Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitime yönelik tutum ve görüşlerini belirlemektir.
Tanımlayıcı olarak planlanan bu çalışma bir vakıf üniversitesinin hemşirelik bölümünde öğrenim gören toplam 340 öğrenci (%82,0)
ile yapılmıştır. Veriler, internet ortamında uygulanan anket formu ile 8-19 Temmuz 2020 tarihleri arasında toplanmıştır. Verilerin
toplanmasında araştırmacılar tarafından oluşturulan 12 sorudan oluşan “Sosyo-demografik Soru Formu” ve “Uzaktan Eğitim Tutum
Ölçeği” kullanılmıştır.
Öğrencilerin %91,8’inin evde interneti olduğu ve %59,4’ünün bağlantı sorunu yaşadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin ölçekten aldıkları toplam
puan ortalaması 56,91±15,63, avantajlar alt boyut puan ortalaması 40,23±11,06 ve sınırlılıklar alt boyut puan ortalaması 16,68±5,66’dır.
Çalışmaya katılan öğrencilerin %44,1’i derslerin teorik bölümü için uzaktan eğitim yöntemlerini yeterli bulurken, %86,8’i laboratuvar
uygulamaları için ve %79,1’i klinik uygulamalar için uzaktan eğitim yöntemlerini yetersiz olarak değerlendirmiştir.
Hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları orta düzeyde olup klinik ve laboratuvar uygulamaları açısından uzaktan
eğitimi yeterli görmedikleri, bu nedenle psikomotor becerilerin yüz yüze öğretilmesi önerilmektedir.
yok
yok
YOK
The aim of this study is to determine the attitudes and views of nursing students towards distance education during the COVID-19 pandemic.This descriptive study was carried out with 340 (82.0%) students studying at the nursing department of a foundation university. The data
were collected between 8 and 19 July 2020 using the online questionnaire. “Socio-demographic Question Form” consisted of 12 questions
created by the researchers and the “Distance Education Attitude Scale” was used to collect the data.
It was determined that 91.8% had internet at home and 59.4% had connection problems with the students. The total average score of
the students on the scale is 56.91±15.63, the advantages sub-dimension average score is 40.23±11.06 and the limitations sub-dimension
average score is 16.68±5.66. While 44.1% of the students found distance education methods sufficient for the theoretical part of the
courses, 86.8% of them evaluated distance education methods for laboratory applications and 79.1% for clinical applications as insufficient.
Nursing students have moderate level attitudes toward distance education, and they do not find distance education sufficient in terms of
clinical and laboratory applications, so it is recommended to teach psychomotor skills face to face.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | April 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 1 |