özhan F. (2021). Factors affecting attitudes of nursing students towards distance education during the COVID-19 pandemic: A web-based cross-sectional survey. Perspect Psychiatr Care, 1-9. doi:10.1111/ppc.12747
  • Yükseköğretim Kurumu (YÖK). (2020). YÖK Yükseköğretim Kurumları Sınavı ertelenmesi basın açıklaması. https://www. yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS ertelenmesi basın açıklaması.aspx. Erişim tarihi 7 Şubat 2021.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Articles
Authors

Nurcan Uysal 0000-0002-1325-9826

Bahise Aydın 0000-0001-9815-2843

Emine Ekici 0000-0001-7933-4107

Project Number yok
Publication Date April 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Uysal, N., Aydın, B., & Ekici, E. (2022). Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 12(1), 228-233. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1027006
AMA Uysal N, Aydın B, Ekici E. Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. J Higher Edu Sci. April 2022;12(1):228-233. doi:10.5961/higheredusci.1027006
Chicago Uysal, Nurcan, Bahise Aydın, and Emine Ekici. “Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 12, no. 1 (April 2022): 228-33. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1027006.
EndNote Uysal N, Aydın B, Ekici E (April 1, 2022) Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 12 1 228–233.
IEEE N. Uysal, B. Aydın, and E. Ekici, “Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları”, J Higher Edu Sci, vol. 12, no. 1, pp. 228–233, 2022, doi: 10.5961/higheredusci.1027006.
ISNAD Uysal, Nurcan et al. “Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 12/1 (April 2022), 228-233. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1027006.
JAMA Uysal N, Aydın B, Ekici E. Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. J Higher Edu Sci. 2022;12:228–233.
MLA Uysal, Nurcan et al. “Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, vol. 12, no. 1, 2022, pp. 228-33, doi:10.5961/higheredusci.1027006.
Vancouver Uysal N, Aydın B, Ekici E. Hemşirelik Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları. J Higher Edu Sci. 2022;12(1):228-33.