Bu araştırma, okul öncesi eğitimde dijital teknolojinin
kullanımıyla ilgili bilimsel çalışmaların değerlendirilmesi amacıyla
yapılmıştır. Doküman analizi yönteminin kullanıldığı araştırmada verilerin
toplanması ve yorumlanması iki aşamada yapılmıştır. Birinci aşamada, Google
Akademik ve Ulusal Tez Merkezi veri tabanlarında konu başlığı ve çalışmanın
amacıyla doğrudan ilişkisi düşünülerek belirlenen ilgili anahtar kelimelerle
arama yapılarak okul öncesi eğitimde dijital teknolojinin kullanımıyla ilgili
çalışmalar tespit edilmiştir. İkinci aşamada ise, tespit edilen çalışmalar türü,
yayınlanma yılı, dili, üniversitesi, kime yönelik olduğu, konusu, konu edinilen teknoloji, araştırma
deseni, araştırma yöntemi, örneklem türü, veri toplama araçları gibi kriterler
yönünden incelenmiştir. Araştırma kapsamına alınan çalışmalar yurt içinde
yapılan 2010 yılı ve sonrası çalışmalar ile sınırlandırılmıştır. Bilimsel
çalışmalar yüksek lisans ve doktora tez çalışmaları ile makalelerden
oluşmaktadır. Bu doğrultuda, 2010-2016 yılları arasında yurt içinde yapılmış 49
bilimsel çalışma, araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma kapsamındaki
bilimsel çalışmalar belirlenen kriterlere göre analiz edilerek tartışılmıştır.
Araştırmadan elde edilen sonuçlara ilişkin alan uzmanlarına ve eğitimcilere
önerilerde bulunulmuştur.
Eğitim Teknolojileri ve Okul Öncesi Eğitim Bilgisayar Destekli Eğitim Okul Öncesi Eğitim Dijital Teknoloji
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |