Okullarda
uygulanan eğitim programlarının niteliği, okul-aile ve çevre işbirliğinde
yaşanan sorunlar, öğretmen ve öğrencinin eğitim sürecine yabancılaşması eğitim
sisteminde değerler eğitiminin önemine vurgu yapmaktadır. Farklı ülkelerde
değerleri öğretmek için kişilik eğitimi adı altında anasınıfından başlanarak,
sistemli bir program dâhilinde devam edecek şekilde geliştirilmiş pek çok
program uygulanmaktadır. Ülkemizde değerler eğitimi belli bir program dahilinde
verilmediği için, çocuklarda değerlerin nasıl geliştiğini anlamak
güçleşmektedir. Ülkemizde değerler eğitimine yönelik uygulamaların belli
programlar çerçevesinde, çocuk, aile ve okulun diğer üyelerini ele alacak
şekilde yapılması, çocuklarda değerlere ilişkin edinimlerinin daha kalıcı
olmasını sağlayacak ve toplumun bütün kesiminin değerler konusunda bilinçlenmesini
sağlayacaktır. Okullarda okul öncesinden-liseye kadar değerler eğitimine
yönelik yeniden yapılanmaya gidilmeli ve
akademik başarı kaygısından uzak, ahlaki ve toplumsal değerlerin ön
planda tutulduğu değerler eğitimine yönelik uygulamalara yer verilmelidir. Bu çalışmada dünyada uygulanan farklı
değerler eğitimi programları ve ülkemizdeki değerler eğitimi uygulamaları
farklı yönleriyle değerlendirilmeye çalışılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: 1 |