Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin
zihinsel engelli bireylere yönelik sosyal mesafelerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Hemşirelik
Bölümüne devam eden 129 birinci ve dördüncü sınıf öğrencisiyle nicel araştırma tekniklerinden
tarama araştırması kullanılarak yürütülmüştür. Katılımcıların demografik
özelliklerini belirlemek için “Kişisel Bilgi Formu”, zihinsel engelli bireylere
yönelik sosyal mesafelerini belirlemek için de “Sosyal Mesafe Ölçeği” kullanılmıştır.
Katılımcıların ortalama sosyal mesafeleri değerlendirildiğinde zihinsel
engellilere yönelik sosyal mesafelerinin var olduğu,
ancak düşük bir sosyal mesafeye sahip oldukları görülmüştür. Araştırmanın
bulgularına göre; yaş, cinsiyet, devam edilen sınıf, zihinsel engelli yakına
sahip olma durumu ve zihinsel engelliliğe dair eğitim alma durumuna göre sosyal
mesafenin değişmediği gözlenmiştir. Ancak zihinsel engelli hasta ile
çalıştığını ve zihinsel engelli bireylere dair bilgisi olduğu ifade eden
öğrencilerin diğerlerine göre daha az sosyal mesafesi olduğu bulunmuştur. Elde
edilen sonuçlar değerlendirildiğinde, gerek müfredat programlarında yer alabilecek
zihinsel engelli bireylerle çalışma sürecine ilişkin derslerin/konuların gerekse
zihinsel engelli bireylerle çalışma deneyiminin, hemşirelik öğrencilerinin sosyal mesafelerinin
azaltılmasına ve daha etkili iletişimin kurulmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1 |